Groetjes

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Groetjes's trofeeën

  1. Oh, zo had ik het nog niet gezien. Het zijn nu eenmaal leuke en aardige hollandse meiden, tja. Waarschijnlijk als het team niet geheel NLs (ook niet rasistisch bedoeld) was, had ik gewoon leuke meiden geschreven. Ik bedoelde het absoluut niet rasistisch, maar ik zie je punt... ik zal het daarom ook meteen weghalen in het originele bericht. Ik vind dit goede vragen, bedankt! Ik verwacht absoluut niet dat oproepkracht altijd kan werken op het moment dat wij ze nodig hebben. Ik ben zelf ook oproepkracht geweest en had soms ook werkmogelijkheden geweigerd, maar ik kwam altijd netjes opdagen op dagen die waren overeengekomen. Ik heb er niet zo bij stilgestaan wanneer we ze oproepen, het gaat vrij automatisch. Ik zal hier eens beter op letten dat dit structureel of in elk geval zoveel mogelijk zsm van tevoren wordt gedaan. Vaak is het een paar dagen van tevoren en soms is het op de dag zelf, wat erg kortdag is en dan kan ik me voorstellen dat het weigeringspercentage hoger is. Het niet kunnen werken bij last-minute oproepen kan ik mee leven. Maar het punt waar ik (wij) me zitten is dat oproepkracht op afgesproken dagen en tijden afbelt op het laatste moment. Omdat het toch zo vaak gebeurt afgelopen tijd, lijkt het wel alsof het allemaal zo makkelijk kan. Als ik iets afspreek met ze, verwacht ik ook dat men komt werken (in normale gevallen). Qua flexibiliteit. Ik heb zelf niet expliciet gevraagd naar werktijden dat ze niet uitkomt, dit is een goed punt om mee te nemen voor tijdens het interview en regelmatig naar te vragen. Tot nu toe zijn enkele komende feestdagen dat de oproepkrachten niet willen werken, en dan dwingen we ze ook niet om te werken. Dus er is wel wat flexibiliteit, maar misschien kan dit nog beter.
  2. Ja, en dan krijg ik dezelfde redenen te horen waarom ze al hadden afgezegd: - ziek of voelt niet lekker - helemaal vergeten waardoor ze iets anders hebben ingepland of - ze hadden een dubbele afspraak gemaakt en kunnen dus niet kunnen werken Uit het gesprek lijkt niets te komen waaruit blijkt dat ze het niet leuk vinden om hier te werken, of welk ander reden dan ook. Het enige wat ik er wel uit haal is dat ze meer uren willen. Hoe graag ik ze dit ook geen, helaas is dat voor ons nog niet mogelijk. Het lijkt dat het tegenwoordig zo makkelijk is om werkgevers af te bellen of zelfs te smsen op het allerlaatste moment. Wat kan ik als werkgever nog meer doen?
  3. Onlangs heb ik en mijn partner een familierestaurant geopend. Het loopt nog niet storm maar we zijn zeer tevreden over de opkomst van klanten in de eerste maanden. Op de meeste dagen kunnen wij de druk met behulp van familie zelf aan. Vast personeel nemen we, oa om die reden, dan ook nog niet aan. Maar uiteraard zijn er hier en daar dagen dat we wel wat externe hulp kunnen gebruiken. Het aannemen van enkele oproepkrachten leek ons de juiste uitkomst. Oproepkrachten die we tot nu toe hebben aangenomen zijn aardige jonge leuke meiden. Maar....het probleem waar we nu al tegen aan lopen is dat de oproepkrachten vaak afbelt op het allerlaatste moment (ziek, vergeten, dubbele afspraak etc etc) of niet beschikbaar zijn op momenten dat we hun hulp kunnen gebruiken. We willen dit zo snel mogelijk oppakken en verbeteren, ik bedoel dit kan toch beter/anders? We zijn altijd aardig tegen het personeel (al vind ik het zelf), snauwen ze niet uit en behandelen ze met respect. Fooi wordt altijd netjes verdeeld tussen de bedieners. Ik vermoed dat leeftijd en het aantal uren dat men werkt hier een grote rol speelt, maar dat weet ik niet zeker. Misschien zien we iets over het hoofd en doen we iets helemaal verkeerd waardoor oproepkracht op het allerlaatste moment afbelt. Ik heb gegoogled naar werkgevers met soortgelijke ervaringen en antwoorden maar ik kon helaas niets vinden. Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen wij doen om het aantal afmeldingen te reduceren en de bereidbaarheid om te werken op oproepbasis te vergroten?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.