Riskbloggers

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur

Riskbloggers's trofeeën

  1. Allereerst allebei hartelijk dank dat jullie de tijd nemen om te reageren, wordt gewaardeerd! Wat betreft de compatibiliteit met firefox, die is bekend en is iets waar we zelf erg van balen. De applicatiebouwer is hier mee bezig maar helaas kan dit niet zo snel als ik graag zou willen, aan de andere kant, als marketeer wil je eigenlijk altijd dat het gisteren klaar is :) Om op jullie beide opmerkingen over 1.0 in te gaan. Hier zijn we het wel heel erg mee eens. Op dit moment heb ik een mail gestuurd naar de sitebouwer om de blogs direct op de homepage te plaatsen en deze open te zetten voor reactie. (we zaten al te spelen met het idee en zijn door jullie opmerkingen helemaal over.) Op het gebied van vragen van ondernemers zijn we redelijk goed voorbereid. De meeste van ons kantoor hebben een achtergrond in de verzekeringen waardoor we de meeste vragen goed kunnen beantwoorden. Daarbij zijn we zelf (en veel van onze relaties) zelf ondernemer, waardoor we denk ik een redelijk beeld hebben van de doelgroep, maar ook hier zijn tips natuurlijk welkom. Voor de vragen die voor ons te complex zijn hebben we intermediairs bereid gevonden deze te beantwoorden waarbij we hebben afgesproken dat ze alleen de ondernemer zullen helpen en niet zullen proberen een product te verkopen. Nu vallen de vragen tot op heden erg tegen, maar dit heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat de reactiemogelijkheden niet heel uitgebreid zijn. Wat betreft twitter, ben het met je eens dat we hier een consequentere lijn hadden kunnen volgen, we hebben nu veel zaken proefondervindelijk uitgevonden, heb je nog meer tips op dit gebied? De link van deOndernemer is bv weggehaald door de ondernemer zelf, daar kan je toch niets aan doen (behalve natuurlijk je tweets nalopen en "foute" tweets verwijderen)? We hebben overigens al wel wat leuke interacties gehad met ondernemers door op bepaalde onderwerpen te monitoren met tweetdeck, maar zouden hier liefst veel meer van hebben. Weet jij manieren om dit stelselmatig in te zetten?
  2. Thx voor je reactie. Zal het boek eens gaan bekijken. Ben het met je eens dat handel genereren het doel is. We hebben geprobeerd er echt een sociale site van te maken, maar dat ging de opdrachtgever net iets te ver waardoor we hier en daar consessies hebben moeten doen. Voordat ik het boek gelezen heb zijn we wel even verder. Zou je willen vertellen wat je zo stoorde aan de blog? Het verhaal is namelijk echt en ook opgemaakt 1 op 1 met de ondernemer in kwestie. Is het de schrijfstijl of de boodschap die je het meest tegenstond?
  3. Omschrijving van je concept: Voor een klant maken wij op dit moment een campagne voor een product (een risicoscan) waarmee ondernemers hun risico's in kaart kunnen brengen en de daaraan gekoppelde verzekeringen. Buiten de normale advertentie technieken experimenteren we in deze campagne met sociale media. We hebben een redelijk vrije hand gekregen in de content die we op de actiesite (http://www.deltalloydrisicoscan.nl) plaatsen. We hebben er voor gekozen om deze content relevant te maken voor ondernemers en niet direct te koppelen aan de risicoscan. Zo schrijven we blogs over zaken die ondernemers meemaken en geven we ondernemers de kans op deze site te bloggen. Dit levert ons relevante content op en hun een kans om hun bedrijfsnaam te noemen op een website die 200 bezoekers per dag trekt. Voornaamste van de campagne is dat we niet alleen productinformatie willen zenden, maar vooral de dialoog aan te gaan en kijken of we een toegevoegde waarde voor de ondernemer kunnen creeeren. We hopen dat hierdoor men vanzelf geinteresseerd raakt in de risicoscan. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: We zijn op linkedin aanwezig met een groep die we Riskbloggers noemen (http://www.linkedin.com/groups?gid=2360092&trk=hb_side_g) Dit zijn ondernemers en financieel adviseurs die bloggen op de site en meehelpen de attentie voor de site te verzorgen door hun statusupdate te laten verwijzen naar recente artikelen. Voor de geinteresseerden heb ik de avatar van de riskbloggers bij het bericht gevoegd. Verder zijn we onder de naam riskbloggers aanwezig op twitter (http://twitter.com/riskbloggers) waarbij we proberen te reageren op twits die passen bij het onderwerp. We opereren op bepaalde sites als adviseur, hierbij geven we antwoord op verzekeringsvragen, maar refereren nooit naar de risicoscan. We hopen dat als men ons antwoord waardeert men op ons profiel komt en zo op de site terechtkomt. Verder hebben we natuurlijk een site gemaakt waar we al deze content plaatsen (http://www.deltalloydrisicoscan.nl). De site wordt gepromoot op de radio, via adwords en via flyers op de MKB beurs. Tot nu toe gaat de campagne goed, van de 200 bezoekers weten we er elke dag ongeveer 40 uit de sociale media te halen, de rest wordt verzorgd door de meer traditionelere advertentiemethoden. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Sociale media wordt op dit moment weinig ingezet op de zakelijke markt, iets waarvan wij denken dat het veel potentie heeft. Wij willen manieren proberen te vinden om sociale media zo succesvol mogelijk in te zetten. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Zoals gezegd worden sociale media nu weinig gebruikt bij B2B. Met ons zijn er natuurlijk ook andere clubs mee bezig, maar het betreft een redelijke pioniersmarkt. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik ben benieuwd hoe jullie de inzet van sociale media zouden gebruiken. Zijn er zaken die wij over het hoofd zien? Zijn er plekken op het internet waar en kansen zouden liggen? Wat vinden jullie van de dingen die we tot nu toe doen, aantrekkelijk of juist niet? Ook reacties op de campagne ansich zijn welkom, ben je het eens met hoe we van start zijn gegaan, of hebben we in jouw ogen steken laten vallen?
  4. Vind het wel een leuke site, door het weinige kleurcontrast licht en donker voelt hij wel een beetje plat aan. Denk dat je bij knopen nog een uitvergroting kan toevoegen om het verschil in stijlen duidelijk te maken. Ik zou overigens ook wat foto's toevoegen van modellen met de shirts om te laten zien wat men nu precies krijgt en hoe het valt. Tevens zou het een idee kunnen zijn om een instructiepagina te maken hoe men zijn eigen maten kan opmeten, maak desnoods een actiepaginatje, iets in de trant van www.maak je eigen maatshirt.nl? Succes iig!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.