HHousing

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female
  • Adres
    Postbus 626, Helmond, 5700AP, Nederland
  • Voornaam
    Renate
  • Achternaam
    Renwarin
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Home & Housing
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

HHousing's trofeeën

  1. Geachte mevrouw Sabra, In deze regeling, wordt er niets automatisch van je uitkering afgetrokken. Dit is de keuze die je samen met je werkcoach maakt op het moment dat je de uberhaupt inkomsten genereert. Na de "onderzoeksperiode" bepaal je of je verder gaat als zelfstandig ondernemer, stopt of gedeeltelijk stopt! Bij continuïteit van het zelfstandig ondernemen, zal er pas na 2 jaar gekeken worden of er dus winst is gemaakt met je onderneming en zal de uitkerende instantie een percentage terug gaan vorderen. mvrgr, Renate
  2. Geachte heer Strijker, Vriendelijk bedankt voor uw inventieve ideëen! De verhuisdoos is wel een toepasselijke item! Mvrgr, Renate
  3. Renate, heb je al nagedacht over het verdienmodel dat eraan kleeft? En is er een maximum dat je mag verdienen in de situatie waarin je jezelf bevindt? Ik kan me voorstellen dat je vanuit een uitkeringssituatie niet zoveel mag bijverdienen als je wilt (terwijl je dit wel zou willen)? Beste Jeroen, bedankt voor de bezorgdheid, zoals ik in mijn allereerste bericht al aangaf, zit ik in de "startersregeling" , dat houdt dus in dat ik toestemming heb gekregen van mijn uitkerende instantie om voor mezelf te beginnen. Om van deze regeling gebruik te maken, dien je o.a. een bijeenkomst bij te wonen, waar haarfijn wordt uitgelegd, hoe deze regeling in zijn werk gaat. Ik zit nu in de "onderzoeksperiode" en ben pas bezig en ik kan eerlijk zeggen....op dit moment maak ik alleen nog maar kosten! Ik hoop hier natuurlijk ook op korte termijn de "vruchten van te plukken". ;) Ik moet overigens wel in de gaten houden, dat wanneer ik inkomsten ga genereren in deze periode, ik moet kijken naar de consequenties m.b.t. mijn uitkering en de terugbetaling..... mvrgr. Renate
  4. Beste Renate (zeg maar Hans, hoor), ik probeer dan toch te begrijpen hoe je dan nog vragen kunt hebben, als je de geformuleerde vragen al hebt beantwoord. Op mij komt het nu over alsof je heel erg over het middel (de manier van promotie) zit na te denken, waar je beter eerst jouw doelen nog helderder zou kunnen stellen. Dat is de beste volgorde: eerst doelen bepalen, en dan de middelen erbij zoeken om de doelen te behalen. Succès en groet, Hans Beste Hans, Vriendelijk bedankt voor uw input! Ik denk dat dit een beetje beginners zenuwen zijn! Ik weet wat mijn doel is: klanten binnenhalen/drempel verlagen en naamsbekendheid Ik weet ook hoe: kort en bondige presentatie met korte introductie van mezelf en mijn bedrijf, de deskundigen laten praten (ook kort en bondig) daarna de aspirant klanten de mogelijkheid bieden om hun persoonlijke situatie voor te leggen aan mij of de deskundigen Inderdaad is het enige wat ik me afvraag: hoe krijg ik die aspirant klanten zover om te komen, hoe maak ik het kenbaar, hoe maak ik het interessant? Ik weet dat er wel vraag is naar deze info middag, puur omdat het onderwerp een hedendaagse topic is! Ik ben al gestart met een advertentie in de lokale krant, deze wordt herhaald tot aan de week dat de presentatie gaat plaatsvinden en iedere publicatie wordt uitgebreid met "uitnodigende" items. Daarnaast ga ik flyeren, zowel op de "markt" als huis aan huis, dit zijn overigens uitnodigingskaarten..voor deze gratis info middag! Ik vraag me dus inderdaad af: komen de mensen wel en als ze komen hoe weet ik ze dan net over die drempel heen te halen om idd hun gegevens achter te laten voor een vrijblijvende afspraak....Ik ga er zelf vanuit dat de meesten het eerst op zich in willen laten werken en niet direct met zijn allen een afspraak willen maken... Dus wanneer ze komen: heb ik iig geval bereikt dat ik de aandacht heb en dat mijn bedrijf start met naamsbekendheid in de regio! Mvrgr, Renate
  5. Hebben die deskundigen kennis die jij zelf niet hebt? Wat voegen zij precies toe? Spelen zij straks ook een rol voor jouw klanten? Een presentielijst zou ik niet "verplicht" doen. Bied gewoon de gelegenheid om vooraf of na afloop naam en (e-mail)adres achter te laten. Of als mensen zich vooraf hebben aangemeld, kun je bij binnenkomst kijken of ze op je lijst staan. In grote lijnen weet ik wel wat van hun materie, het zijn zelfstandige adviseurs die er dagelijks in hun beroep mee te maken hebben, op de hoogte zijn van de positieve danwel negatieve consequenties, van de trends en ontwikkelingen. Het heeft wel veel raakvlakken met wat ik doe. Zouden er op dit moment vragen zijn, dan kan ik daar zelf niet direct antwoord op geven tijdens bijvoorbeeld een eerste afspraak. Het is voor mij tevens een leermoment over de "ins en outs" die zij vertellen tijdens de info middag, wat ik vervolgens mee kan nemen in de afspraken. Maar in principe heb ik "geen kaas gegeten" van hun vakgebied en laat ik de zaken over de deskundigen, die daarin gespecialiseerd zijn en doe ik waar ik goed in ben. (Ik vind het anders zo'n flater slaan/ verkeerde indruk maken als ik in zou moeten gaan op iets waar ik eigenlijk geen gedetailleerde kennis van heb) Daarnaast is het voor aspirant klanten een gerustellend idee en komt het professioneler over, dat er deskundigen aanwezig zijn en het toch geheel vrijblijvend is. Het zou zomaar kunnen zijn, dat de deskundigen hier misschien ook klanten uit halen. Is het dan een idee om op de "uitnodigingen" aan te geven dat zij zich ook al per email of de website kunnen aanmelden? En zal ik dan de "presentielijst" bij vertrek vragen om in te vullen? Met bijvoorbeeld de vragen: Naam, adres, emailadres en op wat voor manier zij op de hoogte waren over deze info middag?
  6. Geachte meneer van den Bergh, Vriendelijke bedankt voor uw reactie! Het blijft dus gewoonweg spannend! De vragen, zoals u geformuleerd heeft heb ik voor mezelf kunnen beantwoorden en ik kom er zo uit zoals ik ze eerder beschreven heb! Dan zou ik ervan uit moeten gaan dat het goed zit, maar als starter kan ik misschien wat over het hoofd zien en zenuwachtig, omdat ik deze info middag toch wel als grootstedirecte promotie stunt ervaar. Het is toch anders als flyeren of adverteren in de krant. Komen er wel uberhaupt mensen, want volgens mij doe ik wel alles om het kenbaar te maken? Met vriendelijke groet, Renate_R
  7. Heb je nagedacht over hoe je jezelf die middag gaat profileren c.q. verkopen als anderen de presentaties verzorgen? Geachte heer Bouwmans, Vriendelijk bedankt voor uw reactie! Ik had zelf bedacht, om in eerste instantie mezelf en mijn bedrijf te introduceren en aan te geven dat ik met mijn bedrijfje deze presentatie de mensen aanbiedt om de redenen zoals ik ze eerder heb beschreven! Vervolgens een soort voorzittersrol cq gastvrouwrol aanhouden! Overigens is dit niet direct een interactieve presentatie, het is echt de bedoeling dat de deskundigen hun praatje houden en dat er na afloop van deze presentatie tijd is om, zowel mezelf als de anderen te benaderen voor verdere info. Ik was aan het twijfelen om bij de ingang de asprirant klanten te vragen om een "presentie" lijst in te vullen, maar na uw reactie bedacht ik me om hier tijdens de presentatie mee te starten, ook wil ik dan al actief brochures of flyers ronddelen? Had u hier andere ideëen over, dan hoor ik deze graag van u! Met vriendelijke groet, Renate_R
  8. Goedemiddag, Ik ben een startende ondernemer en nieuw op Higher Level! Ik heb de mogelijkheid gekregen om vanuit mijn uitkeringssituatie een eigen onderneming te starten! Ik zit in de startersregeling en ben druk bezig met acquisitie van aspirant klanten (particulieren) Nu heb ik naast de reguliere promotiemiddelen, visitekaartjes, flyers en website, (Flyeren huis aan huis en Social Media) het idee opgedaan om een info middag (van 3 uurtjes) te organiseren, waarbij andere deskundigen informatief een presentatie (van hooguit 3 kwartier) vullen, daarna hebben de aspirant klanten de mogelijkheid om de deskundigen specifieke vragen te stellen die betrekking hebben op hun persoonlijke situatie! Ik probeer hiermee inzicht te creëeren over de materie en eventuele consequenties, waardoor de drempel voor de aspirant klanten verlaagd en zij door mijn gastvrouw rol gebruik gaan maken van mijn diensten. Laat ik niet te enthousiast zijn, dat de opdrachten direct binnenlopen, maar hiermee bouw ik wel naamsbekendheid op, wat ook een belangrijk doel is. Heeft iemand ervaringen met deze vorm van promotie maken of ideëen hier over? Is dit uberhaupt een goede tool voor een startende onderneming? De kosten zijn te overzien: extra promotiemateriaal in de vorm van uitnodigingen, adverteren in lokale krantje, huur ruimte, eventuele catering en eventueel een vergoeding voor de gastsprekers. Ik hoor het graag van jullie! De info middag staat gereserveerd voor zaterdag 17 december 2011 van 13.00u-16.30u Mvrgr, Renate_R [titel aangepast - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.