Daniel West

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Financiering & bankwezen

Daniel West's trofeeën

  1. Inderdaad vrij kort de bocht Jeroen. Maar het gaat hier om een duidelijk selectie van bedrijven die ondernemers kunnen ondersteunen bij hun bedrijfsvoering. Ze vullen het zelf in, maar worden nagecheckt en gebeld door ons. De vraag is of bij bijvoorbeeld 2000 bezoekers/dag welke verdienmodel interessant kan zijn. Is de ondernemer uit MKB tegenwoordig bereidt een bedrag te betalen per jaar of enkel bij een contact waar hij/zij direct wat aan heeft of helemaal niet te betalen. MVG!
  2. Hoi Linda! Ik begrijp volledig de verwarring. 'elke week gedurende een jaar'-principe is misschien een verkeerd voorbeeld. Laten we anders zeggen dat ik 2000 ondernemers uit MKB per dag zal ontvangen. Onafhankelijk of zij uniek zijn of niet. De informatie is interessant genoeg om voor te betalen. Een groot bedrijvengids in meerdere genres. Dat kan varieren van een administratiekantoor, marketingbureau tot freelancers. Maar via "slim zoeken" kan een ondernemer kwaliteit resultaten krijgen. Diepte info over hun producten/diensten. Dus alles behalve een verkapte goudengids/bedrijvengids met enkel contact gegevens en website link. Bedrijven kunnen ook adverteren op de website. (verdienmodel 3) Dit kunnen ook dezelfde bedrijven zijn als de bedrijven in de gids. Hoop dat ik hiermee meer duidelijkheid heb ik verschaffen. MVG! Daniel
  3. Beste collega's! Ik ben op dit moment een online concept aan het ontwikkelen voor ondernemers, waarbij ik twijfel over het verdienmodel. Een deel van informatie is nu bij elke bedrijf wel te vinden (bepaald productgegevens/contactgevens), maar valt enkel te vinden via eigen zoekcriteria/wijze binnen google. Daarbij voeg ik ook informatie toe aan het bedrijfprofiel dat niet altijd zichtbaar is. Dus het is wel informatie dat meer waarde heeft dan enkel via Google zoeken. Bedrijfsinformatie gecombineerd met een producten overzicht principe. Een ondernemer zal de website wekelijks raadplegen gedurende *1 jaar. Elk bezoek is een redelijk duurzaam bezoek zal ik maar zeggen. De kern ligt in de database en niet zozeer in de vernieuwing via bijvoorbeeld nieuwsitems. Wel zal er begonnen worden met een klein aantal bedrijven, dat langzaam zal uitgroeien tot een groot systeem. *zal in de praktijk langer dan 1 jaar kunnen zijn, maar in deze case ga ik van 1 jaar uit om het verloop/verdienmodel te bepalen. Nu ben ik al een tijd op zoek naar het juist verdienmodel. Ik heb de keuze uit het volgende: 1. Betaalde registratie/jaarlijkse bijdrage van ondernemer. 2. Bundel met credits te verkopen, waarmee de ondernemer de credits voor contactgegevens van een bedrijf kan gebruiken. (dreamstime.com credit systeem idee) 3. Volledig gratis, website met advertenties. (vrij realistisch, gezien het mogelijk bereik) 4. Aanbieder laten betalen voor elke doorgelinkte ondernemer (CPC systeem) 5. Aanbieder laten betalen voor elk informatie/offerte aanvraag van ondernemer. (CPS systeem) Laatste twee mogelijkheden heb ik redelijk ervaring in en zijn naar mijn idee niet de meest innoverende betaalsystemen, omdat bij CPC vrijwel onbekend is wie je doorstuurt en voor de aanbieder niet altijd direct zichtbaar maakt of hij klanten uit haalt of niet. (weinig toekomstige innovaties). Bij CPS moet een ondernemer direct een beslissing maken voor een sale. Wat bij de producten/diensten niet altijd het geval is. Vereist tevens redelijk wat techniek om goed te laten werken. Mijn keuze gaat denk ik naar manier 1 en 3 gecombineerd. Een hele website vol met advertenties is niet heel erg gebruiksvriendelijk en met een bijdrage van ondernemers kan ik misschien de advertenties halveren. Hoor graag jullie mening/ervaringen met bepaalde systemen! MVG Daniel
  4. Neem aan dat 60 unieke bezoekers per dag voor een zelfstandige als Alex en Chris, die waarschijnlijk geen opdrachten van minder dan 1 dag uitvoeren, meer dan zat is. Het is dan tijd om met die bezoekers aan de slag te gaan, in plaats van het verhaal op te zetten, meer bezoekers, meer bezoekers. Meer dan 83% van de Internet gebruikers verlaat een website wanneer zij het gevoel hebben dat zij snel niet kunnen vinden wat zij zoeken" (Arthur Andersen, 2001). Een van de vergeten feiten, waarbij de investeringen in usability van websites gigantisch zijn gestegen afgelopen jaren. Dat is echt niet slechts om het allemaal wat leuker uit te laten zien. Het is de tool voor de toekomst voor zowel kleine als grote ondernemers. (enkel toepasbaar als een bezoeker een klant kan worden) Voor sommige websitebouwers is het natuurlijk een interessant selling point om de focus te legggen op het bezoekersaantal en vervolgens het kip en ei verhaal op te houden in de hevige concurrentie. Maar de ware kwaliteit gaat in de gebruiksvriendelijkheid liggen. Iets wat een stuk ingewikkelder is dan een website bouwen en vervolgens meer dan 100 pagina's laten indexeren op terugkerende termen. "Het is inderdaad niet zo heel moeilijk om met een combinatie van woorden op de eerste pagina van Google te komen. Maar dan trek je toch niet veel bezoekers, omdat nu eenmaal weinig mensen die combinatie van woorden intypen.". Je slaat de spijker op ze kop! Je blijft maar hangen bij het scoren van een hoger (kwantitatief) bezoekersaantal. Zeker bij aannemers als Chris en Alex is dat totaal niet interessant. Die moeten het hebben van een relatief laag bezoekersaantal en daar heeel zuinig mee om te gaan door dus een gebruiksvriendelijke website te hanteren. Ontopic: Tip aan Alex en Chris. Laat is wat mensen buiten jullie vriendenkring op jullie website kijken. Geef ze bijvoorbeeld een zoekopdracht. Mensen die de website al hebben gezien zijn geen goede meting meer. Bijvoorbeeld jullie tarieven, mogelijke opdrachten of complete contactgegevens te laten vinden. En verder of de website niet te druk overkomt, waardoor het een bezoeker kan vertragen en dus mogelijk kan afhaken. Mensen op het web hebben geen tijd jullie structuur te gaan leren en bepalen meestal binnen 5 seconden bij binnenkomst of ze erop blijven of niet. Als je dan kan voorstellen dat iemand gemidddeld 45 sec(bron: nielsen en nettradings) over doet om een webpagina te lezen!?! Gebruik op je homepagina niet te veel info en zorg ervoor dat ze inderdaad binnen die tijd de pagina kunnen vinden met de informatie waar ze op zoek naar waren. Leuk voorbeeld is mediamarkt.nl. Mensen zoeken naar prijzen en vinden ze niet. Volgende stap is, ze gaan langs de mediamarkt! (interessante marketing he;)) Less can be more!
  5. Het is inderdaad niet zo heel moeilijk om met een combinatie van woorden op de eerste pagina van Google te komen. Maar dan trek je toch niet veel bezoekers, omdat nu eenmaal weinig mensen die combinatie van woorden intypen. Waar het om gaat is om op de eerste pagina van Google te komen voor zoektermen waar veel naar gezocht wordt. En daarvoor is wel even wat meer nodig. Ik ken deze case niet, maar in sommige aspecten zal die website best wel perfect zijn geweest (het design, de werking van de webwinkel module). Het probleem hier (en bij vele andere websites) is dat even vergeten is dat het goed vindbaar maken het meest belangrijke is. En er is al helemaal niet nagedacht over bovenstaande: op welke zoektermen moet ik me richten om hoog te scoren in Google EN veel bezoekers te trekken. Dat vereist goed onderzoek, en dat doen al die goedkope webdesign bureautjes niet. Wat ik een beetje vreemd vind, is dat veel mensen de focus leggen op het (groots) gevonden willen worden. 60 bezoekers per dag is naar mijn idee ruim voldoende. (vanuitgaan dat het 60 bezoekers zijn met een interesse voor een loodgieter in dat gebied) Wat moet een ZZP-er in godsnaam met honderden of missschien zelfs duizenden bezoekers op zijn/haar website?(gaan verdienen op pageviews/adverteerders?) Het meest belangrijke wordt helaas nog steeds vergeten, de gebruiksvriendelijkheid van een website. Vind de bezoeker duidelijk en snel, de informatie die hij/zij verwacht? Website design bureautjes moeten toch vaker over een goede structuur buigen dan je zult denken. Zeker een navigatiemenu is nog best lastig goed overzichtelijk te houden. (gehele webarchitectuur hangt hierachter) Latere veranderingen kunnen veel problemen en vooral geld kosten. Een menu van bijvoorbeeld 20 links is vragen om problemen. Misschien SEO technisch wel interessant, maar voor de gebruiksvriendelijk een drama. Een unieke bezoeker raakt vaak de weg kwijt, omdat er te vaak vanuit eigen(ondernemer/ontwikkelaar) gedachte een logisch route wordt bedacht. (vanuit gaan als er een route mogelijk is op een website ;) ). Goede bureau's springen vooral uit, met design, vindbaarheid en functionaliteit van de website. Greets!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.