stijnzeeman

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

stijnzeeman's trofeeën

  1. Geef jij, als ondernemer, je kennis gratis weg op Internet? Of ben je juist behoudend daarmee? De 11 risico's die het met zich meebrengt als jij je kennis online deelt op een blog: 1. Lezers van je blog sturen je artikelen door naar onbekende voor jou. 2. Zoekmachines waarderen je online artikelen en sturen zo ongevraagd bezoekers naar je website. 3. Veel mensen in je omgeving gaan je zien als een expert. Dat levert vragen / discussies op die wachten op een antwoord van jou. 4. Concullega’s willen opeens wel met je samenwerken. 5. Journalisten bellen je ongevraagd voor een interview

 6. Bloggen werkt verslavend. Hoe maak je dan nog tijd vrij om acquisitie te doen? 7. Op bijeenkomsten word je herkend en komen bezoekers spontaan op je af om te vragen of jij het ook echt bent. 8. Na 2 jaar staat je kennis nog steeds online en vinden anderen jou. 9. Naar bijeenkomsten ga je niet meer om te scoren (acquisitie), maar juist om te netwerken. Kennis maken en kennis delen staat centraal. Klinkt niet uitdagend, toch? 10. Meer mensen kennen jou beter, dan dat jij ze kent. Dat voelt vast ongemakkelijk voor je. 11. Je ontvangt betalingen voor je producten/diensten van onbekenden. Je moet tijd vrij maken om te checken wie ze zijn. Pas dus goed op voordat jij je kennis online gaat delen.[/b] Het kan enorm uit de hand lopen. ;) Nu geef ik de microfoon aan jou. Wat zijn jouw ervaringen met het delen van je kennis online? Postief of negatief, klein of groot, het maakt niet uit. Deel ze hieronder in een reactie. Alvast bedankt! Hartelijke groet, Stijn
  2. "Stijn, leuk en aardig zo’n website, maar voor mij werkt dat niet. Het onderhoud kost mij teveel tijd. Of beter gezegd, daar heb ik geen tijd voor. En waarom zou ik het doen? Klanten heb ik voldoende.” Om eerlijk te zijn, zette deze mening mij wel weer aan het denken. Dat ging zelfs gepaard met een klein beetje angst. Doen we het wel goed? Staren wij ons inderdaad niet teveel blind? Gelukkig kwam het bevrijdende antwoord ook snel: Nee! Degene die mij aansprak, heeft het op zich prima voor elkaar. Hij heeft voldoende werk en een goed inkomen. Toen ik door vroeg, bleek dat niet vanzelf te gaan. Werkweken van 50 á 60 uur waren bij hem eerder regel dan uitzondering. Veel werkzaamheden keerden iedere maand weer terug. Zo pleegt hij iedere maandagmiddag steevast telefonische acquisitie. Soms koud, soms warm. Ook laat hij geen netwerkbijeenkomst schieten. “Daar moet ik juist zichtbaar zijn, Stijn”. Zichtbaarheid? Juist in de wijze van zichtbaarheid zit het verschil. Deze ondernemer moet keer op keer, maand in maand uit, zichzelf opnieuw zichtbaar maken. Een arbeidsintensief proces. Je kunt er ook voor kiezen om op een constructieve manier continu zichtbaar te zijn. Telkens zichtbaar zijn als potentiële klanten er zelf om vragen. Bijvoorbeeld, wanneer zij zoeken in Google. Of wanneer zij het vragen op sociale netwerken. Vraag gestuurd in plaats van push. Zonder een website gaat het je niet lukken om automatisch zichtbaar te zijn. En alleen simpel een website als een online brochure gaat ook niet werken. Je zult tijd moeten investeren in je website. Tijd om je website te verrijken met waardevolle content en artikelen. Content die oplossingen biedt voor de problemen van je (potentiële) klanten. Wanneer zij hiernaar op zoek zijn, komen ze op jouw website terecht. Daar moet je voor zorgen. De tijd die je dan in je website stopt is constructief, want waardevolle content is continu beschikbaar. 24 Uur per dag. Terwijl jij aan het werk bent bij klanten, ben je in die tijd zichtbaar voor mensen die op zoek zijn naar jouw oplossingen. Zorg ervoor dat men jouw waardevolle materiaal kan vinden. Laat hen het delen voor jou: mond-tot-mond 2.0. Daarmee creëer je pas echt veel vertrouwen en verlangen naar meer. En wat te denken na een jaar? Dan komen er nog steeds automatisch bezoekers naar je website. Alleen dan het veelvoudige, omdat je veel meer waardevolle content hebt gemaakt. Vergelijk het met de verbouwing van je huis. Deze wordt daardoor ook meer waard. Als jij je website onderhoudt en met waardevolle content verrijkt, dan wordt deze ook steeds meer waard. Zoekmachines smullen van deze inhoud. Belangrijk is dat je continu door blijft bouwen. Je kunt je tijd maar één keer uitgeven, dus geef het slim uit, zodat het voor je gaat werken!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.