johanmichel

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

johanmichel's trofeeën

  1. Ja klopt, het is allemaal nog erg onduidelijk, dat is ook de reden van deze post. Ik wil zien wat wel werkt bij mensen en wat niet, waar wel behoefte aan is en waar niet. Ik heb er nog even goed over nagedacht. Zou zoiets als een 'koop informatie' lijn iets zijn? Dus als iemand bijvoorbeeld op zoek is naar een Canon EOS 500 dat ik met die persoon meekijk, dat ik mij specialiseer in het vinden van de beste prijs voor een product. Een goed idee lijkt mij dan dat die persoon maar 10 eurocent per minuut kwijt is (of een 0800 nummer, is alleen nogal duur voor mij geloof ik). Vervolgens zoek ik naar die Canon EOS 500 dmv een groot aantal (200 a 300) affiliate feeds en verwijs die persoon naar een link van mij. Is dat een goed idee?
  2. @Alexander, nee klopt, de dienstverlener die mijn interesse heeft biedt 70 cent voor een 80 cent gesprek. Dus 6 x 7 = 42 euro per uur, dus zit er toch 8 euro naast.
  3. @ Ironny, geweldig goede feedback, hartelijk dank! Wie is de meerwaarde die jij biedt tov internet die tegenwoordig iedereen thuis heeft en/of op gsm? 1) Niet iedereen heeft internet op zijn gsm. Misschien 25% van de mensen heeft echt goed internet op bijv een iphone. 2) Als je een computerprobleem hebt wil je daar zo snel mogelijk van af zijn. Via forums etc. kan het nogal lang duren, gemiddeld wel een paar dagen vaak. Ik zit alleen wel erg te twijfelen over een ict helpdesk, ik weet meer van computer dan een gemiddeld iemand maar dan vooral op programmeer gebied en niet zozeer op systeem beheer gebied. Opaatjes en omaatjes helpen is geen probleem, maar ik kan natuurlijk heel wat ingewikkelde vragen krijgen. Dus of ik kan een soort van troubleshooting programma gaan kopen ergens met alle vragen er in beantwoord stap voor stap (maar heb hier al naar gezocht en kan nog niks vinden), of ik kan een ander gebied proberen. Ik ben al ong 10 jaar bezig met zoekmachines en SEO, dus snel van alles en nog wat vinden waar dan ook kan ik wel, misschien kan ik daar iets mee? Bijv. wikipedia afzoeken maar daar is denk ik weinig animo voor. Hmm... Hoe ben je van plan je klanten te werven en hoelang heb jij de tijd om zonder of met weinig klanten te overleven? Klanten werven via: - Adwords > website - Website > SEO > Google - Website < Linkbuilding - Flyers uitdelen - Misschien bedrijven emails/faxen sturen (ik heb een bedrijven database) met dat ze met computer problemen mij kunnen bellen?? Stel een accountant heeft een PC die gecrasht is, elk uur kost het bedrijf 100 euro of meer, dan is het wel handig om mij te kunnen bellen bij gebrek aan systeembeheerders (dus kleinere bedrijven). Je bent alleen dus kunt maar 1 klant tegelijk helpen. Tegen € 0.80 per minuut zullen de wachtrijen niet lang zijn. Aangezien de gemiddelde effectieve beltijd maximaal 50 min per uur zal zijn, komt dat in hoogtij op € 40.00 per uur die je omzet. Maar enkel in hoogtij. Voor het zover is, zal het nog niet storm lopen. Hier heb ik ook enkele ideeen bij. Ten eerste zal het 50 euro per uur zijn, maar daarnaast wil ik klanten zoveel mogelijk leiden via mijn website naar affiliate partners. Bijjvoorbeeld iemand heeft internet nodig dan stuur ik 'em via mijn site naar UPC, of ik meld hem aan met zijn NAW gegevens, hoppa, een paar tientjes comissie er bij. Vervolgens misschien later wat andere diensten er nog bij? Bijvoorbeeld PCHulpLijn.nl lijkt vrij populair, als je 1 of 2 bellers in dienst hebt fulltime verdien je genoeg. Uitbreiden kan altijd nog, eerst klein houden. Uitbellen om acquisitie te doen kun je niet, want dan hou je de lijn bezet. Ik gebruik niet de reguliere lijn voor incoming calls maar het 0900 nummer gaat via Skype, acquisitie wil ik sowieso zoveel mogelijk via email/fax/brief doen. Daarnaast mag er niets met je gebeuren uiteraard. Dit moet je dan een aantal jaren volhouden om op je max omzet te geraken en enige reserves op te kunnen bouwen. Dat is in mijn ogen niet te doen en dan hebben we het nog niet over je diensten inhoudelijk. Als er iets met me gebeurt, bijv. ik breek een been kan ik nog wel achter de pc zitten en/of een voicemail. Zodra je in staat bent om een backup te regelen moet deze volledig op de hoogte zijn van je specialisme. Voor €0.80 per minuut wil ik als klant namelijk vreselijk goede service. Hoe ga je dat aanpakken, als je bijvoorbeeld ziek bent of voor andere reden afwezig bent? Er zijn zat mensen die zo gek zijn om voor 10 euro per uur te willen werken in een call center, hier zal ik dus ook mensen voor kunnen krijgen maar zal ze misschien wel moeten trainen. Dit zijn toch dingen voor later waar wel een oplossing voor te vinden zal zijn, bijv. bij vragen kunnen ze mij bellen enz. Super bedankt voor deze feedback ironny!
  4. @rk, mwah ik denk niet dat veel mensen er baat bij hebben om die .nl te reggen. Ben niet echt van plan om die voor 1000 euro van iemand anders over te nemen, dan verzin ik wel weer een andere :)
  5. @Starterscoach, bedankt voor de reactie. Wat bedoel je met ' (zoek eens op focus hier op HL)' ? Focussen op 1 activiteit is idd handiger, maar dan moet ik geen 0900-naam nummer nemen maar bijv. 0900-111 2 333 zodat ik later bijv icthelpdesk.nl kan veranderen naar algemenehelpdesk.nl mocht niet lukken.
  6. Hallo! Ik wil graag een nieuw bedrijf starten met als doel het helpen van mensen d.m.v. een 0900 nummer. Nu ben ik hier enkele dagen mee bezig, vooral veel aan het brainstormen, maar ik denk toch dat vooral input van andere mensen erg belangrijk is in dit alles. Enkele punten. - Naam van het bedrijf Het HulpPunt, telefoonnummer 0900-HULPPUNT (80 cent per minuut) met als website www.belhulppunt.nl; www.hulppunt.nl is al bezet maar www.helppunt.nl en 0900-HELPPUNT ook nog niet, maar volgens mij staat HULP ipv HELP beter. Sowieso twijfel ik erg over de naam. Tips, suggesties? - Ik wil meerdere punten van telefonische hulp aanbieden, namelijk 1. 'Tele-zoeken' 1a. Opvragen van gegevens bedrijf zoals tel.nummer, adres e.d. b. Encyclopedie, dus live een onderwerp opzoeken en aan de beller uitleggen. c. Opzoeken product informatie. 2. 'Tele-product' 1a. Live bestellen van welk product dan ook via internet en met creditcard. b. Opzoeken van product informatie. c. Opzoeken van de goedkoopste aanbieder van een product, bijv. de Canon SD 500 staat voor 500 op Ebay en voor 600 kan je het op zijn goedkoopst krijgen via winkels die gelinkt zijn via Vergelijk.nl; 3. 'Tele-hulp' 1a. Help met computer, alleen Windows, later ook Mac. b. Help met gezondheid. a. Stoppen met roken. b. Help met afvallen. c. Help met stoppen roken. c. Verder nog iets? Verder wil ik Skype gebruiken om incoming calls te redirecten via het 0900 nummer. Dus via een Skype-In nummer. Vervolgens keuzemenu via Skype Callbutler. In het begin geen geld voor werknemers, dus moet zelf genoeg op de hoogte zijn van alle onderwerpen en wil ook zelf een database aanleggen van veelgestelde vragen, troubleshooting enz. Alle input is gewenst! :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.