koen0906

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Jan van Galenstraat 199 4, Amsterdam, 1056BT, Nederland
  • Voornaam
    Koen
  • Achternaam
    Withagen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    LeaseDeals
  • Websiteadres
  • Twitter

Bedrijfsinfo

koen0906's trofeeën

  1. Hartelijk dank het is me nu helemaal duidelijk!!
  2. Beste Marjan, Dank voor je snelle antwoord. Ik heb het nu zo op de balans opgenomen. Hetgeen wat ik lastig vind is dat er uiteindelijk meer uit de rekening courant is gegaan dan op de balans staat en vroeg mij dan ook af hoe je dat bedrag bedrag (totale investeringsbedrag) moet uitleggen. is het restant dat niet op de balans terugkomt dan aan te merken als prive onttrekking? Hoe zou je dit doen? groet, Koen
  3. Beste specialisten, Hierbij een vraag van een beginner met een eenmanszaak. Momenteel ben ik bezig met mijn aangifte IB voor ondernemers en zit er een gat tussen mijn winst-en verliesrekening en de fiscale winstberekening. Ik heb vorig jaar een bedrag van 8.000 (willekeurig gekozen bedrag boven 5K) geinvesteerd in de bouw van de website Lease Deals. Nu heb ik daar 50% willekeurig op afgeschreven. (starter). Ik houd dus nog 4000 over aan kosten en vraag me af wat ik daarmee moet doen? Ik kan deze kosten toch niet als overige bedrijfskosten opvoeren? En als ik deze kosten volledig buiten de winst en verliesrekening moet houden, betekent dat dit restbedrag als prive onttrekking moet worden opgevoerd in de aangifte?
  4. Jullie zijn toch wel inmiddels op de hoogte van de nieuwe wijze correctie privegebruik auto? Vrij nadelig voor auto's met 14 en 20 bijtelling zo hebben wij berekend
  5. Meerdere auto importeurs hebben aangegeven dat een belastingvrijstelling voor zuinige dieselauto's moeten verdwijnen omdat deze vrijstellingen markt verstorend werken. De vraag naar de 14% en 20% bijtelling auto's heeft afgelopen tijd een grote vlucht genomen ten koste van de minder zuinige auto's. Ondanks dat het beleid van de overheid om zuinige auto's te rijden lijkt te werken ervaren auto importeurs dit beleid als markt verstorend. Uiteraard leiden de fabrikanten en importeurs er onder die nog maar weinig modellen op de markt hebben waar een BPM-vrijstelling of MRB- vrijstelling voor geldt. Dit zijn naar mijn mening niet de woorden van de importeurs van Toyota, Honda en Fiat. Toch hebben de importeurs en ook de RAI vereniging een terecht punt waar ook de automobilist zich in zou moeten kunnen vinden. Het gaat dan met name over de MRB vrijstelling. De MRB dient hoofdzakelijk voor de bekostiging van het onderhoud van de wegen in Nederland. Door te rijden in een auto met BPM en MRB vrijstelling worden de wegen niet minder belast. De inkomsten van de overheid dalen door de grote vraag naar dit soort auto's. De kosten voor het wegenonderhoud blijven in principe gelijk. De overheid zal derhalve genoodzaakt zijn om de MRB op termijn te gaan verhogen. En wie betaalt die rekening? Alle automobilisten die zich geen nieuwe auto kunnen veroorloven of automobilisten die een auto aanschaffen waarvoor de vrijstelling niet geldt omdat de auto niet voldoet aan de criteria. Het gaat hier dan om ongeveer 80% van de Nederlandse autobezitters. De lobby die de RAI of in ieder geval leden van de RAI in eerste instantie heeft gevoerd keert nu tegen ze en de overheid staat met de rug tegen de muur. Want hoe gaat de overheid dit oplossen voor de automobilisten die net zo'n auto hebben aangeschaft? En hoe gaat de overheid voorkomen dat de overige automobilisten de rekening gaan betalen? Dit zal mijns inziens zeker tot interessante debatten gaan leiden bij de behandeling van het Belastingplan 2012 en 2013. Ik vraag mij af of de leaserijder, die een leaseauto heeft aangeschaft met de BPM en MRB vrijstelling, in zijn contract heeft bedongen dat de prijs niet kan worden aangepast bij veranderende wetgeving. Meestal staat in de kleine lettertjes dat een tussentijdse prijsaanpassing mogelijk is door veranderende wetgeving. Maar houdt dit stand bij het geheel terugdraaien van deze vrijstellingen? Momenteel is er nog geen nieuwe wetgeving op het gebied van deze autobelastingen in de maak, maar mogelijk wel in de toekomst en dan zal dit mogelijk gevolgen hebben voor leasecontracten en de verdeling van de kosten van de MRB.
  6. Wie weet waar je dan op een 'legale wijze' links kunt inslaan? Afgestraft worden door google bij inkoop via een linkfarm is het mij namelijk niet waard. Ik ben benieuwd waar jullie goede ervaringen mee hebben.
  7. Beste ondernemers, Ik stoei met het idee om zoals de website independer en kieskeurig een onderdeel voor een website te ontwikkelen waarbij leasemaatschappijen echt worden vergeleken. Gedurende een zekere tijd ben ik autolease aanbiedingen aan het verzamelen op mijn website en kom ik steeds vaker bizarre voorwaarden tegen terwijl mijn gevoel is dat ondernemers vaak op prijs selecteren. Maar er schuilt veel meer achter. Ik ben benieuwd of jullie als ondernemers behoeft zouden hebben om leasemaatschappijen met elkaar te vergelijken en zo ja of ondernemers het leuk vinden om door middel van co-creation samen met mij te bedenken waar de vergelijking allemaal op zou moeten toezien. Mijn wens is namelijk dat het iets is voor en door ondernemers. Mijn website is er klaar voor maar alleen als er ook echt behoefte aan is. Mochten jullie behoefte hebben aan informatie over leasen, gebruik dan in ieder geval de begrippenlijst die ik heb opgesteld. Dat zal zeker e.e.a. kunnen verduidelijken voor ondernemers. Ik hoor graag van jullie! Begrippenlijst_lease_www.leasedeals.nl.pdf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.