YMRP

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

YMRP's trofeeën

  1. Joost, ik begrijp dat er afgerekend moet worden over de gemaakte uren. Dit is geen probleem, aangezien er dan geld naar de onderneming toevloeit uit de verrichte arbeid (urenfabriek). Mijn opzet was/is om geen geld uit de onderneming te laten vloeien zolang er geen cash inflow is. Een nul-uren contract mitigeert het probleem van een mogelijke cash-outflow zonder cash-inflow. Dank voor het fungeren als klankbord! Grt, Leon
  2. Joost, ik heb nog even overlegd. Ik denk dat je gelijk hebt. Volgens mij kan ik eea wel "omzeilen" door een zogenaamd "nul" contract toe te passen. Dan gaat er pas geld uit, op het moment dat er geld binnenkomt. Met inachtneming dat je geen arbeidsjurist bent, kan je mij zeggen of deze vlieger opgaat? Dank voor alle advies tot op heden!
  3. Joost, dat was een hele snelle reactie! Het is een gesloten CV ("aandelen" niet snel overdraagbaar), derhalve Box I. Kan het vermoeden van zwart werken worden weggenomen door een doortimmerde arbeidsovereenkomst? Bijvoorbeeld een clausule in het contract waardoor een jaarlijkse afrekening over het aantal gewerkte uren plaatsvindt? Of moet dit altijd maandelijks zijn? Kan een salaris volledig afhankelijk worden gemaakt van de gedraaide omzet? WTP valt idd niet uit te sluiten, derhalve wil ik een werkbare en fiscaal transparante situatie hebben. Zijn er opties waarbij de er zo weinig mogelijk cashflow uit de onderneming gaat? De verwachte omzet in het eerste jaar is vrij laag, hooguit EUR 12.000. Grt, Leon
  4. Hoi allen, ik heb een vraag die ik nog niet op het forum tegen ben gekomen. Ik heb mij redelijk ingelezen in de materie van Ltd - CV constructie en wil graag dit forum gebruiken als een klankbord om te zien of ik nog hiaten in mijn visie aanwezig zijn. Situatie: Een relatie van mij heeft een Ltd opgericht en is hiervan 100% aandeelhouder. Deze relatie heeft een natuurlijk persoon gevonden die wil fungeren als commanditair vennoot in een Ltd - CV constructie. De inbreng van de commanditair vennoot zal geld bedragen, een redelijk immateriele som (< EUR 1.000). De Ltd zal als beherend vennoot optreden. Ik zal als directeur fungeren. Vragen/afstemming: 1. Een CV is bij mijn beste weten fiscaal transparant. Dit betekent dat de vennoten (beherend en commanditair) aangeslagen zullen worden naar hun respectievelijke fiscale "toestand". De commandiet voor Box III voor het door hem ingebrachte kapitaal (of is dit Box I?). De Ltd voor de VpB. De CV heeft geen "winstbelasting" als zodanig. Is deze zienswijze correct? 2. Zoals gezegd zal ik als directeur aantreden. In eerste instantie wil ik dit doen zonder loon (ik wil niet dat er gelden ontrokken worden uit de onderneming in de opbouwfase). Als het bedrijf begint te lopen wil ik een gewoon loon plus een aandeel in de omzet. Volgens mij is dit realiseerbaar via een contract. Ik heb naast deze functie diverse andere functies derhalve ook voldoende bestaansmiddelen. Derhalve denk ik niet dat het directeur zijn mij zal raken in de LB of IB sfeer. Hierbij moet worden gezegd dat de onderneming alleen adviezen/diensten verstrekt die ik zal verstrekken. De onderneming is zeker in den beginne dus een urenfabriek met slechts 1 werknemer (de directeur). Is mijn zienswijze correct of zie ik een belastingregel over het hoofd? (NB DGA regelgeving raakt mij niet, ook niet via bijvoorbeeld AB). Bedankt alvast voor alle input! Mvg, Leon
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.