Het specifiek richten op mensen met een beperking is controversieel.
Wat normaal zou moeten zijn, is dat iedereen overal terecht moet kunnen.
Of je nu een beperking hebt of niet, je moet toch kunnen aankloppen bij een bedrijf wat diensten/ producten verkoopt?!
Helaas is dit doel, van een zogenoemde inclusieve samenleving, nog niet behaald
.
Een gesprek met iemand met een spraak- of gehoorstoornis of verstandelijke beperking is moeilijker en kost dus meer tijd. Niet iedere ondernemer zit daarop te wachten.
Iemand met een zichtbaar lichamelijk defect wordt door iemand die dat voor het eerst ziet, toch anders aangekeken en benaderd. Veel mensen met een fysieke beperking worden behandeld alsof ze ook verstandelijke beperkingen hebben.
Ik kan dat niet in m'n eentje veranderen, maar ik heb die vooroordelen niet, zie altijd de mens met z'n kwaliteiten.
Dat zou het contact makkelijker kunnen maken.
Daarnaast ken ik het wereldje van wetgeving, voorzieningen, subsidies, belangenbehartigers, leveranciers en dergelijke goed, dus breng ik ook die kennis en mijn netwerk mee.
Deze meerwaarde heb ik te bieden waardoor ik de mensen met een beperking nu eens op een andere manier kan helpen.
En zo help ik hopelijk, weliswaar op kleine schaal, de inclusieve samenleving weer een stapje dichterbij komen...
Of ik er van kan leven?
Ik zal ook op andere paarden moeten wedden, maar het wereldje van de sociale sector is groot!
Ik ben breed inzetbaar, daarom ben ik inderdaad best vaag in mijn productomschrijvingen, in de hoop dat men mij uitdaagt om te voldoen aan hun vragen. Heb ik zelf het antwoord/ het product niet, dan heeft iemand uit mijn netwerk dat wel!