Jump to content

Innorene

Junior
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. John en Devlinx, hartstikke bedankt. Dit helpt mij enorm!
  2. Beste, Is het toegestaan om automatisch voor een bezoeker een account aan te maken? vb. de bezoeker vult een formulier in op de website. Omdat deze niet voldoende tijd heeft, wil ik graag dit voor de bezoeker opslaan en middels een email met opgegeven emailadres + automatisch gegenereerd wachtwoord toesturen. Hiermee kan de bezoeker inloggen en verdergaan waar deze was gebeleven. Er zijn meerdere opties om bovenstaande op te lossen, maar een account zou meerdere voordelen bieden voor hetgeen ik wil bewerkstelligen. Indien je weet waar ik info mbt bovenstaande vraag kan vinden hoor ik dit graag! BVD
  3. Vraagje: Is het gebruiken van een webcrawler/spider juridisch toegestaan? Maakt dit inbreuk op auteursrechten of copyrights? Wanneer iemand van jullie een bron kent waar ik betrouwbare info vandaan haal mbt dit onderwerp, ontvang ik die bron graag! Bij voorbaat dank voor jullie reacties [titel aangepast - mod]
  4. Jeroen en Hans beide bedankt voor jullie reactie. De berichten zijn nogal tegenstrijdig. Hebben julie enig idee waar ik uitsluitsel kan vinden? KvK? Een andere organisatie?
  5. Thanks! Nee geen telefoonboek. Heeft iemand hier iets aan toe te voegen?
  6. Beste, Er is al veel geschreven over dit onderwerp, maar heb hier een vraag over die een beetje buiten de boot valt. Zie onderstaande voorbeeld: Stel dat ik een database aan winkels verzamel op mijn website. De foto's van deze bedrijven maak ik zelf, en de tekst die erbij staat schrijf ik zelf. Is er dan spraken van copyrights en auteursrechten, en mag ik deze info zo maar publiceren? (kranten, en andere media doen dit bijvoorbeeld ook) Ik ben hier erg benieuwd naar! Alvast dank voor reacties (wellicht kan er iemand verwijzen naar een bepaald wetboek en bijbehorende wet .... ) Mod edit: verduidelijking titel
  7. Harstikke fijn dat je gisteren in een goede bui was. Bedankt voor de handige tip! De website zal ik zeker eens doornemen en indien mogelijk gebruik maken van enkele handige zaken of wanneer het nog kan het kosteloos deponeren. Dank je!
  8. - Aangezien het geheel tot nog toe bootstrapped is ontwikkeld ga ik de AV schrijven. Dit laat ik uiteraard checken en (indien nodig) verbeteren. Laten ontwikkelen zit er momenteel nog niet in, maar we omzet maken zal ik dit indien nodig wel uitbesteden. Het deponeren ga ik zeker doen. - Het nadeel hier is dat de webiste in meerdere talen beschikbaar wordt, wat nogal wat kosten qua deponeren met zich meeneemt. Zeker als er 2 verschillende AV's zijn, maar wanneer de voordelen hier tegen opwegen, is dat geen punt. - Het kiezen van AV voor de "klant" wordt duidelijk doordat beide gebruik maken van verscheidene links en de betreffende AV's daar ook onder te vinden zijn. Tevens wordt in de eerste alinea van de AV's aangegeven voor wie de AV van toepassing is. Echter kan een "klant" zich dan nog vergissen, maar er zit wel een soort van dubbele check erop. - Fouten van onze kant kunnen uiteraard voorkomen, maar hier wordt uiteraard secuur mee omgegaan en het wordt achteraf nog eens gecheckt door een jurist Ik ben nog steeds geneigd voor optie 3 te kiezen. Waar gaat jou voorkeur naar uit Iwan?
  9. Consumenten (gebruikers) maken gratis gebruik van de dienst, wat inhoudt dat bovengenoemde complicatie niet zal voorkomen. Ikzelf ben nog altijd voorstander van optie 3 om meerdere redenen: - scheiden van AV voor de 2 groepen "klanten", wat qua overzichtelijkheid en duidelijkheid veel duidelijker is - AV wordt per groep compacter en is 100% relevant - de mogelijkheid om de gebruikers-AV informeler te schrijven Toch ben ik nog steeds niet zeker dat optie 3 de juiste optie is. ZIet iemand van jullie meerdere nadelen aan optie 3, of juist enorme voordelen bij de 1e en 2e optie?
  10. Het concept waar ik momenteel aan werk bemiddeld tussen gebruikers van de website en adverteerders op de website. Nu is het zo dat gedeeltelijk de algemene voorwaarden voor beide partijen gelden, maar dat voor adverteerders en gebruikers bepaalde andere algemene voorwaarden van toepassing zijn. Nu heb ik 3 opties om dit te verwerken op de website: 1. Ik maak 1 document waarbij alles door mekaar genoemd wordt 2. Ik schrijf 1 document wat begint met algemene voorwaarden welke betrekkign hebben op beide partijen, en 1 paragraaf voor specifieke bezoekers voorwaarden en 1 paragraaf voor adverteerders voorwaarden 3. Ik schrijf 2 documenten 1 specifiek voor bezoekers en 1 specifiek voor adverteerders en geef die beide op de betreffende link weer Mijn voorkeur gaat uit naar optie 3, maar vraag bij deze toch om ervaringen hiermee, wat theoretisch het best is en wat het meest gebruikt wordt in de praktijk. BVD voor de reactie! Danny
  11. John, bedankt voor alle opties. Aangezien ik zeker ben van het feit dat niet iedere klant voor deze incentive zal gaan, klopt zo mijn verdienmodel niet omdat ik mijzelf (het bedrijf) daarmee te kort doe. De beste combinatie welke ik uit jouw opties haal is het meegeven van een coupon aan de klant bij elke aankoop. Elke coupon heeft zijn eigen unieke code, welke de klant online kan invoeren op de website/app. Hiervoor ontvangt de klant een incentive naar keuze of enkele incentives (maakt niet uit voor het theoretische voorbeeld). Dit is voor de klant de stimulans om in de winkel aan te geven dat hij het product op mijn site heeft gezien, en natuurlijk reden voor de winkelier om een klant extra vrolijk te maken. Het probleem hier is echter dat de winkelier niet weet of de klant nu door de advertentie op mijn website binnenkomt en het product koopt, of dat de klant een andere motivatie heeft of er zo tegenaan loopt. De klant kan dit eventueel aangeven bij de winkelier, maar dat maakt het nog omslachtiger. Tevens hoeft de klant het niet gezien te heben op de site, maar bij een andere klant, of gehoord hebben van een vriend of dergelijke. Het geven van een coupon en het laten inleveren op een centraal punt is ook erg interessant. Echter wordt dit lastiger wanneer de aankoopwaarde van het product niet al te hoog is. De incentive kan dan ook niet enorm zijn, waardoor dit moeilijkheden oplevert. Zoals het er nu naar uitziet laat ik de fee achterwegen, of ik moet er bepaalde voorwaarden aan gaan stellen - prijs product, branche, etc. Dit is echter een vorm van discriminatie tussen winkeliers, wat ook geen zoden aan de dijk zet. Nog meer ideeën?
  12. Dit is inderdaad een zeer belangrijk vraagstuk. Hiervoor heb ik één en ander bedacht. Fijn dat je het onderwerp aansnijdt. Echter sta ik momenteel voor het vraagstuk van deze post (wellicht dat we daarna jouw vraagstuk doornemen). Heb je misschien enig idee om mij te helpen met mijn performance-based vraagstuk?
  13. Ik ga ervan uit dat het rendabel is voor de winkelier (dit zal wellicht verschillen per branche). Voor en referral heb ik trouwens wel een leuk en goed idee. Hier komt het idee van Willem Joosten (1e post) van pas om de klant een soort van coupon mee te geven waarmee deze door een code of dergelijke op de website in te vullen zijn incentive ontvangt. Thanks guys, dit is al aardig leuk, alhoewel ik twijfel aan het feit of een winkelier wel zo scheutig is met het uitgeven van coupons als hem dit een fee kost (alhoewel hij klanten kan verliezen door de coupon niet mee te geven, omdat de incentive erg interessant is voor de klant). De incentive welke ik nu in gedachte heb werkt trouwens zeker niet voor iedere klant, maar het idee is zeker aardig!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept