Hallo Sarah,
Zoals jezelf ook al aangeeft in je vraagstelling, zijn we met zijn allen redelijk ongevoelig aan het worden
voor advertenties in de traditionele media.
Daarom zie je steeds meer een verschuiving van de traditionelere "outbound" marketingtechnieken naar de
"inbound"marketingtechnieken van het digitale tijdperk.
Bij inboundmarketing ligt de nadruk op "gevonden worden" door je potentiële klant, precies op het moment, dat deze
op zoek is naar een oplossing voor een probleem, dat jij met je dienstverlening kunt oplossen.
Een uitgekiende inboundmarketingstrategie is gestoeld op de volgende drie pijlers:
1. Zoekmachinemarketing: zorg ervoor, dat je gevonden wordt op relevante zoektermen voor je dienstverlening (zowel betaald als organisch);
2. Company blogging: laat met een eigen zakelijk weblog zien, dat je een expert bent in je vakgebied, door met grote regelmaat artikelen te plaatsen, die interessant en relevant zijn voor je doelgroep;
3. Social media marketing: profileer jezelf in sociale netwerken online: laat zien, dat je kennis van zaken hebt, zonder dat je er een nonstop zelfpromotieshow van maakt.
Het belangrijkste is, dat je aan je doelgroep blijft laten zien - door continu te publiceren - dat je een expert bent in je vak.
Wil je meer weten, bezoek dan gerust mijn weblog: InboundMarketeer.nl