winwin

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

winwin's trofeeën

  1. Ik heb op dit moment niet de exacte data's bij de hand maar hier het volgende verhaal. Op 24?? november 2010 kreeg ik een telefoontje van Alle Bedrijven in Sittard gevestigd in Gouda met de vraag hoe de proefplaatsing op hun site mij was bevallen en of ik een betaalde advertentie wilde? Ik antwoordde dat ik niet eens wist dat ik op hun site stond en zei dat ik geen betaalde advertentie wilde. Ok, de dame had goed nieuws voor mij en kon mij nog 1 maand extra proefplaatsing geven. Als ik geen betaald abonnement wilde hebben dan moest ik voor 24 december opbellen, ik vroeg nog naar de naam van de dame maar die zei dat ik het gewoon kon doorgeven aan de telefoniste. Ik wilde dit nog wel een keer proberen en na mijn goedkeuring hebben ze e.e.a. opgenomen en mocht ik op de gestelde vragen alleen ja of nee antwoorden, de vragen herinner ik mij niet meer maar was wel op mijn hoede toen dit gesprek werd opgenomen. Na dit gesprek kreeg ik binnen 1 week al een rekening toegezonden dat vond ik vreemd en dacht, goh als ik op tijd opzeg dan zal deze wel worden gecrediteerd. Op 20 december heb ik geprobeerd te bellen met Gouda maar daar werd niet opgenomen. Ik ben geboren in Gouda en mijn familie woont daar en een kennis kent het bedrijf Alle Bedrijven in Nederland op de Peperstraat en die heeft mij gewaarschuwd voor dit bedrijf. Na deze mededeling heb ik 2 emails gestuurd en deze werden ook niet beantwoord. Omdat ik in buitenland woon heb ik 22 december een fax verstuurd met de mededeling geen gebruik te willen maken van een betaald abonnement. Ik heb een copie van de fax bewaard en ook het verzendbericht. Hierna kreeg ik een schrijven dat ik had moeten reageren voor 24 november, dus ik moet reageren op iets waar ik het bestaan niet afweet. Hoe kan ik nu iets opzeggen als ik niet weet dat ik iets heb afgesloten. Een hele vreemde situatie en ben toen gaan zoeken op internet en zag op dit formum al 500 klachten en ook op andere sites nog meer ellende. Na bijna 6 maanden kreeg ik opeens afgelopen week een brief van Credifin en na een paar dagen zelfs een email van het incassobureau. Ik heb de mail beantwoord en geschreven dat ik op tijd heb opgezegd en dat ze mij niet verder moeten lastigvallen en dat de heer Stuivenberg van Credifin maar eens op Higher Level moet kijken zodat hij zelf kan lezen hoeveel mensen er zijn opgelicht door Alle Bedrijven in Nederland. Ik kreeg vervolgens de volgende email van hem. Geachte mevrouw, Naar aanleiding van u emailbericht doen we namens client u dit bericht toekomen. Client heeft nimmer dergelijk broodje aap-verhaal gehoord dan door u verkondigd. Op de aantijgingen en uitlatingen betreffende higherlevel, gaan we niet op in. We zien de relevantie hier niet van in. Ten tweede bent u de overeenkomst aangegaan en als u zegt dat u niet bevoegd was had u er ook niet mee accoord moeten gaan. Tot slote een overeenkomst komt - kort gezegd - tot stand door aanbod en aanvaarding van dat aanbod, ook indien dit telefonisch geschiedt. Allebedrijvenin legt al haar overeenkomsten vast door een zogeheten voicelog. Eenvoudig gezegd, betekent dit dat de klant vooraf toestemming wordt gevraagd voor het opnemen van onderdelen van het telefoongesprek. Zo die toestemming wordt verkregen en de voicelog bevestigend wordt ingesproken, komt de overeenkomst tot stand. Deze wordt vervolgens digitaal opgeslagen. Later kan dit als bewijs worden gebruikt, zodat beide partijen weten wat ze van elkaar mogen verwachten. Ik verwijs naar de definities van "Publicatieopdracht" en "Voicelog" in de toepasselijke algemene voorwaarden. Het telefoongesprek heeft plaatsgevonden en hiervan is destijds een Voicelog gemaakt. Misverstanden, zoals twijfel over het bestaan van de overeenkomst en dwaling, kunnen hierover dan ook niet bestaan. Niet alle en feitelijk maar ook bewijsrechtelijk staat daarom vast dat een overeenkomst van opdracht is gesloten tussen Partijen. U hebt in de toepasselijke algemene voorwaarden kunnen lezen, en u is telefonisch meegedeeld, dat de overeenkomst de eerste maand kosteloos schriftelijk kan worden opgezegd. Cliënt heeft echter geen juiste of tijdige opzegging noch bewijs ontvangen, zodat de overeenkomst automatisch is verlengd voor een jaar. Voor alle duidelijkheid merk ik op dat de bewijslast - dat een vermeende opzegging mijn cliënt heeft bereikt - op u rust. U had zich er bovendien ook van kunnen vergewissen of uw opzegging wel was ontvangen. Een fax of een aangetekende brief was bewijsrechtelijk wellicht verstandiger geweest, maar die keuze hebt u gemaakt. Met betrekking tot uw zogeheten opzegging, herhaal ik dat de wijze van opzegging uw keuze is. Daardoor ligt het op uw weg te bewijzen dat deze mededeling Allebedrijvenin heeft bereik t, wat ik nog altijd uitdrukkelijk betwist en waarvan u nog steeds geen bewijs heeft overgelegd. De verplichting om aangetekend op te zeggen staat niet vermeld in onze algemene voorwaarden. Allebedrijvenin wil de zaken niet moeilijker maken dan noodzakelijk. Evenwel heeft zij weldegelijk het recht te verlangen dat schriftelijk wordt opgezegd in verband met duidelijkheid omtrent wederzijdse rechten en plichten. De wijze van opzegging is niet voor niets in het telefoongesprek duidelijk aan bod gekomen en dit is verder duidelijk vastgelegd in de algemene voorwaarden. Inmiddels heeft cliente opdracht gegeven rechtsmaatregelen te nemen. Factuurnummer Datum Vervaldatum Bedrag Rente Totaal 29788 02-12-2010 16-12-2010 € 343,91 € 15,15 € 359,06 Hoofdsom € 359,06 Incassokosten Dossierkosten € € 75,00 20,00 BTW 19% € 18,05 Totaal € 472,11 Te voldoen € 472,11 Om dit te voorkomen, sommeren wij u binnen 3 dagen na heden te hebben zorggedragen voor betaling van € 472,11 onder vermelding van uw dossiernummer. Bij ingebreke blijven, zien wij ons genoodzaakt terstond de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, met alle daaraan verbonden kosten en narigheden. In afwachting, onder reserve van alle rechten. Hoogachtend, Credifin Nederland B.V. Geachte mevrouw...... Naar aanleiding van u emailbericht doen we u dit bericht toekomen. Graag zien we u bewijzen tegemoet evenals het bewijs dat de fax/brief door client is ontvangen. Naar wij aannemen neemt u advocaat contact met ons op gezien wij geen contactgegevens van deze hebben en geen officieel schrijven dat deze u belangenbehartigd. Inmiddels heeft cliente opdracht gegeven rechtsmaatregelen te nemen. Factuurnummer Datum Vervaldatum Bedrag Rente Totaal 29788 02-12-2010 16-12-2010 € 343,91 € 15,15 € 359,06 Hoofdsom € 359,06 Incassokosten Dossierkosten € € 75,00 20,00 BTW 19% € 18,05 Totaal € 472,11 Te voldoen € 472,11 Om dit te voorkomen, sommeren wij u binnen 3 dagen na heden te hebben zorggedragen voor betaling van € 472,11 op Abn Amro rekening 50.27.67.545 , Rabobank rekening 11.53.42.206 of ING rekening 2907280 ten name van Credifin Nederland te Amstelveen onder vermelding van uw dossiernummer. Kunt u dit bedrag niet in zijn geheel voldoen? Wellicht komt u in aanmerking voor een betalingsregeling. Neem hiervoor contact op met een van onze medewerkers. Bij ingebreke blijven, zien wij ons genoodzaakt terstond de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, met alle daaraan verbonden kosten en narigheden. In afwachting, onder reserve van alle rechten. Hoogachtend, Credifin Nederland B.V. De afloop van deze is nog niet bekend maar ga zeker niet betalen. Indien zij dit wel verlangen dan zal ik toch een dagje naar Gouda moeten en mijn vrienden moeten opzoeken in Gouda die mij zeker gaan helpen en die weten allemaal de Peperstraat wel te vinden en Moordrecht lukt ook nog wel..... [Edit : adres- en bankgegevens verwijderd]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.