Jump to content

thatsbusiness

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Ik heb een veel beter idee voor je: Goede, betaalbare scheermessen en wegwerp scheermesjes ontwikkelen. Ik heb laatst bij de Hema een scheermes gekocht van het huismerk, ik dacht zo erg kan het niet zijn, maar na het scheren was mijn huid op maar liefst 16 plaatsen aan het bloeden. En nee het ligt niet aan de manier waarop ik scheer, want bij Gilette mesjes heb ik dit op hoogstens 2 plaatsen bij een nieuw mes. Ook een goed idee is misschien om te kijken naar een veilige variant van een scheermes waar je langer mee kan doen/mesjes van kan slijpen (het bekende kappers scheermes)
  2. Na het hele verhaal gelezen te hebben denk ik dat verpanden oftewel factoring de enige oplossing is op dit moment. Helaas ben je dan vaak wel afhankelijk van de beoordeling van de klant door de factoring maatschappij als je met verlengde betalingstermijnen werkt. Ik heb zelf goede ervaringen met Parkerhouse factoring. Daarnaast denk ik dat je nog eens heel kritisch naar de businss model moet kijken. Want hoe kan je naast de "added value" iets toevoegen voor de standaard klant als je niet op prijs of levertijd kan concurreren? Hoe overleef je die paar maanden als je GEEN factoring kan krijgen voor een bepaalde klant? Misschien is het verstandig om naar andere producten/andere leveranciers voor de huidige producten te kijken zodat je naar klanten toe betere prijzen kan bieden en zelf door hogere winstmarges een buffer op kan bouwen?
  3. Ligt eraan of de aandeelhouders al dan niet werkzaam zijn voor het bedrijf. Ik zou persoonlijk in dat geval eerder kijken naar een persoonlijke holding per persoon en daarin de aandelen onderbrengen. Wellicht is het tevens een idee te kijken naar de mogelijkheid van een stichting administratiekantoor. Maar voor beide opties zijn er mensen op het forum die hier meer van weten als mij, en er is al heel veel over gesproken. Waar ik persoonlijk niet aan zou beginnen is een 45-25-15-15 aandelen verdeling, dan naai je jezelf als je een conflict krijgt met andere aandeelhouders. Altijd zelf minstens 51% houden
  4. Ik denk dat het tijd wordt dat je in plaats van hier vragen te gaan stellen gewoon eens zelf wat moet gaan doen. Neem contact op met top.nl die kunnen je alles prima uitleggen. en voor uitleg wat FOB is zoek op incoterms Dat was 5 seconden googelen voor mij dus dat moet voor jou niet anders zijn Wat mij betreft kan dit topic dicht..... Als je nog meer van dit soort vragen gaat stellen
  5. Voor het transport traject vanaf het FOB punt kan je het beste werken met een expediteur/freight forwarder zoals top.nl of mentrex lemac
  6. 2 switches, 2 voedingen zijn leuk. Maar je hebt toch echt maar 1 moederbord, 1 processor in je server. Je hebt wel keuze mogelijkheden 1) Zelf redundantie creeren of dit uitbesteden: servers op minimaal 2 verschillende locaties 2) En SLA afspreken met je provider dat ie een X percentage uptime biedt en hardware vervanging binnen X uur Alleen daar staat zoals ik al zei geen inkomsten schadevergoeding tegenover als je een beetje een serieuze site draait Dus is zelf redundantie creeren LOS van je provider beter
  7. Blijkbaar vind je het niet nodig om mijn andere posts te lezen of wel?? Ik ken geen enkele webhost die je 100% uptime garandeert EN ook nog eens de inkomsten die je mist als ze die 100% niet halen, aan jou betaalt.. Dus zul je ZELF redundantie moeten maken vanaf het moment dat het voor jou interessant is. En zeker hier niet gaan huilen omdat je 10 euro per maand hostingpakketje een keer plat ligt, wat TS gedaan heeft. Redundantie is geen luxe zodra er inkomsten binnen komen maar bittere noodzaak als je van die site afhankelijk bent en een naam groot hebt te houden.
  8. Helemaal niet, want er is geen enkele provider die jou garandeert dat de boel 100% van de tijd draait en daarvoor jouw gederfde inkomsten aan jou vergoed. Waarom denk je dat alle grote websites/webshops meerdere servers op meerdere locaties hebben, omdat ze het grappig vinden?
  9. Oh ja en de reden dat je die 2e website in het buitenland host is puur een best practise; De kans dat de boel in een ander land down gaat is kleiner als dat je de "storings" server in het zelfde land host. Je mag wel denken server 1 hangt in datacenter1 en de andere in datacenter2, maar vaak is het zo dat providers hun verbindingen op hetzelfde punt binnenkrijgen (bijvoorbeeld een AMS-IX locatie) en dan kan het zomaar zijn dat de boel bij beide providers down gaat..
  10. Dat klopt inderdaad. Je kan echter de server in het ene land actief zetten en de server in het andere land op hot standby. Zodat in het geval van een storing van de server in Nederland de server in Frankrijk het overneemt. Dan heb je dit probleem niet. Daarbij kan je ook nog de volgende mogelijkheid overwegen als je een internationaal publiek hebt: Een (virtuele) server in elk land waar je actief bent. Voor de SEO experts: Ik vraag me trouwens wel af of iemand hier ook mee heeft zitten knutselen om te kijken hoe groot het verschil nou is als een nederlands talige website in NL/DE gehost is qua vindbaarheid?
  11. Klinkt alsof je je webshop op een hostingpakketje host bij 1 enkele webhosterm klopt dat? In het geval dat je een webshop hebt die 100% beschikbaar moet zijn, moet je daar ook de juiste investeringen voor doen. Servers bij minimaal 2 hosting bedrijven in 2 verschillende landen, domeinnaam zelf registreren en niet via de hoster en dan de boel load balancen. Zo'n oplossing heb ik zelf in elkaar gezet en kost me slechts 150 euro per maand. Als de ene webhoster/server uitvalt neemt de andere het over. Of je moet kijken naar een webhoster die je 100% uptime garantie biedt maar het punt daarmee is is dat je dan in het geval van een storing meestal alleen een klein bedrag krijgt per het aantal minuten/uren dat de boel plat heeft gelegen, en dat bedrag staat dan meestal weer niet in verhouding met de transacties die je gemist hebt.
  12. Bedankt, maar de laagste prijs die ik in dit document kan vinden is 1.45 EURO en niet 1 USD. En 1.40 euro is weer de door mij genoemde 1.95 USD dus ik zie geen prijs verschil? Waar haal je die 1 USD vandaan, voor hoeveel panelen is dat? Want dat is dan wel de helft van wat je in de excel sheet noemt.... Kan me niet voorstellen dat de inkoop prijs 50% daalt bij afname van een container dat zouden wel mooie kortingen zijn
  13. Dat is mooi laat het alleen zo zijn dat die bearer share holders vanaf vandaag publiek zijn! Daar gaat je idee..
  14. Paul, Bedankt voor je reply - Ik heb alleen gemaild met leveranciers - Meerdere leveranciers (20!) komen steevast aanzetten met een prijs tussen de 1.95 $ en de 1.98$ per watt PV - Dit op basis van hun standaard prijslijst, ze claimen een korting van 5 tot 10 % te geven vanaf 1.000 stuks (wat ik niet ga bestellen) - Distributeurs van zonnepanelen e.d. kan ik niet vinden, ik vind het dan ook knap te lezen op diverse sites dat er zoveel groothandels zijn voor zonnepanelen terwijl ik deze niet kan vinden (zoeken op distributeur zonnepanelen levert niets op)
  15. FYI: Docscan is niet "een bedrijf" maar het bedrijf wat het scannen deed voor TNT/Perrit
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept