Beetje basic nog, maar wel altijd een leuke voor split run tests:
Waarom personaliseren op e-mail werkt:
‘Goedemiddag Hans’, ‘Beste mevrouw van Daalen’, ‘Hai Janine’. Personalisatie scoort, ook in e-mail!
Door de naam van de klant te verwerken in de boodschap, roep je herkenning op. Deze ‘persoonlijke’ aanpak zorgt voor een hogere conversie. Het kan uiteraard nog verder gaan. Hoe meer er bekend is van de doelgroep hoe gerichter er gemaild kan worden. Mevrouw van Daalen heeft kleinkinderen en gaat graag met hen op stap? Dan kan er een gepersonaliseerde mail verstuurd worden naar o.a. mevrouw van Daalen met de nieuwste aanbiedingen voor dagjes uit.
mod knip: tekst over eigen bedrijf verwijderd, geen zelfpromotie op HL, zie de huisregels
Met split run bedoel ik in dit geval dat je op een klein deel van je bestand test welke mail meer geopend wordt: 1 met een algemene titel of 1 met een gepersonaliseerde.