@ Ironny, geweldig goede feedback, hartelijk dank!
Wie is de meerwaarde die jij biedt tov internet die tegenwoordig iedereen thuis heeft en/of op gsm?
1) Niet iedereen heeft internet op zijn gsm. Misschien 25% van de mensen heeft echt goed internet op bijv een iphone.
2) Als je een computerprobleem hebt wil je daar zo snel mogelijk van af zijn. Via forums etc. kan het nogal lang duren, gemiddeld wel een paar dagen vaak.
Ik zit alleen wel erg te twijfelen over een ict helpdesk, ik weet meer van computer dan een gemiddeld iemand maar dan vooral op programmeer gebied en niet zozeer op systeem beheer gebied. Opaatjes en omaatjes helpen is geen probleem, maar ik kan natuurlijk heel wat ingewikkelde vragen krijgen. Dus of ik kan een soort van troubleshooting programma gaan kopen ergens met alle vragen er in beantwoord stap voor stap (maar heb hier al naar gezocht en kan nog niks vinden), of ik kan een ander gebied proberen. Ik ben al ong 10 jaar bezig met zoekmachines en SEO, dus snel van alles en nog wat vinden waar dan ook kan ik wel, misschien kan ik daar iets mee? Bijv. wikipedia afzoeken maar daar is denk ik weinig animo voor. Hmm...
Hoe ben je van plan je klanten te werven en hoelang heb jij de tijd om zonder of met weinig klanten te overleven?
Klanten werven via:
- Adwords > website
- Website > SEO > Google
- Website < Linkbuilding
- Flyers uitdelen
- Misschien bedrijven emails/faxen sturen (ik heb een bedrijven database) met dat ze met computer problemen mij kunnen bellen?? Stel een accountant heeft een PC die gecrasht is, elk uur kost het bedrijf 100 euro of meer, dan is het wel handig om mij te kunnen bellen bij gebrek aan systeembeheerders (dus kleinere bedrijven).
Je bent alleen dus kunt maar 1 klant tegelijk helpen. Tegen € 0.80 per minuut zullen de wachtrijen niet lang zijn.
Aangezien de gemiddelde effectieve beltijd maximaal 50 min per uur zal zijn, komt dat in hoogtij op € 40.00 per uur die je omzet. Maar enkel in hoogtij. Voor het zover is, zal het nog niet storm lopen.
Hier heb ik ook enkele ideeen bij. Ten eerste zal het 50 euro per uur zijn, maar daarnaast wil ik klanten zoveel mogelijk leiden via mijn website naar affiliate partners. Bijjvoorbeeld iemand heeft internet nodig dan stuur ik 'em via mijn site naar UPC, of ik meld hem aan met zijn NAW gegevens, hoppa, een paar tientjes comissie er bij. Vervolgens misschien later wat andere diensten er nog bij?
Bijvoorbeeld PCHulpLijn.nl lijkt vrij populair, als je 1 of 2 bellers in dienst hebt fulltime verdien je genoeg. Uitbreiden kan altijd nog, eerst klein houden.
Uitbellen om acquisitie te doen kun je niet, want dan hou je de lijn bezet.
Ik gebruik niet de reguliere lijn voor incoming calls maar het 0900 nummer gaat via Skype, acquisitie wil ik sowieso zoveel mogelijk via email/fax/brief doen.
Daarnaast mag er niets met je gebeuren uiteraard. Dit moet je dan een aantal jaren volhouden om op je max omzet te geraken en enige reserves op te kunnen bouwen. Dat is in mijn ogen niet te doen en dan hebben we het nog niet over je diensten inhoudelijk.
Als er iets met me gebeurt, bijv. ik breek een been kan ik nog wel achter de pc zitten en/of een voicemail.
Zodra je in staat bent om een backup te regelen moet deze volledig op de hoogte zijn van je specialisme. Voor €0.80 per minuut wil ik als klant namelijk vreselijk goede service. Hoe ga je dat aanpakken, als je bijvoorbeeld ziek bent of voor andere reden afwezig bent?
Er zijn zat mensen die zo gek zijn om voor 10 euro per uur te willen werken in een call center, hier zal ik dus ook mensen voor kunnen krijgen maar zal ze misschien wel moeten trainen. Dit zijn toch dingen voor later waar wel een oplossing voor te vinden zal zijn, bijv. bij vragen kunnen ze mij bellen enz.
Super bedankt voor deze feedback ironny!