hermanobart

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

hermanobart's trofeeën

  1. Ik vraag me bij segmentatie soms wel af of je niet altijd een bulk overhoud waar je niet zeker weet waar ze bij horen. Gebruiken jullie ook BI software om deze in te delen in een nieuw segment?
  2. Ik heb ooit een artikel geschreven met tips over google adwords. Voor de gene die echt naar concrete informatie zoeken is dit wellicht handig: 1. maak losse campagnes aan voor het 'zoeknetwerk' en het 'display netwerk'. Deze twee vormen van adwords reageren compleet anders: met het zoeknetwerk bereik je mensen die actief zoeken naar informatie, met het display netwerk bereik je mensen die op websites surfen. 2. bepaal de onderwerpen waar je op gaat adverteren vooraf met een keyword analyse. Zoek op de onderwerpen in google, noteer al de suggesties, blijf dit voor elke suggestie herhalen. Haal de complete lijst door de keyword tool heen voor nog meer suggesties. 3. maak compacte advertentiegroepen. Gebruik de onderwerpen uit je keyword analyse voor advertentiegroepen van max 10 keywords. Maak een mix van meervoud, enkelvoud, exact/broad/zinsdeel etc. Laat de advertenties en landingspagina's hier op aansluiten. 4. sowieso 2 advertenties per groep, optimaliseer de minst presterende ads elke week 5. bepaal de kpi's van het verkeer, maak deze meetbaar in Google Analytics, bepaal een waarde per KPI en een bedrag dat je per conversie uit wilt geven. AdWords search netwerk is in mijn optiek nog erg goed inzetbaar, mits je verkeer inkoop dat laagdrempelig kan converteren. Het display netwerk is prima inzetbaar voor branding campagnes. Groet, Bart
  3. Ik vind het een goede vraag of een vorm van marketing losstaand is of geïntegreerd in een mix. Zowel intern als bij klanten komen ik namelijk vaak het eerste geval tegen: verschillende vormen van marketing staan als losse eilandjes naast elkaar. Ik probeer zelf altijd te werken vanuit de formule dat ik eerst een doel stel waarvoor ik marketing in wil zetten, vervolgens kijk naar de kanalen die ik zin zet, hun sterke en zwakke punten en hoe ze elkaar aan kunnen vullen en vervolgens maak ik een mooie geïntegreerde mix. Als ik het opschrijf klinkt dit echt als een soort marketing 101 voor dummies, maar geloof me, ik kom het bijna niet tegen dat marketing kanalen geïntegreerd zijn. Zelf werk ik overigens alleen in de online marketing, misschien dat dat ook meespeelt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.