Sjoerdtp

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Sjoerdtp's trofeeën

  1. Misschien een beetje laat maar ik wil er toch even op reageren. Stel nu dat ik in bovenstaand voorbeeld bij de IB winstaangifte een KM-vergoeding van zeg 3000 euro aftrek. Dan valt dus af te leiden dat ik meer dan 15000 km zakelijk heb gereden. Ook kan ik met mijn agenda bewijzen dat ik die afstand gereisd heb. Door carpoolen/ov/fietsen ed. heb ik echter feitelijk minder km gereden. Zonder garagebonnen geen enkel probleem, maar met garagebonnen dan? Kan dit problemen opleveren?
  2. Dat wist ik, voor het voorbeeld was het wel duidelijk. Ik ben wel geholpen met deze info. Dank
  3. Hallo Nattetas, Allereerst dank voor je reactie. - Als ik het goed begrijp is wat ik invul bij restwaarde altijd 0 euro (zolang ik geen auto af te schrijven heb)? - Aanschaf/voortbrengingskosten blijven ook gelijk zolang ik geen nieuwe inversteringen doe en de huidige instrumenten nog niet volledig zijn afgeschreven. - De verwachte gebuiksduur van mijn instrumenten is 8 jaar. Moet ik dan in 8 jaar afschrijven of toch in 5 jaar? En wat als ik de instrumenten na de afschrijvingsperiode nog wel kan gebruiken? Willekeurig afschrijven heb ik inderdaad aan gedacht ja. Dank en groet, Sjoerd
  4. Hallo allemaal, Na veel informatie te hebben gevonden blijft ik toch nog met een aantal vragen zitten omtrent mijn aangifte IB. Ik ben musicus en inversteer in bladmuziek (max 1500 euro pj), en incidenteel een instrument. In 2009 ben ik gestart met mijn onderneming maar daarvoor speelde ik uiteraard al. Het uren criterium haal ik ruim. Ik doe mijn aangifte via het programma van de belastingdienst zelf. W&V lukt helemaal al heb ik wel moeite met het plaatsen van bepaalde kosten (kantoorartikelen bijvoorbeeld). Via de belasting-telefoon kreeg ik als antwoord: "Tja, ik zou denk ik..." Daar heb ik uit opgemaakt dat het lood om oud ijzer is waar de kosten precies staan, onder de streep staat tenslotte hetzelfde. Bij Materiele Vaste Activa (machines en installaties) kom ik meer problemen tegen. Ik moet 4 velden invullen 1. kosten van aanschaf of voortbrenging 2. boekwaarde begin boekjaar 3. boekwaarde einde boekjaar 4. restwaarde Wat moet ik invullen in veld 1. kosten van aanschaf of voortbrenging. Ik heb voor ongeveer 800 euro materiaal ingebracht in de onderneming (had ik al in bezit voor 2009 en allemaal ruim 5 jaar oud). Ik heb in 2009 een instrument gekocht voor 1471 (ex BTW). Wat is het verschil tussen "Boekwaarde einde boekjaar" en "Restwaarde"? Aangezien ik geen schulden of leningen heb is het eigen vermogen (bij Passiva) in dit geval gelijk aan wat bij activa onder de streep uitkomt toch? Ik hoop dat jullie me kunnen/willen helpen. Groet, Sjoerd Overigens mooi hoe het forum verschoond blijft van reacties van mensen die via via "ook iets gehoord hebben".
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.