Jump to content

Steph-Organize

Junior
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Female
  • How did you find us:
    partner-site

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.eventplanner.be
  1. Deze reactie kreeg ik van een verkoopstyliste in België: "het is inderdaad nog erg moeilijk om in je brood met vastgoedstyling te verdienen. Het vak is nog redelijk onbekend en het is lastig mensen te overtuigen dat ze in hun huis moeten investeren dat ze juist willen verkopen. Het 'verkopen' moet je dan ook wel echt liggen, anders zou ik er niet aan beginnen. ik vind het erg leuk om te doen, maar het is hard werken voor weinig geld. Ik hoop dat het vak meer bekendheid krijgt en ik aan de hand van cijfers kan laten zien dat vastgoedstyling werkt. Ik kan niet iedereen die het wil doen aanraden om te beginnen; want het is belangrijk dat je gevoel hebt voor interieurs en snel kunt inschatten of het zinvol is een woning te stylen of niet. Soms is alleen een styling niet genoeg. Ook een netwerk van handige klusjes-/verhuismannen is onontbeerlijk. een cursus vastgoedstyling is niet duur. het is makkelijk om het 'vastgoedstylist te worden'. Dat betekent zeker niet dat je succesvol gaat zijn!" Is het niet voor elke ondernemer, in iedere sector, altijd hard werken voor weinig geld in het begin? De vraag is alleen, of het financieel ooit beter wordt, of het daarbij blijft in deze sector.
  2. Inderdaad, is voor de hand liggend eigenlijk :) bedankt, ik neem dit zeker mee in mijn verdere zoektocht!
  3. Ik denk dat ik beter klein begin, een appartement stylen bijvoorbeeld. In de regio waar ik woon, staan ook heel veel villa's, daar is dus het groot geld te vinden. De vraag is alleen, verkopen zij al gemakkelijk zonder stylist omdat het op zich al hele mooie huizen zijn? Of kan ik hier toch een meerwaarde toevoegen, en zoja, worden zulke huizen überhaupt wel verkocht in deze tijden...? Daar moet ik nog wat dieper op ingaan tijdens mijn marktonderzoek. Ik ben volop marktonderzoek aan het doen, maar dit is nog vrij oppervlakkig tot nu toe. Ik heb andere stylisten aangesproken, en wacht op antwoord, tips&tricks, do's & don'ts,... Jammer genoeg kan ik nog geen cijfers terugvinden voor België, omdat de Belg nog moet wennen aan het idee van verkoopstyling. Het tv-programma "de huisdokter" op de vlaamse televisie helpt al een handje om dit beroep in een positief daglicht te plaatsen. Maar verder wil ik nog onderzoek doen bij eigenaars die hun huis te koop hebben gezet, om te weten te komen of ze zouden openstaan voor een styling. Indien je nog tips hebt van wat ik kan doen voor het marktonderzoek, hoor ik het graag!
  4. Ik denk ook dat het echt wel gaat om de verkoper. De makelaar zal moeilijker worden, daar veel onder hen graag zelf "stylist" spelen door wat spullen te verzetten en kaders op te hangen. Projectontwikkelaars zijn een goed idee, maar verkopen zij niet vooral lege woningen?
  5. Ik richt me automatisch op beide partijen, omdat de eigenaar mijn klant is, maar sommige eigenaren ook vragen om een open huisdag te organiseren en zelf ook aanwezig te zijn. Ik kom dus vanzelf in contact (in sommige gevallen) met de kandidaat-kopers. Zij maken dus onrechtstreeks "gebruik" van mijn diensten, maar wel in het voordeel van de koper. Ik heb me niet helemaal goed verwoord, waarvoor mijn excuses. Het zijn cijfers uit de VS, maar afkomstig van een NL website. In NL zelf zijn dus geen cijfers bekend voor zover ik weet. http://www.stagedhomes.com/mediacenter/stagingstatistics.php
  6. Omschrijving van je concept: Goedemiddag beste leden, Ik ben hier nu al een tijdje geregistreerd, en met periodes ook actief lid. Ik zou als verkoopstyliste willen starten (het interieur van huizen "verkoopsklaar" maken). In Nederland zijn er al heel wat stylisten actief, in België is het aanbod echter nog beperkt. Voor mij reden te meer om er NU aan te beginnen! Ik heb lang in de vastgoedsector gewerkt als bediende, en heb dus - een beetje - kennis van zaken. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb me ingeschreven voor de opleiding vastgoedstyling. Eind november begin ik met de opleiding, en ik heb al een beetje marktonderzoek uitgevoerd. Ik heb al een bedrijfsnaam, een logo, en een domeinnaam. Ik heb ook na opzoekingen, bedrijfjes gevonden die kartonnen interieurs verkopen. Voor 250euro ongeveer heb je al een startpakket, waarmee je voor kandidaat-kopers al een goed beeld kan geven van hun toekomstige woning mét gepast interieur. Ik heb de cijfers opgezocht voor NL, van verkochte woningen na tussenkomst van een vastgoedstyliste. En deze liegen er niet om, heel positief! Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: In tijden van crisis, verkoopt alles minder goed. Ook de huizen. Ik wil me als stylist inzetten om de mensen een handje te helpen met de vlotte verkoop van hun eigendom. Met mijn creativiteit en ambities moet het me wel lukken, met hard werken uiteraard. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Het concept op zich bestaat al, maar is nog niet echt doorgebroken in mijn regio. In heel de provincie zijn er een stuk of tien actief. Een voordeel is dat ik geen grote investeringen moet doen om te starten, zoals een pand huren, of een voorraad inkopen. Mijn meerwaarde zou de klantvriendelijkheid worden, de "dienst na verkoop" => een belletje om te vragen of ze tevreden zijn, een briefje in de bus om te bedanken dat ze voor mij hebben gekozen. Ik ben tweetalig NL-FR, en in mijn regio wonen veel franstaligen. Ook dit is een pluspunt volgens mij. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik wil weten of ik dingen over het hoofd zie, ik zoek tips om een goed klantenbestand te krijgen, en feedback over de visitekaartjes e.a. marketingtools. Ik heb voor vistaprint gekozen, maar heb hier op higherlevel al heel wat negatieve reacties over deze kaartjes gelezen. Ik vind echter dat ik echt mooie kaartjes heb ontworpen. Het is dus nog afwegen of voor vistaprint kies of niet. Ik heb gelezen dat het beter klinkt, en meer klanten lokt, wanneer je jezelf omschrijft als "specialist in woningpresentatie". Wat is jullie mening hierover, zouden jullie eerder contact opnemen met een specialist in woningpresentatie, als een verkoopstyliste? Er zijn gratis 3D ontwerpprogramma's zoals roomplanner-online, om de klant een idee te geven van een ruimte na de restyling. Is het aangeraden om zoiets te gebruiken, of eerder investeren in een "professioneler" programma?
  7. ik had aan hondenvoeding gedacht, maar ook weer met die speciale touch.. een leuke verpakking dat vooral vrouwen aanspreekt, uiteindelijk zullen vrouwen mijn voornaamste doelgroep worden en zoals we allemaal wel weten zijn de dames errug vatbaar voor looks en verpakking.. bij elke bestelling wil ik inderdaad een gadget toevoegen, evenals een kaartje met logo en webadres
  8. Omschrijving van je concept: beste levelers, ik weet niet of ik bij de juiste topic ben... Ik wil heel HEEL graag een webshop beginnen met luxespullen voor honden. Ik heb na enig online onderzoek gemerkt dat dit echter een populair produkt is, en weet niet goed hoe ik me kan onderscheiden van de vele concurrenten. Ik wil een paar extra's introduceren zoals een goede dienst na verkoop, een mailtje op de verjaardag van het huisdier, een extra geschenkje voor de eigenaar van de hond bij grote bestellingen, fotowedstrijden, enz... Maar hoe kan ik mij op voorhand al differencieren? Voor ik die vaste klanten heb? En heeft dit kans op slagen? ik ben namelijk begonnen met een globaal businessplan op te stellen. Alle reacties welkom! ps: er was deze winter heel veel vraag naar schoentjes voor honden, en helemaal geen aanbod on onze regio! ik wil dit dus zeker aanprijzen in mijn shop. Stephanie Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: online onderzoek concurrentie, klanten dierenwinkels aangesproken over de vraag naar spullen voor hun huisdier, idee globaal op papier gezet Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: slagen in mijn opzet:. het maken als startende ondernemer. als alleenstaande moeder tonen dat ik een eigen bedrijf met succes kan runnen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: extra service na verkoop, het praktische met het esthetische combineren voor hondenliefhebbers Wat voor feedback hoop je te krijgen: is dit een haalbaar idee? als dromerig type wil ik graag van nuchtere ondernemers weten of mijn droom realistisch is
  9. Bedankt voor de handige tips! Ik heb reeds een test gedaan op de website van de VDAB, er zijn inderdaad wat puntjes waar aan gewerkt moet worden. We hebben een afspraak met een succesvolle ondernemer, die erg kritisch is. Alleen dat ondernemingsplan moet nog afgewerkt worden. We hebben dus blijkbaar al meer ondernomen dan ik dacht ;D
  10. Bedankt Mathieu, voor de verhelderende uitleg! Zo hebben we weer een beetje meer zicht op hoe we het kunnen aanpakken. De website, visitekaartjes, e.a. waren uiteraard al gepland, de beurzen afschuimen willen we doen vóór we het bedrijf opstarten, kwestie van zoveel mogelijk met experts te spreken en zoveel mogelijk van deze sector te weten vooraleer we ons in dit avontuur zouden "smijten".
  11. We zijn tot volgende selectie gekomen: OOH! - events (Out Of Hands), Carte Blanche Events, P.S. ... Events (Party Strategy, Problem Solving, Personal Styling en ook onze initialen) Wat klinkt het beste? Wat spreekt het meeste aan, en wat zou het beste opvallen tussen alle andere bedrijven?
  12. Beste Highlevelers! Mijn - toekomstige - businesspartner en ik, willen graag een eigen bedrijf opstarten in de evenementensector. Wij bieden een totaalpakket aan, van home parties, over bruiloften en bedrijfspromo-events, tot teambuilding weekends en zelfs modeshows en workshops. Nu merkten we op, na enig onderzoek, dat de meeste eventbureaus er "zijn", en that's it. Wij willen een stapje verder gaan, namelijk op de klant afstappen voordat hij zelf beseft dat hij onze toekomstige klant wordt. We willen onze diensten actief aanbieden, d.m.v. prospectie, bedrijfsbezoeken, het afschuimen van beurzen, enzovoort. Zo willen we ervoor zorgen dat de potentiële klant niet meer op zoek hoeft te gaan, maar dat het "pakket" reeds op een dienblaadje wordt voorgeschoteld. We willen letterlijk een waaier aan mogelijkheden voorstellen (denk aan de waaiers die je in de verfwinkel vindt wanneer je kleuren gaat kiezen), en proberen een extra touch aan het concept toe te voegen, als geste naar de klant toe. Wat die geste wordt, weten we nog niet. Maar wie wil slagen in deze sector moet uit de band springen vermoed ik. We zullen zowel in België als in Nederland actief zijn, daar we beiden in België bij de Nederlandse grens wonen en mijn collega Nederlandse is. Hoe beginnen we best aan marktonderzoek (internet en beurzen, nog andere ideeën?), en waar moeten we rekening mee houden om niet te falen? Er is altijd een risico, maar hoe beter de voorbereiding hoe groter de kans op slagen denk ik... Kunnen we hier goed mee verdienen, of is dit een sector die je als hobby moet houden? En is ons aanbod niet te uitgebreid (verliezen we zo de essentie van het vak niet?) ? Wie een antwoord op deze vragen, opmerkingen, tips e.a. heeft, meer dan welkom!
  13. Ook leuke namen! Erg moeilijk allemaal.... Alvast bedankt voor de reactie!
  14. Sorry, ik reageerde op Highio / gelegenheidsduo.be en niet op PnS-events (had ik er niet achter gezocht, maar ik ben dan ook geen vrouw zullen we maar zeggen) Frans Ik vermoed dat Wallonië een beetje buiten onze "zone" zal vallen dus hoeft niet per se in het Frans uitspreekbaar te zijn. Alhoewel we als naam ook Carte Blanche- concepts hadden...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept