kawai

Junior
  • Aantal berichten

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

kawai's trofeeën

  1. hoe pak ik dit het beste aan. wat feiten: * principaal maakt elke maand ong 10 nieuwe producten. (tassen/portemonnees) * de oude mallen worden dan niet meer gebruikt. * per zee duurt het 28 dagen ( luchtvracht is te duur voor dit laaggeprijsde product) stel; ik ga volgende week naar een klant(winkelier) en wil hem 50 ( 10 x5) producten verkopen. Moet ik dan eerst een eigen voorraad hebben en van daaruit leveren? of bestel ik pas als mijn klant besteld? die krijgt zijn bestelling echter pas een maand later. is dat acceptabel? ook voor kleine winkeliers? probleem hier is: de principaal wil eigenlijk alleen per kuub verzenden. maar luchtvracht voor een beginnende kleine zending is te duur. een kuub betekend echt ruim 600 producten. en dat terwijl ik aan het begin sta en er elke maand weer nieuwe producten zijn.. als ik half februari de februari collectie bestel dan is het hier pas half/eind maart. tegen die tijd is de principaal al bezig met de productie van maart en word er geen productie van februari meer gedaan. met andere woorden: wat ik in Nl heb is alles wat er van die maand is. op zich zou dit wel kunnen denk ik omdat het hiermee een snel wisselend en gelimiteerd item wordt dat ook de trend blijft volgen. maar , zodra de winkelier het binnenkrijgt schuif ik hem alweer de foto's van de volgende maand onder de neus. want ik moet half maart bestellen om dan weer half april de maand bestelling binnen te hebben. hoe pak je zoiets nou het beste aan?
  2. A: omdat dit niet erg professioneel is b; omdat het een gepriegel is om op 500 kaartjes de naam van mijn bedrijf plus de productcode en de prijs op zo'n kaartje te krijgen.
  3. ik heb allerlei mooie portemoneetjes en tassen van de leveranciers binnen, maar nu hangt er nog een prijskaartje in de buitenlandse valuta aan. hoe en waar kan ik een eenvoudig prijskaartje in kleine oplage krijgen waar ik mijn naam en de prijs en productcode op kan zetten? eventueel ook zelf te printen zou een goede optie zijn.
  4. maar ik betaal dan en lokale indonsesche belasting En de belasting in Nl... is dit dan een normale overeenkomst? zouden jullie akkoord gaan met zo'n afspraak,zonder dat er over een incoterm gesproken wordt? want dat is mijn zorg: hoe krijg ik de afspraak met de leverancier in een incoterm geperst?
  5. ik hoor toch niet de lokale indonesische belasting betalen? of wel?
  6. ex works valt het ook niet onder omdat de leverancier het verpakt en naar de haven stuurt, maar wel op MIJN kosten. ex works houd in dat IK het verpak en verstuur, dus alle kosten zelf betaal. verschil is dus wie het inpakt en regelt. ook is dan de vraag: wie is verantwoordelijk in het voorstel dat mijn leverancier doet? FOB : dan zijn alle kosten (lokaal) tot aan de haven inclusief het laden voor de leverancier. alle kosten van op zee en inklaring etc zijn voor de afnemer wat mijn leverancier voorstelt is geen FOB omdat ik moet betalen voor alle lokale kosten. ik heb de gegevens juist gebruikt van de evd etc. dus ik weet wel wat er onder de incoterms valt.
  7. nee, het is geen Fob, dat wil ik wel, maar: de inkoopsprijs die ik moet betalen is dus INCL lokale tax en shipping. dat valt niet onder Fob, want die kosten horen voor de leverancier te zijn toch? Plus dat ik voor zeevracht ed betaal.
  8. Hoe regel ik dit goed? ik heb een misverstand met mijn leverancier. Die blijft volhouden dat de inkoopsprijs Incl vervoer en lokale kosten naar de haven zijn en dat de verdere kosten voor mij zijn. maar, zo betaal ik dus ALLE kosten! hij wil me wel 20% korting geven? ik heb uitgerekend dat de inkooppsprijs nog steeds redelijk is, zelfs zonder die 20% maar ik vind het gewoon niet horen. hoe zit het met internationaal importeren? kan ik hem verplichten met incoterms te werken en mij de spullen onder FOB te verkopen?
  9. waarom ben ik straks duurder uit? de nlse forwarder levert volgens FOb tegen 235 Euro ex BTw de Indonesische doet dat tegen 376 Euro en dit is NIET door de leverancier geregeld, maar via een contact via linked in door mijzelf aangevraagd. volgens het Nlse bedrijf heb ik een form A, een BL en een commercial invoice nodig. als ik afspraken heb met de leverancier dat zij die papieren leveren. dan is het natuurlijk altijd afwachten of het echt gaat lukken, maar daarom ga ik binnenkort ook naar Indonesië. overigens wil de leverancier wel mij de kosten van transport af fabriek naar haven laten betalen door die in de inkoopsprijs te berekenen. mag dit? dan is het toch geen inkoop volgens FOB?
  10. intussen ben ik erachter dat het beter en goedkoper is om een nlse forwarder te gebruiken. een offerte daar is in totaal 235 Euro voor 1 kuub meter. top v de offerte zoals hierboven scheelt dat dus ruim 141 Euro. en ik maar denken dat het goedkoper zou zijn een Indonesische forwarder te gebruiken. nee dus gelijk een tip voer andere importeurs uit Indonesië
  11. kunnen jullie helpen? met deze termen te interpreteren? dit is de mail die ik kreeg nadat ik een Indonesische importeur gevaagd had om een prijsindicatie voor transport van jakarta naar Nl. en ik importeer als FOB dus volgens mijn zijn al die vage fees die "under name charge" staan toch niet voor mij? ook is mijn inkoopprijs af fabriek al inclusief transport naar Jakarta. kunnen jullie mij helpen met de termen? wat is CBM? wat is BL? en bij de door to door delivery staat bv portcharges van 235 Euro? lijkt me ook wel veel. evenals de custom clearance. is dit te vertrouwen? LCL JKT-RTM = USD 80/cbm min. 2 cbm BL fee = USD 10/BL Under Name Charge in JKT: - Under Name Fee: 2.5% from Invoice value or minimum Rp. 2,000,000 - Customs Handling Fee : Rp. 300,000/CBM, minimum 2 CBM(Revenue Tons) - EDI Fee ( Electronic Data Interchange ) : Rp. 200,000/document - Trucking for cargo pickup : o Rp. 650,000 for 1 ton or 2 CBM, upto Jakarta City Limit o Rp. 850,000 for 2 ton or 6 CBM, upto Jakarta City Limit o Rp. 950,000 for 4 ton or 10 CBM, upto Jakarta City Limit o Rp. 1,500,000 for 6 ton or 20 CBM, upto Jakarta City Limit Subject to Change DDU charge at RTM: Door delivery up to door home town : USD 100,- port charges : USD 235,- customs clearance : USD 110, - without duty + tax based on general cargo
  12. ok, ik kreeg namelijk van iemand te horen dat een fabrikant geen zaken zou doen met kleine afnemers. mooi, maar even voor de duidelijkheid: dan heb je geen contract nodig toch?
  13. in februari ga ik naar Indonesië om daar met de fabrikant alle details van het zakendoen met elkaar te bespreken. nu zijn we echter alles aan het voorbereiden en vraag ik me het volgende af; ik kan de distributeur van de fabrikant worden, en exclusiviteit van Europa krijgen, daar dit product en merk hier nog onbekend is.maar: Distributeur van hun worden betekend dat ik grote afnames moet doen EN dat ik NIEt een selecte mag maken uit hun producten. dat is vervelend, want omdat ik eerder al een keer sampels had uitgezocht weet ik dat ongeveer een kwart van wat ze maken NIET geschikt is voor de Europese markt. ze willen ook niet dat ik producten terugstuur omdat dit te duur is. nu wil ik dus eigenlijk gewoon een kleine importeur zijn, kleine afnames, zelf kiezen wat ik inkoop. dit wil ik dan als B2C verkopen. later, wanneer ik zie dat het goed loopt en als ik kan regelen dat ik alleen produkten krijg voor de Europese markt, dan wil ik wel een officieel distributeurschap opzetten. mijn vraag is of ik dit zo kan opzetten met de fabrikant? kan dit?
  14. voor mijn bedrijfje ga ik trendy en kwaliteits portemonnees en tassen verkopen, waarbij het accent ligt op de jong volwassen en ook tieners. Nu zoek ik een leuke pakkende naam. enkel suggesties heb ik zelf al, maar ik kom er niet geheel uit. suggesties; baggz Baggz'nMore Portatas Portoos Tazziki Tazzmenia ik kan wel wat brainstrmen gebriken. wat is jullie mening over de namen? en heb je nog een leuke vlotte suggestie?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.