Pijnboompit

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur

Pijnboompit's trofeeën

  1. Dit onderwerp wordt nog steeds door mensen bekeken, vandaar dat ik er extra informatie aan toe voeg om duidelijk te maken wat de achterliggende gedachte is van bepaalde vragen. Tevens wou ik ook aangeven wat de invloed kan zijn op het advies gesprek van vragen die NIET gesteld worden. Iedereen wil toch meteen duidelijkheid!!!!! Had de betreffende verkoper de goede vragen gesteld dan had zijn kans op een directe verkoop groter geweest. Nu heeft hij van 3 partijen teveel tijd (dus ook geld) gekost. In de tijd dat hij nu bezig is geweest had hij wellicht al een verkoop bij een andere klant kunnen sluiten. De klant is ontevreden en verlaat gedesillusioneerd de vestiging en zal de betreffende keukenzaak niet bij familie etc. adviseren. De werkgever heeft een flinke brok omzet misgelopen. Lees de reactie maar eens door de bril van een aankopende-en verkopende partij, verplaats jezelf in beiden en trek dan je conclusie op basis van de post van 'Columnbot'. Groet en ook jij veel succes, Robert
  2. Geweldig!!!! ben je op zoek naar een baan als verkoopadviseur kom je ineens op dit forum terecht. Ik kan het na het lezen van de replys niet laten om ook even een reactie te geven als verkoopadviseur zijnde. Let wel dit is mijn persoonlijke mening. Adviseren is als een trap oplopen en geen enkele tree overslaan tot je ze allemaal hebt gehad, sla je een tree over dan wordt je daar later op "terug gepakt". Wat ik bedoel is je kan in een advies gesprek niet verder voordat je van de klant een bevestiging hebt gekregen dat hij inderdaad iets zo ook wil.....'Dus zo moet de opstelling worden? "ja", volgende fase... Tot les 3 gaat het eigenlijk nog steeds goed al ben ik heel nieuwsgierig welke vragen er precies zijn gesteld! Vragen als een huurwoning/koopwoning (gefeliciteerd!:P), nieuwbouw/bestaande woning, wanneer wordt de woning opgeleverd, gezinsgroote en o.a. wie er kookt zijn vragen waar een gedachte achter zit en zeker niet onbelangrijk. Koken man en vrouw samen in de keuken dan weet je bijvoorbeeld dat ze beiden genoeg ruimte willen hebben om te bereiden en elkaar niet in de weg willen lopen. wordt de woning binnen 12 weken opgeleverd dan weet je dat de mensen op korte termijn knopen moeten doorhakken en is de kans op een verkoop sterk aanwezig. Maar goed.....ik kan wel 100 A4-tjes vol schrijven maar zal me beperken tot de marketinglessen. Les 3b tot les 9: Persoonlijk heb ik dan nog steeds geen streep op papier gezet voor ik uiteraard ook weet in welke prijsklasse de mensen de keuken zoeken....Ik kan wel meteen beginnen met tekenen en rekenen maar dan weet ik zeker dat we aan het einde (2-3 uur verder)op een prijs uitkomen waarvan de klant zegt: "Ja, maar dat had ik niet in gedachten". Als ik dus geen prijsklasse van de mensen krijg dan kan ik ook geen gericht advies geven en zou in principe het gesprek eindigen....Toch ga ik nog even op de andere lessen door, er vanuit gaande dat de prijsklasse waarin de mensen de keuken zoeken bekend is. Op basis van de wensen en eisen, de afmetingen en de prijsklasse waarin de mensen de keuken zoeken, kunnen we nu een indicatie maken om te zien of we nog op de goede weg zijn of misschien het verhaal moeten bijsturen(nog steeds geen streep op papier). Zijn we nog op de goede weg dan kunnen we gaan uitvinden of de mensen ook de beslissing willen nemen als we de keuken kunnen aanbieden volgens hun wensen en eisen en binnen het budget. Kom ik boven het budget uit dan ga ik meteen sturen...zit er nog rek in het budget of ga ik alternatieven aandragen. Het kan uiteraard voorkomen dat we aan het einde toch iets boven het budget uitkomen maar dit kan nooit meer zijn dan 10%. En meestal -als je geen trede hebt overgeslagen- is de klant met meerprijzen voor bijvoorbeeld van een 5-pits naar een 6-pits kookplaat al accoord gegaan. Aan het einde van een berekening word altijd een korting gegeven dit kan in diverse varianten gedaan worden. Als een keukenzaak een actie heeft bijvoorbeeld een gratis vaatwasser vraag vtv duidelijk wat deze precies inhoud. Bij de meeste keukenzaken worden het apparatuur,werkbladen met spoelbak, kraan en accessoires netto aangeboden. Wat rest is nog een korting op de kasten en dan kunnen de mensen kiezen.....OF de gratis vaatwasser OF de korting op de kasten. Wat rest is meestal nog een afronding op een heel bedrag en dat is waar de vestigingsmanager in beeld komt met wat "wisselgeld" Heeft iemand vragen dan kan je altijd via dit forum contact met mij opnemen. MVG Robert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.