Nou ik had niet verwacht dat ik zo snel al enige reactie zou krijgen, even een paar toelichtingen op jullie reacties
een
Ik kom uit een zogenaamde "chauffeursfamilie" we kennen natuurlijk allemaal de navigatiesystemen en via internet kan je hier honderdduizenden poi punten laden, stel je voegt een set met restaurants toe, maar in de meeste gevallen kan je daar met een vrachtwagen niet terecht.
twee
De papieren gids is veel duidelijker dan een poi, restaurant, hotel, e.d. komen erin te staan er is ruimte voor aantal zaken: douche, toilet, parkeermogelijkheden, dingen in de buurt, tankstation in de buurt, supermarkten waar je met een vrachtwagen kan/mag parkeren, tankcleaning, mogelijkheid tot wassen van kleding (van de 800 locaties die ik zelf in mijn GPS heb staan heb ik maar 17 plaatsen waar ik kleding kan wassen) dagmenu, onderdelen, bandenservice, locaties van beveiligde parkings en de kosten hiervan
zo kan ik nog wel even doorgaan
drie
De papieren gids is niet achterhaald, veel chauffeurs kijken liever op een overzicht waar moet ik lossen en waar kom ik uit komen met mijn uren. Vergeet niet dat de west en de zuid Europese chauffeur 4 tot 5 keer per week in een restaurant moeten!! eten, er op 3 van de 10 Plaatsen een douche aanwezig is (ook hier varrieren de kosten tussen gratis bij maaltijd tot 5 euro per keer!!, het is makkelijker om vooraf te kunnen kijken welke restaurants er in de buurt zitten met sanitaire mogelijkheden voor de weekenden. Kijk in Frankrijk en Spanje is het normaal dat de meeste restaurants/hotels zaterdag en zondag gesloten zijn, sommige zelfs al op vrijdagmiddag
vier
Je kunt het totaal niet vergelijken met een Shell stratenboek er wordt alleen een locatie aangeduid op een kaart van 4 bij 4 cm een kleine kaart met de route vanaf de afrit van de snelweg
vijf
In frakrijk bestaat de zogenaamde Routier gids hier staan ongeveer 1500 restaurantjes in alleen erg onoverzichtelijk, van deze 1500 kan je er bij ongeveer 600 komen met een vrachtwagen (andere geen ruimte om te parkeren of de weg is verboden voor vrachtverkeer) deze gids wordt op dezelfde mannier aangeboden alleen ik kan kostendekkend mijn gids aanbieden voor 12,50 en die gids kost 27,50 en aan de helft van de informatie heb je helemaal niets.
ook in Nederland bestaat een gids met restaurantjes voor de vrachtwagenchauffeur. echter de kosten om hier in te komen liggen op de 800 euro per jaar. voor de kleinere routiers in Nederland/België is dit niet om te betalen daarom bestaat deze gids slechts uit 40 restaurants in Nederland terwijl wij in dit mooie land ruim 120 eetgelegenheden hebben speciaal ingericht op de vrachtwagenchauffeur en de kosten om in de gids te komen bedragen slechts 25,- per jaar +- 2,00 per maand
laatste
ik heb er ook aan zitten denken (dit is ook de meest efficiënte mannier) om er persoonlijk langs te gaan met een uitnodiging naar de website. En waar nodig deze samen met de klant in te vullen. We hebben ook verder zitten kijken hoe we dit aan de man moeten/kunnen brengen het gemakkelijkst is op dit moment per provincie bij de bedrijven langs te gaan.
Voor het buitenland kunnen we misschien per provincie een aantal locale mensen eropuit sturen gewapend met flyers en een laptop om aan te melden
Echter mochten er nog andere suggesties zijn GRAAG!