Jump to content

Matthijs_J

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Je bedoelt dat ik dan de ZZP-ers aan opdrachten help? Of dat de ZZP-ers bij mij kunnen aankloppen als ze (tijdelijk) personeel nodig hebben? Want dat laatste had ik al in m'n hoofd. Stel je voor dat een ZZP-er een evenement organiseert en tijdens dat evenement mensen nodig heeft, dan wil ik dat het mogelijk is voor die ZZP-er om bij me aan te kloppen voor een groep studenten o.i.d.. Wel weer een leuke toevoeging!
  2. Haha, bedankt voor de tip! Maar voordat ik onderhandelingen ga beginnen heb ik eerst een businessplan nodig + kapitaal. Misschien kan het ook geen kwaad om nog wat meer informatie en ervaring op te doen. Het liefst zou ik natuurlijk morgen al beginnen, maar helaas is het op dit moment nog een idee wat helemaal uitgewerkt moet worden! Ik zal het wel zeker onthouden! **EDIT** Ik lees nu pas die eerste paar woorden, excuses! :-)
  3. Dan vind ik het echt goedkoop. Dan betaal je maar 210 euro per maand en heb je zelfs een afgesloten parkeerplaats tot je beschikking, in Den Haag nog wel! Ik waardeer jullie reacties trouwens enorm hoor. Zoals ik al eerder vertelde ben ik nog maar 19 jaar, dus heb nul ervaring. Ik denk dan ook af en toe te makkelijk over dingen, jullie helpen mij enorm!
  4. Misschien zijn lockers wel een handige oplossing voor dit probleem, is in ieder geval een goedkope oplossing. 45 euro per m2 per jaar is trouwens extreem goedkoop. Is dit niet per maand? Mijn dank voor het meedenken en je kritiek! Het is erg nuttig!
  5. Geweldig! Dit lijkt inderdaad sterk op wat ik bedoel! Erg leuk om eens een voorbeeld te kunnen bekijken, bedankt voor de info! De prijzen stellen inderdaad echt niets voor!
  6. Er bestaan al zoveel verzamelgebouwen die kantoorruimte verhuren, dit kan al vanaf 300 euro per maand, inclusief servicekosten en parkeerplaats. Ik neem aan dat de verhuurder hier ook winst op pakt. Ik moet dus ook voor een schappelijke prijs winst kunnen maken, helemaal omdat hier de 'huurders' de ruimte en inventaris delen.
  7. Hoop praktische dingen in je punten, waar ik (nog) niet over heb nagedacht. Heb wel op een aantal punten antwoord: -Vergaderruimtes zullen gereserveerd moeten worden. Stel dat er 5 ruimtes aanwezig zijn, kunnen mensen via de werkplek, thuis of onderweg in een algemene agenda hun reservering kunnen zetten. Iedereen ziet dus dat bijvoorbeeld ruimte 2 op donderdagmiddag van 14.00uur tot 15.30uur gerserveerd is door Marcel de Vries.\ -Onderhoud aan kantoor is uiteraard mijn verantwoording, ik ben tenslotte de 'gastheer'. Uiteindelijk betalen natuurlijk wel de ZZP-ers hiervoor, zit in de maandelijkse fee. -Parkeergelegenheid is uiteraard afhankelijk van de locatie. Ik zal een pand uit moeten zoeken met voldoende parkeergelegenheid, ZZP-ers kunnen ervoor kiezen om beschikking te hebben over een parkeerplaats, uiteraard kost dit extra. -Als je een kantoorplein hebt zal er geen sprake zijn van lege ruimtes, het kan enkel wat 'rustiger' zijn. Dit kan niet alleen betekenen dat er weinig 'abonnees' zijn, maar ook dat veel mensen buiten de deur werken. Goed nadenken dus over het aantal vierkante meters die ik nodig heb per x-aantal ondernemers. -Wat bedoel je precies met verzekeringen? De fee is een all-in pakket voor de ZZP-ers, dus ook eventuele kosten die ik heb voor verzekeringen. -Logo's op het pand gaat het niet worden. Wat wel mogelijk is is een zuil bij de ingang waar logo's op kunnen worden gedrukt. Of dit in het standaard pakket komt is de vraag, ligt aan de grootte van het klantenbestand. Dit zijn wel extra's waar makkelijk geld op kan worden verdiend. Denk bijvoorbeeld ook aan vlaggenmasten, maar een aantal bedrijven kunnen hiervan gebruik maken, en waar dus extra voor betaald moet worden. -Mandeligheid is mogelijk, maar enkel bij ZZP-ers die lang gebruik maken van mijn diensten, anders niet. -Zoals ik eerder meldde, ik zit te denken aan een aantal paketten waar men uit kan kiezen. Van een simpel standaard pakket naar uitgebreide paketten met extra's zoals een parkeerplek. Misschien als het gewenst is zelfs kleine kantoren die je wel kan afsluiten en echt voor jezelf is! -Ik denk niet dat er snel sprake is van een 'allergaartje'. Of er moet 200 tegelijk aanwezig zijn. Misschien is het wel handig om verschillende 'wijken' te creëeren, voor elke expertise of branche één. Zodat men sneller in contact komt met echt nuttige personen. -Netwerken kan op een alledaagse dag bij het koffiezetapparaat, bij wijze van. Op vrijdagmiddag gooi ik de kroegdeuren open en kunnen mensen onder het genot van een drankje eens kennis met elkaar maken. En een paar keer per jaar misschien een leuk event organiseren, kunnen de ZZP-ers hun relaties uitnodigen om een leuke avond te beleven bij hun 'op kantoor', interessante sprekers, kroeg open enz.. Dit moet niet zo moeilijk zijn. -Als er leegstand is doe ik iets fout, of is er simpelweg geen markt voor mijn idee en kan ik beter stoppen... Mijn maandelijkse inkomstenstroom is dus die fee's
  8. Dat is inderdaad de bedoeling, maar ik denk dat de echte kleine ondernemer geen eigen kantoor nodig heeft en dit ook te duur is. Een kantoortuin is dan een goede optie. Het is inderdaad ook te bedoeling dat ikzelf gebruik ga maken van ZZP-ers, naast eigen personeel. Als ik een centrum wil waar ZZP-ers kennis en opdrachten delen, is het denk ik alleen maar goed als ik hier aan mee doe.
  9. Bedankt voor de tips! Het idee is meer dat er een flink bestand aan ZZP-ers is, die een soort abonnement hebben. Ze betalen dus een maandelijkse fee. Ze hebben keus uit verschillende soorten 'abonnementen'. De meest simpele zal bijvoorbeeld toegang geven tot gebruik showroom, bureau, copyshop en ontvangst klanten door receptie, en een duurder pakket zal bestaan uit dat de telefoon altijd beantwoord wordt, agendabeheer enz.. De ondernemers bepalen zelf dus hoeveel ze aanwezig zijn, aangezien misschien maar 30% (zomaar een voorbeeld) van het totale bestand aanwezig is, is het niet noodzakelijk om 150 bureau's neer te zetten bij een bestand van 150 leden. Hierdoor kan ik dus wat verdienen. Ik hoop dat het verhaal hierboven een beetje duidelijk maakt wat ik bedoel!
  10. De groep ZZP-ers die ik wil aanspreken met die plan zijn inderdaad niet 'vakmensen' zoals timmerlui. Ik denk meer aan dienstverleners, zoals consultants. Het liefst zou ik het pand in de buurt van Rotterdam willen hebben, of elders in de randstad in de buurt van grote verkeersaders vanwege de goede bereikbaarheid. Ik begrijp ook dat ZZP-ers het prettig vinden om bijvoorbeeld thuis te werken. Hier ontvang je echter niet makkelijk klanten. Een mooie showroom die past bij je professionele uitstraling is dan gewenst, dat wil ik die mensen dan ook aanbieden. Het is ook niet de bedoeling dat de ondernemers van 9 tot 5 op 'kantoor' zijn. Meer dat ze af en toe binnen wandelen voor informatie, kennis en netwerk te delen met elkaar en ook de gezelligheid. Hoop dat dit het verhaal wat duidelijker maakt, bedankt voor de kritiek!
  11. Goedemorgen allemaal, Sinds kort lees ik wat berichten op dit forum en de hoeveelheid informatie die er te vinden is vind ik geweldig. Erg leuk ook om al die meningen van ervaren ondernemers te lezen, daar leer je veel van. Zeker een negentienjarig broekie zoals ik! Na mijn VWO wist ik niet echt wat ik wilde doen, dus ben ik eerst maar 7 maanden fulltime gaan werken bij een marketing bedrijf. Nadat ik daar een aardige dosis ervaring had opgedaan ben ik met twee vrienden een half jaar gaan reizen, in de hoop dat ik bij mijn terugkomst een idee zou hebben van wat ik zou willen. Na de reis ben ik gaan studeren aan de universiteit van Tilburg, wat een ramp was. Binnen drie maanden kwam ik erachter dat al die theorie niet bevredigend was en besloot ik te stoppen. Ik kreeg een baan aangeboden bij een ander bedrijf die mij kenden van het marketing bedrijf en mijn mentaliteit waardeerden. Sindsdien werk ik dus weer fulltime. Ik heb al die tijd gezeten met de wens om ooit eens iets voor mezelf te beginnen. Ik heb een idee en wil het graag uit gaan werken. Ik leg mijn idee nu voor aan mensen die hun strepen al verdiend hebben als ondernemer om te horen hoe zij erover denken. Tot nu toe is dit gelukkig positief. Nu klop ik dus hier aan om jullie kritieken te horen om zo meer vorm te kunnen geven aan dit nog vrij abstracte idee! Het gaat om het volgende, nadat ik een hoop nieuws had gelezen over een grote stijging ZZP-ers in Nederland bedacht ik me dat deze kleine ondernemers best wat hulp kunnen gebruiken in verschillende gebieden. Ik zou graag een soort verzamelgebouw willen beginnen waar deze mensen terecht kunnen. Niet voor enkel een bureau en telefoon, maar voor verschillende diensten die praktisch zijn voor de ZZP-er. In mijn verzamelgebouw zullen uiteraard de standaard diensten aanwezig zijn zoals een receptie, showrooms, sanitair enz.. Naast dit wil ik er een soort business club aan hangen zodat de ZZP-ers kunnen netwerken naar behoeven (gehoord en gelezen dat een netwerk hebben essentieel is). Bovendien missen een hoop ZZP-ers denk ik een stukje collegialiteit, wat ik wil verhelpen door niet kantoorruimtes te verhuren, maar een flexibele zaal waar mensen aan willekeurige bureau's kunnen plaatsnemen om te werken. De open omgeving zorgt voor veel onderlinge contact en een informele sfeer, ook zou het leuk zijn om een soort 'kroeg' in de zaak te hebben waar mensen elkaar kunnen treffen tijdens een vrijdagmiddagborrel. Naast deze diensten wil ik meer bieden, zoals workshops en informatieavonden voor mijn 'abonnee's' en bijvoorbeeld één keer in de twee weken de mogelijkheid om op 'spreekuur' te komen bij iemand van de KvK o.i.d.. En als men voor een grote klus extra handen nodig heeft regel ik dat. Een centrum dus waar mensen vrij in- en uit kunnen lopen en comfortabel kunnen ondernemen, wetende dat ze altijd terecht kunnen voor vragen en gezelligheid. Wat is jullie mening hierover dit plan? En hoe kan ik de eerste stappen zetten om dit te realiseren? Ik ga er vanuit dat ik venture capital nodig zal hebben, vanwege de hoge kosten. Groet, Matthijs
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept