Springkussen

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Springkussen's trofeeën

  1. Op een idee alleen kun je geen patent aanvragen (er zullen vast veel mensen zijn die het idee hebben voor een machine waarmee je terug in de tijd kunt...). Over een octrooi op software is ook heel veel te vinden op het internet.
  2. Zit bij die 500 euro aan transportkosten ook de 250 dollar verwerkt hebt die al betaald moeten worden om het spul van China in Rotterdam te krijgen? Ik verwacht in de loop van volgende week een reactie te ontvangen van de aangeschreven partijen, ik ben benieuwd of die een beetje overeen komen met jou schatting. Ik zal ook bij de leverancier aangeven dat ik de factuur en "telex-release" nodig heb wanneer we met hem in zee gaan. Ik verwacht dat hij weet wat ik bedoel aangezien hij scans van agentschappen door heeft gestuurd van 2 partijen in Rotterdam die al eerder een zending van hun af hebben gehandeld.
  3. Inmiddels heb ik wat meer informatie over de zending. Het pakket zal een omvang van 1.8CBM hebben met een gewicht van +- 480KG. Ik heb een drietal partijen een mail gestuurd om een offerte (met kosten specificatie) voor het afhandelen van het pakket in Rotterdam en het vervoer naar de vestiging in Nederland. Zijn er nog meer zaken die ik over het hoofd zie waar ik rekening mee moet houden?
  4. Ik kan mijn post niet meer aanpassen maar ik denk inmiddels het percentage aan invoeringskosten gevonden te hebben (2.7%). Dit staat op de site van de douane (http://gebruikstarief.douane.nl/9506999000). Deze werkt alleen niet goed in de chrome webbrowser vandaar dat ik niet wijs werd uit die website. Klopt mijn aanname dat ik 2.7% over het totaal bedrag (totale productprijs+vervoer) moet betalen aan invoeringskosten? De exacte TARIC code die ik van de leverancier heb gekregen komt niet voor in die lijst ...
  5. Voor het importeren van 1 partij luchtkussens heb ik contact gehad met diverse leveranciers in China. De prijzen zijn daar een stuk goedkoper als binnen de EU. Helaas komt de import er dan wel bij kijken en ik probeer dit allemaal op een rijtje te zetten om zo een overzicht van de totale kosten te krijgen maar ik kom er niet uit. De producten die geimporteerd worden zijn niet bestemd voor verkoop maar zullen binnen het bedrijf gebruikt worden. Na veel zoeken op het internet lijken de meeste vragen en antwoorden te gaan over de import van producten die daarna weer verkocht worden binnen de EU. Ik weet dus niet of deze antwoorden relevant zijn voor mijn vraag. Een aantal gegevens: [*]Totale prijs producten: 3500,- USD [*]Verzendkosten van China naar de haven van Rotterdam: 250,- USD [*]HS Code: 9506990000 ,INFLATABLE Alles met betrekking tot inklaring/invoerkosten/BTW en vervoer vanuit Rotterdam moet door ons zelf geregeld worden. Nu mijn vragen waar ik geen (duidelijk) antwoord op kan vinden: [*]Welke extra kosten komen er bij de doane nog bij? (invoerheffingen, inklaringskosten, ...) [*]Hoe zit het met de BTW? Dient hier 19% over betaald te worden? En als dat zo is, kan dit later terug gevraagt worden aan de belastingdienst? Ik neem aan dat er formulieren e.d. ingevuld moeten worden en er zaken met de doane geregeld moeten worden voordat de vracht mee genomen kan worden vanuit Rotterdam. Zijn er partijen die mij dit uit handen kunnen nemen en er dus voor zorgen dat alle douane rompslomp geregeld wordt en het pakket (1 tot 2 pallets) op het bedrijf af wordt geleverd? Ik weet de exacte omvang van de partij nog niet, mocht dit noodzakelijk zijn om de vragen te beantwoorden dan ga ik hier achteraan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.