Dimi

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Dimi's trofeeën

  1. All, Bedankt voor de reacties tot zover. Ik heb Opnieuw een aantal keer gebrainstormd over het idee en ik ben van mening dat de volgende aanpassingen beter zullen werken dan mijn oorspronkelijke idee: - het gehele proces van aanmelding tot ontvangst van de offertes is voor de klant gratis. Dit creëert meer volume als het goed is. - het uitbrengen van een bod door de leveranciers is eveneens kosteloos - leverancier betaald mijn fee pas op het moment dat hij ook daadwerkelijk de opdracht heeft gekregen. Pas betalen als er resultaat is zullen de meeste nie erg vinden lijkt me Maar dat roept weer de nodige vragen op... Hoe zorg ik er namelijk voor dat ik ook daadwerkelijk mijn geld krijg? Wat als de klant de gegevens enkel gebruikt om een bestaande offerte te toetsen of uit te onderhandelen... Het alternatief is: De klant meld het project gratis aan, ontvangt de offertes van de leverancier echter enkel de prijsinformatie (zonder leveranciernamen) en kan er dN voor kiezen om mijn fee te accepteren en toegang te krijgen tot alle gegevens... Iemand zinnige tips of nieuw commentaar? En welke variant lijkt jullie het beste...
  2. Ik ben benieuwd wat jullie theorie hierover is. Waarom wordt het nog niet toegepast? Daarnaast lees ik mkb en zzp als markt, daar wordt veel gedaan door gunnen en lokale contacten. Hou je daar rekening mee in je concept? Er zijn markten waar marges erg dun aan het worden zijn, jij creëert transparantie met je website, maar gaat ook kosten in rekening brengen. Dat betekent voor partijen die meedoen dat ze meer kosten maken, maar ook harder moeten concurreren, dat is dus 2x verlies. Is dat in jouw markt ook zo? Er is vaak sprake van kwaliteitsverschillen. Het is heel leuk als je iemand kan waarderen met sterretjes of punten, maar als een stukadoor met 5 sterren mijn complete muur verknalt, dan raad ik niet alleen die stukadoor af, maar schrijf ik meteen de website af. Hoe zit dat bij jou, zijn de diensten compleet transparant, of juist heel divers? Ik ben zelf inmiddels 9 jaar werkzaam in deze branche en voor zover ik weet bestaat dit concept nog niet voor deze branche, terwijl het product zich er erg goed voor leent... Het klopt dat daar vaak gebruik van lokale contacten wordt gemaakt. Van mij hoeft de goedkoopste aanbieder ook niet te winnen, sterker nog het maakt mij niet uit wat de keuze van de klant is. Ik weet gewoon dat er op zowel lokaal als corporate niveau schrikbarende marge's gemaakt worden en er gewerkt wordt met niet-transparante langlopende contracten. De aanbieders hoeven geen extra kosten te maken (de klant betaald mij), ze zullen wel sterker moeten concurreren. Het gaat mij om de transparantie; ik bied mijn klanten hiermee de mogelijkheid om snel een goed beeld te krijgen van het werkelijke prijsniveau en meerdere aanbiedingen te ontvangen voor het project. Daarnaast wordt er ondanks de vele aanbieders slechts producten van 5-6 fabrikanten aangeboden en de service wordt eveneens door deze fabrikanten verleend. Daardoor zou het volledig transparant kunnen zijn in mijn ogen. Je hebt altijd nuances, maar die zijn niet overtuigend..
  3. Dank voor je reactie! Ik loop hier zelf ook mee te worstelen (het verdienmodel) en een gratis laag is zeker een idee. Ik wil echter wel voorkomen dat 'klanten' zonder serieuze interesse zomaar gebruik maken van de site, heb je hier suggesties voor? Misschien is iets meer toelichting op de kosten wel handig: Het betreffen langlopende contracten (3 tot 6 jaar), ik denk erover om één maandtermijn als fee in rekening te brengen. In sommige gevallen zal dat de consultancy niet helemaal dekken, maar in andere gevallen weer ruim schat ik zo in... Ik wil het simpel en helder houden voor mijn klanten.
  4. Dames en heren, Tijdje aan het meelezen op dit geweldige forum boordevol toepasbare en bruikbare informatie. Nu toch maar geregistreerd en meteen de gelegenheid gebruikt om mijn brandende vraag aan jullie voorleggen: Sinds 1 jaar ben ik bezig mijn eigen onderneming op te starten. De eerste 3/4 jaar bezig gesprekken gevoerd om me in te kopen bij een bestaand bedrijf wat uiteindelijk om diverse redenen niet door is gegaan. De laatste 3 maanden speel ik met een idee wat ik momenteel verder aan het uitwerken ben. Zoals de titel al aangeeft is het volgens mij geen nieuw concept, maar ga ik een aantal zaken wel anders (beter in mijn ogen uiteraard) toepassen en wordt het in de betreffende branche nog niet toegepast. Oke, mijn idee: Het idee is om een website te starten met functionaliteit alla werkspot.nl, maar dan gericht op de zakelijke markt. Ik wil dit (vooralsnog) enkel gaan toepassen voor een niche markt. De klant (zzp'er t/m mkb+) plaats een inkoopproject op de site en leveranciers brengen daar hun bod op uit. De klant krijgt mogelijkheden om de verschillende aanbiedingen online te vergelijken en een keuze te maken. Het bod van de leverancier is overigens niet voor andere leveranciers zichtbaar.. Ik weet dat dit heel erg klinkt als companeo e.d., maar dat is zeker niet de bedoeling. Wat ik wezenlijk anders wil doen: - De klant betaalt mij voor het plaatsen van het project; - Ik ondersteun de klant met het vormen van beleid, specificeren van zijn vraag en adviseer hem over de te kiezen oplossingsrichting (consultancy) voordat het project geplaatst wordt - Ik help de klant, indien gewenst, ook met het beoordelen van de aanbiedingen en het nemen van de juiste keuze - Doordat ik de klant laat betalen (hij krijg daarvoor uiteraard de consultancy voor terug) kan ik leveranciers een serieuze opportunity bieden die kraakhelder gespecificeerd is. Hierdoor is het voor bijna elke leverancier mogelijk een aanbieding uit te brengen en kan ik mijn klant 5 tot 20 (30? 40? 50?) concrete offertes aanleveren afhankelijk van zijn specifieke wensen uiteraard. Mijn uiteindelijke doel is vraag en aanbod samen brengen en transparantie beoogen te bereiken in deze alles-behalve-transparante-markt. Daarnaast bied ik ondernemers/bedrijven hiermee de mogelijkheid om een variant van e-auctioning toe te passen daar waar dit tot nu toe vooral bij grote organisaties wordt toegepast. Mijn verdienmodel richt zich 3 stromen: 1. kleine projecten die zichzelf aanmelden op de site, met beperkte inspanning van mijzelf; 2. uitgebreide consultancy trajecten met uiteindelijke veiling op de site of met behulp van een "live e-auction" 3. De opgebouwde prijs-data verkopen aan leveranciers, uiteraard anoniem en enkel de prijs-ontwikkelingen... geen duistere praktijken.. Voordeel voor de klant: 1. begeleiding door een onafhankelijk specialist (met mijn compagnon samen ruim 20 jaar ervaring in de betreffende markt) 2. Heldere aanvraag richting de markt, met als resultaat heldere vergelijkbare aanbiedingen retour 3. Snel resultaat zonder met veel verkopers te hoeven spreken. Belangrijk om te weten is dat in deze markt bekend staat als zeer concurrerend, dat ondernemers/inkopers hun buik vaak vol hebben van de verkopers in deze markt en het niet prettig vinden om deze producten in te kopen. Vooralsnog noem ik de markt nog niet en hoop ik op jullie waardevolle reacties op basis van deze informatie. Het betreffen zogenaamde commoditie artikelen met een hoge aanschafwaarde/eigendomskosten. Ik sta open voor alle ideëen/suggesties/commentaar/vragen... Ik ben er serieus mee bezig en vraag me af of het levensvatbaar is in jullie ogen...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.