Het is de bedoeling dat de cocktails worden geschonken door de horeca, maar wel dat dat de horeca ze opneemt in hun menu. Dat is het doel. De drankjes op de menukaarten krijgen.
En we moeten het nu niet gaan verwarren met de BOB, het zijn allerlei verschillende cocktails die voor mensen die geen alcohol willen/ mogen drinken om wat voor reden dan ook lekker zijn maar ook voor mensen die wel alcohol drinken maar gewoon benieuwd zijn naar de smaaksensaties.
Er is één cocktails ontworpen die in samenwerking is gemaakt met de BOB-campagne en nog meerdere instanties, maar dat wil niet zeggen dat alle andere cocktails ook gelijk een associatie met BOB moeten krijgen. Dus laten we het erop houden dat we gewoon graag een nieuw product in de horeca willen introduceren, op de kaart willen krijgen.
Door in het hele land onszelf te promoten, proberen wij naamsbekendheid te krijgen en de reacties van mensen zijn altijd erg positief, daarnaast blijkt uit onderzoek ook dat er meer vraag is naar alcoholvrij en ook trends laten dit zien. Er zitten zeker kansen, alleen wij hebben moeite om onze drankjes daadwerkelijk op de kaarten te krijgen. Zoals ik al zei, onze ervaring is dat de horeca het een leuk idee vind, maar er vervolgens niets mee doet. Ze vragen zich af of het wel winst maakt, of het niet te veel moeite kost, of ze hebben zelf al alcoholvrije cocktails.
Hoe kan je ze bereiken? Gewoon willekeurige horecagelegenheden benaderen en met je verhaal aankomen? Naar een horecagelegenheid gaan en vragen naar alcoholvrij en als ze niet veel hebben, hun benadrukken op deze recepten?
Geld voor bijvoorbeeld een TV-spot hebben wij niet. De subsidies vanuit de zorg zijn erg dichtgeknepen dus veel geld is er niet (dit project is onderdeel van een kennisinstituut en die kreeg altijd subsidies van de overheid, nu niet meer)
Ik wil ook graag een mening van iemand die op dit moment werkzaam is in de horeca. Op festivals en andere activiteiten/ evenementen hebben we veel graag. Maar zit de horeca nou te wachten op iets al dit? Hebben ze er oog voor of is het verspilde tijd?