robhelderman

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur

robhelderman's trofeeën

  1. Terechte opmerkingen. De webshop is echt ondersteunend voor de accountmanager. Bijvoorbeeld: - Een klant krijgt zonder medeweten van een accountmanager ook geen toegang tot de webshop. - Een prospect wordt altijd door een accountmanager opgepakt. (B2B) Nooit via een direct mail naar de webshop gepusht. Angst zit hem in controles zoals: "wat als de klant dan een prijs ziet, die gelijk beoordeeld en mij niet belt?' "wat als er alleen prijzen vergeleken worden?" En zoals eerder aangegeven. Een andere rol / invulling van de functie. Maar duidelijk is wel dat dit veranderproces bijv. beter begeleid kan worden.
  2. De agnst zit hem in een aantal zaken: - omzet Maar er is geen verschil in kanaal m.b.t. een eventuele bonus, dus dat is ondervangen. - angst overbodig te worden Deze angst is er. Qua communicatie nemen we die weg. We willen meer doen met het huidige team. Wat betreft de eindklant is er geen wrijzing tussen B2B en B2C. Het zit hem meer in 'controle over de klant en in de moeilijkheid van het veranderen van het werkpatroon.
  3. Hallo Frans, Tweedelig. B2B met een focus op efficiency voor ons, gemak voor de klant. Ondersteunend voor de accountmanager. Een accountmanager kan simpelweg meer klanten in zijn portfolio hebben en in zijn dagelijkse werk de webshop ondersteunend inzetten. Keerzijde is dat er wel verwachtingen zijn wat betreft resultaat. Invulling van de functie veranderd hierdoor gedeeltelijk. (lees; minder orders ophalen, meer een adviserende rol). Voor mensen die al een flink aantal jaar op dezelfde wijze hun functie uitvoeren is dit uitdagend en lastig. En B2C als nieuw verkoopkanaal met accountmanagers met een focus op new business. Je ziet wel een duidelijk verschil tussen deze. Hier is de webshop meer vanaf de start een belangrijk onderdeel.
  4. Goedemiddag, Een van mijn uitdagingen is een webshop starten binnen een bestaand bedrijf waar al accountmanagers aanwezig zijn. Online activiteiten zijn nieuw. Belangrijk is dat de al aanwezige accountmanagers de webshop gaan omarmen. En niet tegen gaan werken of op zijn beloop laten gaan. Hoe zorg ik ervoor dat het gedragen wordt door de verkoop. Dan is het effect namelijk het grootst. Daar zoek ik wat informatie over. Alvast bedankt, Rob
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.