Deze week had ik een goed gesprek met iemand van allebedrijven.
Ik legde uit waarom ik zo boos was op allebedrijven. Door de eerdere brieven en telefooncontacten was ik verontrust geworden, en vreesde met een malafide bedrijf van doen te hebben, die alleen maar gericht is op het desnoods met juridisch geweld afhandig maken van geld van kleine ondernemers.
Ik vertelde dat ik het dom vond om zo rigide met klanten om te gaan, en ik vond het jammer dat zo'n goed initiatief met zo'n slechte bedrijfsvoering weinig kans maakt. Op internet verschijnen steeds meer 'verhalen' en voor je het weet heb je een slechte naam.
UIt het gesprek van deze week kreeg ik echter de indruk dat allebedrijven eerder zelf slachtoffer is van zijn eigen ondoordachte productstrategie. Ze geven in een bericht, en in het gesprek ook aan die strategie te gaan veranderen,
en de factuur die ze me gestuurd hadden werd gecrediteerd.
Fijn, want ik had in de afgelopen maand slechts 8 bezoekers op mijn website gekregen (0,5 % van het totaal) via allebedrijven.nl
Dat zijn dure clicks.
Voor allebedrijven heb ik het advies om bij hun acquisitie alleen te focussen op bedrijven die zeer waarschijnlijk veel baat hebben bij allebedrijven.nl, en dat in de maand proef duidelijk wordt aangegeven wat de resultaten zijn,
en zodra blijkt dat er weinig verschil is in bezoekers het contract automatisch wordt beeïndigd. Zo voorkom je dat je een klantenbestand opbouwt met voornamelijk mensen die balen.
Voor alle mensen met een bedrijfje en een website heb ik het advies om goed bij te gaan houden hoeveel mensen je site bezoeken, waarvandaan de bezoekers komen (links, google etc) en hoe lang ze op je website zitten. Dan kan je zien wat de invloed is van veranderingen aan de website en aan het vermelden van je website op betaalde sites.