ctmctm

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

ctmctm's trofeeën

  1. SENA verbeteren; BUMA/SENA samenvoegen; minder kosten = hogere opbrengst voor de rechthebbenden en voor ondernemers 1 formulier/factuur e.d. Elke ondernemer 1 verzoek sturen, stuurt hij het terug dan volgt factuur, weigert hij mee te werken; dan drie keuzen voor SENA; 1) er werk van maken (bezoeken vestiging, online research (ZZP-er of winkel etc.), 2) marketing campagne met claim; ‘muziek gebruiken is betalen, ondernemer u wilt toch ook betaald worden?” 3) kleine potentiële vissen laten zwemmen, opsporen/vangen kost meer dat dat het oplevert. Wat niet-doen bedreigen, incasso en ander terreur.
  2. @jasper; ONDERAAN bij reacties; staan een aantal reactie gegroepeerd, bijv. door DocRa, door janssen-jan etc. betekent dat die mensen daar iets over zeggen! Ik heb geen waardering voor terreur van SENA. Bij de tekst; 'praktisch en daarbij het verzoek om aan te geven of de ondernemer muziek ten gehore brengt, zodat er een factuur gestuurd kan worden. Zodra het formulier niet wordt geretourneerd worden de brieven al wat dwingender, u moet......' ziet men dat ik het formulier en de brochure praktisch vindt. en bij het woord ZODRA verandert mijn attitude. Ik spreek niet namens ondernemers. In zijn algemeenheid ondernemers, maken bijvoorbeeld producten en als een ander die namaakt of geen rechten afdraagt voor een bijv. een ontwerp, dan zijn ondernemers IN ZIJN ALGEMEENHEID daar geen voorstander van, behoudens de boefjes onder...Namaken of misbruiken e.d. is mijn ogen geen ondernemen, maar stelen. Nu is er een behoorlijk grijs vlak wanneer rechten misbruikt worden. Daar kan eigenljk maar 1 persoon iets zinnigs overzeggen, de onbetwiste eigenaar van dat recht, bijvoorbeeld een artiest.
  3. @Jasper; oh ja ik ben het WEL eens met de wettelijke regeling en NIET met de inningsterreur van SENA. Volgens mij schrijf k dat duidelijk in mijn blog. Maar perceptie is realiteit, dus als jij het precies andersom percipeert, dan ligt de blaam toch bij mij?
  4. @Jasper; leuke reactie van je. Kun jij aangeven waar ik 'vervolgens roep je ondernemers op vooral de brief niet te beantwoorden, want dan zou jee er niets gebeuren'? Ik roep tot niets op, iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. De ondertoon is een oproep aan SENA om ondernemers met respect te behandelen en indirect aan de rechthebbenden om hun uitvoeringsorganisatie; SENA, correct en beschaafd de premies te laten innen. Leuk dat ik een site heb gevonden met zelfbenoemde SENA en gerelateerde rechten goeroes.
  5. Ik had VOICE gebeld. werk jij voor SENA of VOICE?
  6. Ja, ik heb het SENA terreur stuk zelf geschreven, leek me een relevante toevoeging aan deze discussie?
  7. SENA stuurt een informatiebrief en brochure met hierin een overzicht van de rechten van “de eigenaren” en de plichten van de ondernemers. Zeer praktisch en daarbij het verzoek om aan te geven of de ondernemer muziek ten gehore brengt, zodat er een factuur gestuurd kan worden. Zodra het formulier niet wordt geretourneerd worden de brieven al wat dwingender, u moet en zal….bla bla bla. Daarna verschijnt doodleuk een factuur met een inschatting van SENA. De ondernemers in kwestie hebben niet om een factuur gevraagd, noch aangegeven dat ze muziek ten gehore brengen. Zomaar een factuur sturen is ongewenst en niet professioneel. Daarna volgen er nog facturen maar nu met het dreigement van een incassobureau; intimidatie! Volgens de stichting VOICE, mag SENA dit niet doen. Het staat SENA vrij om te controleren of ondernemers onrechtmatig muziek ten gehore brengen. Andere rechtsmiddelen zijn er niet. Het terroriseren van ondernemers en versturen van spookfacturen behoort niet tot het domein van een stichting die andermans rechten beheert. Lees het hele artikel op GekOpKlanten.nl; SENA terreur
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.