John, bedankt voor alle opties. Aangezien ik zeker ben van het feit dat niet iedere klant voor deze incentive zal gaan, klopt zo mijn verdienmodel niet omdat ik mijzelf (het bedrijf) daarmee te kort doe.
De beste combinatie welke ik uit jouw opties haal is het meegeven van een coupon aan de klant bij elke aankoop. Elke coupon heeft zijn eigen unieke code, welke de klant online kan invoeren op de website/app. Hiervoor ontvangt de klant een incentive naar keuze of enkele incentives (maakt niet uit voor het theoretische voorbeeld). Dit is voor de klant de stimulans om in de winkel aan te geven dat hij het product op mijn site heeft gezien, en natuurlijk reden voor de winkelier om een klant extra vrolijk te maken.
Het probleem hier is echter dat de winkelier niet weet of de klant nu door de advertentie op mijn website binnenkomt en het product koopt, of dat de klant een andere motivatie heeft of er zo tegenaan loopt. De klant kan dit eventueel aangeven bij de winkelier, maar dat maakt het nog omslachtiger. Tevens hoeft de klant het niet gezien te heben op de site, maar bij een andere klant, of gehoord hebben van een vriend of dergelijke.
Het geven van een coupon en het laten inleveren op een centraal punt is ook erg interessant. Echter wordt dit lastiger wanneer de aankoopwaarde van het product niet al te hoog is. De incentive kan dan ook niet enorm zijn, waardoor dit moeilijkheden oplevert.
Zoals het er nu naar uitziet laat ik de fee achterwegen, of ik moet er bepaalde voorwaarden aan gaan stellen - prijs product, branche, etc. Dit is echter een vorm van discriminatie tussen winkeliers, wat ook geen zoden aan de dijk zet.
Nog meer ideeën?