vluggevogel

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    overijssel

vluggevogel's trofeeën

  1. Ik was wel op de hoogte v an de verbouwing en vond dat ook prima. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik een pand terugkrijg waar de toilet moedwillig is stuk gemaakt, en niet meer beschik over gas, water en licht omdat ze alle stopkontakten en lichtknoppen eraf hebben gehaald, en leidingen met bruut geweld zijn doorgeknipt, afgezaagd, niet afgedopt. Is niet normaal dat je een halve keuken eruit sloopt en de rest laat hangen. Idem dito met systeem plafond. Volgens mij is het niet normaal als je een pand achterlaat die onverhuurbaar is. Ook al heeft iemand iets verbouwd zou het zo moeten zijn dat hij het pand op een nette manier achterlaat zonder schade lijkt mij.
  2. Er staan 4 relevante punten in het huurcontract 1. De algemene bepalingen huurovereenkomst Bedrijfsruimte zijn van toepassing en de overeenkomst verplicht partijen tot naleving van de wet met betrekking tot huur en verhuur van bedrijfsruimten. 2. De verhuurder op geen enkele wijze aansprakelijk is in geval van verlies, schade, letsel, inbraak en/of diefstal 3. De huurder zich verplicht tot een goed huisvader zorg te dragen voor alle roerende en onroerende goederen. Hieronder wordt o.a verstaan dat de huurder, huisgenoten, of anderen voor wie hij verantwoordelijk is geen beschadigingen, vervuiling, onnodige slijtage en/of belasting toe brent aan inventaris en op alle aanwezige roerende-en onroerende goederen. Tevens verplicht de huurder zich geen overlast en/of hinder in de ruimste zin van het woord, te veroorzaken aan de omgeving. 4. Wijzigingen op deze overeenkomst slechts van kracht zullen zijn, indien zij schriftelijk tussen verhuurder en huurder zijn overeengekomen. Nee, per mail heb ik geen schriftelijke toestemming gegeven voor een verbouwing, dit is in mondeling overleg gegaan.
  3. Ik heb mijn pand 5 jaar verhuurd aan een ondernemer en hij had mijn pand zodanig verbouwd (heb hiervoor geen schriftelijke toestemming gegeven maar vond het prima) Toen hij het pand kreeg was er gewoon gas, water en licht aanwezig, evenals een toilet en keuken. Nu heb ik het pand gecontroleerd en blijkt dat mijn hele pand gestript is. Dat wil zeggen dat het alle electriciteitsdraden en stopcontacten zijn verwijderd, gasleidingen zijn niet afgedopt en doorgezaagd en geen water. Ook is het toilet zodanig gesloopt dat toilet vervangen moet worden evenals de keuken die er half uit gesloopt is. Ik word dus enorm op kosten nu gejaagd om overige nog te verwijderen/af te voeren en moet electriciteitsleidingen allemaal opnieuw aanleggen evenals gas en waterleidingen. Nu had ik vandaag nieuwe kandidaat-huurders maar kan mijn pand niet in deze staat verhuren (zonder gas, water en licht) Heb wel van alles fotos gemaakt maar de ex-huurder is ervan door gegaan en heeft de sleutel bij de buurman gedumpt. Wat kan ik hier aan doen? Alvast bedankt!
  4. Een klant van mij heeft al vrij lang een bedrijfspand. Eerst heeft hij dat gebruikt voor zijn eigen éénmanszaak, daarna heeft het (ten onrechte) als bezit gestaan op de balans van een v.o.f. waarin hij 50% belang had, maar over het pand was in de v.o.f. akte afgesproken dat het zijn eigendom was en bleef en alleen aan de v.o.f. ter beschikking zou worden gesteld. Nu gaat de vennoten uit elkaar. Het pand blijft gewoon bezit van mijn a.s. klant. Mijn a.s. klant blijft gewoon ondernemer. Ik ben nu een beetje bang dat de Belasting kan gaan redeneren dat mijn klant de helft van het pand "cadeau" krijgt, tenminste, als je uitgaat van het feit dat het als gezamenlijk bezit in de diverse jaarrekeningen heeft gestaan en hij het nu in bezit neemt, zeg maar krijgt van die andere vennoot. En dan vrees ik dat de belastingdienst niet zal toestaan dat hij over de helft van de overwaarde (die is ongeveer EU 100.000) niet de kans krijgt deze door te schuiven naar het moment dat hij stopt als ondernemer. Dit omdat er eigenlijk sprake is van een soort van zakelijk gift van EU 50.000. Natuurlijk kan je dan wel gaan proberen uit te leggen dat het al nooit op de balans van de v.o.f. had mogen staan, en dat de kostenaftrek daarvan ook niet op de v.o.f. had mogen drukken, maar toch, hoe zo'n gesprek/situatie dan afloopt, dat weet ik niet. Hoe schatten jullie deze situatie in ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.