Ik ben benieuwd wat jullie theorie hierover is. Waarom wordt het nog niet toegepast?
Daarnaast lees ik mkb en zzp als markt, daar wordt veel gedaan door gunnen en lokale contacten. Hou je daar rekening mee in je concept?
Er zijn markten waar marges erg dun aan het worden zijn, jij creëert transparantie met je website, maar gaat ook kosten in rekening brengen. Dat betekent voor partijen die meedoen dat ze meer kosten maken, maar ook harder moeten concurreren, dat is dus 2x verlies. Is dat in jouw markt ook zo?
Er is vaak sprake van kwaliteitsverschillen. Het is heel leuk als je iemand kan waarderen met sterretjes of punten, maar als een stukadoor met 5 sterren mijn complete muur verknalt, dan raad ik niet alleen die stukadoor af, maar schrijf ik meteen de website af. Hoe zit dat bij jou, zijn de diensten compleet transparant, of juist heel divers?
Ik ben zelf inmiddels 9 jaar werkzaam in deze branche en voor zover ik weet bestaat dit concept nog niet voor deze branche, terwijl het product zich er erg goed voor leent...
Het klopt dat daar vaak gebruik van lokale contacten wordt gemaakt. Van mij hoeft de goedkoopste aanbieder ook niet te winnen, sterker nog het maakt mij niet uit wat de keuze van de klant is. Ik weet gewoon dat er op zowel lokaal als corporate niveau schrikbarende marge's gemaakt worden en er gewerkt wordt met niet-transparante langlopende contracten. De aanbieders hoeven geen extra kosten te maken (de klant betaald mij), ze zullen wel sterker moeten concurreren.
Het gaat mij om de transparantie; ik bied mijn klanten hiermee de mogelijkheid om snel een goed beeld te krijgen van het werkelijke prijsniveau en meerdere aanbiedingen te ontvangen voor het project.
Daarnaast wordt er ondanks de vele aanbieders slechts producten van 5-6 fabrikanten aangeboden en de service wordt eveneens door deze fabrikanten verleend. Daardoor zou het volledig transparant kunnen zijn in mijn ogen. Je hebt altijd nuances, maar die zijn niet overtuigend..