Oh, zo had ik het nog niet gezien. Het zijn nu eenmaal leuke en aardige hollandse meiden, tja. Waarschijnlijk als het team niet geheel NLs (ook niet rasistisch bedoeld) was, had ik gewoon leuke meiden geschreven. Ik bedoelde het absoluut niet rasistisch, maar ik zie je punt... ik zal het daarom ook meteen weghalen in het originele bericht.
Ik vind dit goede vragen, bedankt! Ik verwacht absoluut niet dat oproepkracht altijd kan werken op het moment dat wij ze nodig hebben. Ik ben zelf ook oproepkracht geweest en had soms ook werkmogelijkheden geweigerd, maar ik kwam altijd netjes opdagen op dagen die waren overeengekomen.
Ik heb er niet zo bij stilgestaan wanneer we ze oproepen, het gaat vrij automatisch. Ik zal hier eens beter op letten dat dit structureel of in elk geval zoveel mogelijk zsm van tevoren wordt gedaan. Vaak is het een paar dagen van tevoren en soms is het op de dag zelf, wat erg kortdag is en dan kan ik me voorstellen dat het weigeringspercentage hoger is. Het niet kunnen werken bij last-minute oproepen kan ik mee leven. Maar het punt waar ik (wij) me zitten is dat oproepkracht op afgesproken dagen en tijden afbelt op het laatste moment. Omdat het toch zo vaak gebeurt afgelopen tijd, lijkt het wel alsof het allemaal zo makkelijk kan. Als ik iets afspreek met ze, verwacht ik ook dat men komt werken (in normale gevallen).
Qua flexibiliteit. Ik heb zelf niet expliciet gevraagd naar werktijden dat ze niet uitkomt, dit is een goed punt om mee te nemen voor tijdens het interview en regelmatig naar te vragen. Tot nu toe zijn enkele komende feestdagen dat de oproepkrachten niet willen werken, en dan dwingen we ze ook niet om te werken. Dus er is wel wat flexibiliteit, maar misschien kan dit nog beter.