Pim

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Pim
  1. Bedankt voor je reactie. Zo dacht ik er dus ook over. Toch vreemd dat over zo'n vrij 'eenvoudig' begrip de meningen over de definitie ervan verdeeld zijn.
  2. HL'ers, Gisteren had ik een discussie met een goede vriend over iets erg simpels, toch kwamen we er niet helemaal uit. Het ging over het het begrip afzetkanaal. Mijn inziens zijn alle wegen waarop een product wordt afgezet, afzetkanalen. Dus ook als een producent van spijkers, deze direct verkoopt aan de timmerman op de hoek (eindgebruiker). Mijn discussiepartner was er sterk van overtuigd dat onder afzetkanalen valt:een groothandel, winkel, etc. (wederverkopers) Ik wist niet dat er over zo'n "simpel" begrip onduidelijkheid kan ontstaan. Ook na flink wat googlen kom ik tegenstrijdige antwoorden tegen. Graag zou ik willen weten hoe jullie hier tegenaan kijken...
  3. Hallo allemaal, Tot nu toe ben ik erg druk geweest met allerlei andere zaken. Vanaf maandag ga ik weer full-time met het onderzoek bezig. Ik heb de bomen al weer aardig op een rijtje staan, maar zit nog wel met een paar dingen. Omdat ik nieuwe markten/afzetkanalen ga "zoeken" voor ons nieuwe product (heel ander soort afzetkanalen en markt), zal ik deze potentiele kanalen/markten moeten onderzoeken naar geschiktheid. Hoe ga ik hiermee aan het werk? Het is namelijk geen marktonderzoek (informatie over de bestaande markt) maar een onderzoek naar markten. Een standaard aanpak van een marktonderzoek gaat dus niet helemaal op. Iemand ideen/suggesties?
  4. Hartstikke bedankt voor jullie verhelderende adviezen. Ik was inderdaad te veel bezig met de theorie. Ik begin er gewoon aan! Fijn zo'n forum!
  5. Hallo allemaal, Ik ben Pim en heb na veel gelezen te hebben hier op het forum ook maar een profiel aangemaakt. Sinds kort werk ik bij een bedrijf dat voornamelijk producten maakt voor andere bedrijven (B2B). Deze producten zijn heel duidelijk aan het eind van hun product levens cyclus, door sterke concurrentie uit het buitenland. Gelukkig voor het bedrijf zijn ze het afgelopen jaar met een nieuw product op de markt gekomen dat (via een winkelketen) op de particuliere markt wordt verkocht. Ik weet zeker dat dit product op veel meer markten in Nederland kan worden afgezet en ik mag/moet/wil hier dus onderzoek naar doen en vervolgens een plan voor schrijven. Het probleem is dat ik door de bomen het bos niet meer zie, ofwel door de vele boeken en ook artikelen hier op HL. Het punt is, dat ik het idee heb dat ik achteraan begin (zeker als ik kijk naar het boek van Alsem) Het is namelijk al duidelijk dat ik bezig ga met marktontwikkeling voor een bestaand product (strategie van Ansoff). Wat zijn nou logische stappen, nu ik weet dat we aan marktontwikkeling gaan doen ?! Rest nou alleen nog "maar" het schrijven van een marketingplan? -Analyse bedrijf -Analyse klanten -Concurrentieanalyse -SWOT analyse -Strategie en doel -Middelen kiezen -Actieplan maken Heb net even dat zetje in de goede richting nodig. Bedankt alvast!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.