Jump to content

kellyg

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Female
  • First name
    Kelly
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    innovatief onderneme

Company info

  • Location
    Utrecht
  1. Bedankt voor al jullie supertips, Als ik nou wil dat een strandtent de recepten overneemt, hoe pak je dat dan aan? Ga je met je verhaal naar ze toe? Hoe overtuig je?
  2. Misschien moeten er meer van dit soort reacties vergaard worden om het product te ontwikkelen... maar dan vooral met antwoord op de vraag 'wat dan?'. Ik vraag me nl een beetje af of het zoveel behoefte is aan een alternatief. Veel mensen zullen in de horeca drinken wat ze thuis ook drinken. Voor alcoholische dranken geldt dat in ieder geval wel, mensen die thuis graag een wijntje bij het eten hebben zullen dan in een restaurant ook doen. Maar wat drinken mensen thuis aan alcoholvrije dranken die niet in de horeca verkrijgbaar zijn? Hmm Dat is interessant. Hoe ben je op deze beredenering gekomen? Is dit gewoon jouw mening, of spreek je uit ervaring? Is het iets wat je om je heen ziet? Zou het niet kunnen zijn dat, zodra deze alcoholvrije cocktails in de horeca verkrijgbaar zijn, men sneller hiervoor zal gaan kiezen omdat het 'anders' is. Het is iets wat je niet snel thuis tot je beschikking hebt, tenzij je het zelf helemaal maakt. De mensen drinken in de horeca vaak hetzelfde als ze thuis drinken, op alcoholvrij gebied, omdat er denk ik weinig andere keuze is dan alle gangbare dranken die je ook gewoon in de supermarkt kunt kopen.
  3. Klopt, de 'Happy drinks' zijn over het algemeen lastig te maken, er zitten wel een paar 'simpele' tussen maar over het algemeen is het lastig. Het concept is nu echt ontwikkeld om op evenementen te staan of om ergens de borrel te verzorgen, er worden dan bartenders ingehuurd. Nu willen we graag de horeca bereiken, kijken of dit uberhaupt mogelijk is en wat voor aanpassingen er gemaakt moeten worden. De moeilijkheid van de bereiding is zeker een issue, er wordt al hard nagedacht over recepten die simpel zijn, makkelijk te maken voor de horeca, maar toch wel 'lekker' en 'anders' zijn.
  4. Ik wilde liever anoniem blijven, maar (wat misschien wel te verwachten was) is het uitgekomen :p het gaat inderdaad om Happy Drinks. Nu wordt alles duidelijker, met die anonimiteit die ik eerst aanhield, was het lastig het concept uit te leggen. Bedankt voor jullie inbreng, ik begin al een duidelijk beeld te krijgen hoe dit wel/ niet in de horeca kan werken. Zelf heb ik helemaal geen ervaring met de horeca dus dit is een goed opzetje voor de voortgang van het marktonderzoek
  5. Het gaat ook niet om winst, het gaat om uitbreiding van het aanbod. Het is geen commercieel project. De achterliggende gedachte is dat het gebruik van te veel alcohol slecht voor je is en ondanks alle campagnes etc. die er zijn tegen alcoholgebruik, het lijkt niet te werken. Daarom moet op zoek worden gegaan naar een nieuwe manier. Het alcoholvrije aanbod toegankelijker maken, is één manier (wat uit verschillende onderzoeken van het kennisinstituut ook succes heeft bewezen) daarnaast is er vaak weinig aanbod voor mensen die geen alcohol willen/ mogen drinken.
  6. Het is de bedoeling dat de cocktails worden geschonken door de horeca, maar wel dat dat de horeca ze opneemt in hun menu. Dat is het doel. De drankjes op de menukaarten krijgen. En we moeten het nu niet gaan verwarren met de BOB, het zijn allerlei verschillende cocktails die voor mensen die geen alcohol willen/ mogen drinken om wat voor reden dan ook lekker zijn maar ook voor mensen die wel alcohol drinken maar gewoon benieuwd zijn naar de smaaksensaties. Er is één cocktails ontworpen die in samenwerking is gemaakt met de BOB-campagne en nog meerdere instanties, maar dat wil niet zeggen dat alle andere cocktails ook gelijk een associatie met BOB moeten krijgen. Dus laten we het erop houden dat we gewoon graag een nieuw product in de horeca willen introduceren, op de kaart willen krijgen. Door in het hele land onszelf te promoten, proberen wij naamsbekendheid te krijgen en de reacties van mensen zijn altijd erg positief, daarnaast blijkt uit onderzoek ook dat er meer vraag is naar alcoholvrij en ook trends laten dit zien. Er zitten zeker kansen, alleen wij hebben moeite om onze drankjes daadwerkelijk op de kaarten te krijgen. Zoals ik al zei, onze ervaring is dat de horeca het een leuk idee vind, maar er vervolgens niets mee doet. Ze vragen zich af of het wel winst maakt, of het niet te veel moeite kost, of ze hebben zelf al alcoholvrije cocktails. Hoe kan je ze bereiken? Gewoon willekeurige horecagelegenheden benaderen en met je verhaal aankomen? Naar een horecagelegenheid gaan en vragen naar alcoholvrij en als ze niet veel hebben, hun benadrukken op deze recepten? Geld voor bijvoorbeeld een TV-spot hebben wij niet. De subsidies vanuit de zorg zijn erg dichtgeknepen dus veel geld is er niet (dit project is onderdeel van een kennisinstituut en die kreeg altijd subsidies van de overheid, nu niet meer) Ik wil ook graag een mening van iemand die op dit moment werkzaam is in de horeca. Op festivals en andere activiteiten/ evenementen hebben we veel graag. Maar zit de horeca nou te wachten op iets al dit? Hebben ze er oog voor of is het verspilde tijd?
  7. Bedankt voor de suggesties. Er bestaat inderdaad al een BOB cocktail, die ook in samenwerking met de BOB-campagne en andere instanties door ons gemaakt is. Ook aangesloten discotheken bieden één van onze alcoholvrije alternatieven. Het lastige is hier een beetje, is dat veel discotheken gewoon een alcoholvrij drankje van hunzelf geven. Het is namelijk zo dat, als je de BOB bent, je bij de aangesloten discotheken een gratis alcoholvrij drankje krijgt. Het is, voor ons natuurlijk, fijn als ze ook daadwerkelijk een drankje aanbieden van ons, dus onze recepten gebruiken. We zijn nu dus aan het onderzoeken hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik denk dat, als je een recept bij een horecagelegenheid achterlaat, zij hem niet zo snel gelijk op zullen pikken. Het gaat wel om een serie recepten waar een naam aan verbonden is. Zoals, wat jullie al zeiden 'Bobtails'. (de echte naam noem ik liever niet, dat is toch een vorm van reclame en daar ben ik hier niet voor) Dus dat de horeca de drankjes daadwerkelijk onder die naam onderbrengen. Sommige horecagelegenheden hebben zelf al wat alcoholvrije drankjes ontworpen, waarom zouden ze dan onze recepten overnemen? Hoe overtuig je? Mijn ervaring met de horeca laat zien dat dit nog best lastig is.
  8. De cocktails bestaan inderdaad al, ze worden nog niet verkocht. Wij staan regelmatig op evenementen, zoals festivals, congressen e.d. waar de cocktails aangeboden worden. Op festivals worden de cocktails tegenover een kleine prijs aangeboden, uiteraard goedkoper dan alcoholhoudende dranken. Op congressen e.d. worden we meestal 'ingehuurd' en staat de bar er om alle bezoekers een gratis cocktail te geven. Het gaat dus om recepten, wij verkopen de producten niet. Dit project is opgestart door een kok en een kenniscentrum, het doel is om het alcoholvrije aanbod in de horeca te vergroten. Niet om geld te verdienen. Horeca mag de recepten dus gewoon overnemen, de vraag is alleen of ze dat wel willen en hoe je ze kan overtuigen.
  9. Het concept is al helemaal uitgewerkt en het 'merk' bestaat al (de naam noem ik hier liever niet), we staan al op verschillende evenementen/ activiteiten maar we willen gewoon de stap richting de horeca maken. het marktonderzoek is op dit moment in volle gang. Ik hoopte hier meningen/ adviezen van andere ondernemers (bij voorkeur uit de horeca) te verkrijgen. Ik dacht dat dit forum daarvoor was...
  10. In samenwerking met een kok zijn er meerdere recepten voor alcoholvrije cocktails ontworpen. Er zijn receptenboeken gemaakt en zelfs speciale menukaarten die de horeca zo over kan nemen. Het concept staat nog behoorlijk in de kinderschoenen. Door een bericht op dit forum te zetten, wil ik graag meer informatie krijgen over de markt, de horeca. Hoe kijkt de horeca tegen de komst van alcoholvrije dranken? Heeft het wel zin om de horeca te benaderen met dit concept? Ik ben gewoon erg benieuwd of er wel markt voor is. De houding tegenover alcoholvrije dranken is, naar mijn ervaring en verschillende onderzoeken, positief. Nu is het nog de vraag hoe de horeca hierover denkt en wat je moet doen om de horeca te overtuigen?
  11. Hallo horecaliefhebbers, Ik hou van uitgaan maar ik drink zelf geen alcohol. Het valt me op dat er in horecagelegenheden erg veel aanbod is in alcoholische dranken maar een zeer beperkt aanbod in alcoholvrije dranken. Nu is er een concept ontwikkeld waarmee we het aanbod in alcoholvrije dranken in de horeca groter willen maken. Het gaat om alcoholvrije cocktails die stuk voor stuk een speciale smaaksensatie geven. Er bestaan al alcoholvrije cocktails, maar dit zijn vaak alternatieven van bekende alcoholische cocktails en soms gebeurt het zelfs dat je in een horecagelegenheid om een alcoholvrije cocktail vraagt, zij niet weten hoe ze die moeten maken. Wat het verschil is van dit concept vergeleken met de weinige, alcoholvrije cocktails, is dat deze cocktails niet zomaar cocktails zijn. Het zijn drankjes die allemaal met aparte combinaties gemaakt wordt zodat je altijd verrast wordt door de smaaksensatie. ‘Alcoholvrij met een kick’. Is het motto. Vergelijk ze dus niet met de ‘bestaande alcoholvrije cocktails’ want dit is niet te vergellijken. Daarnaast zijn deze cocktails aan een merknaam verbonden (die ik graag niet vernoem in dit forum omdat ik objectieve meningen wil) en is het de bedoeling dat de alcoholvrije dranken, onder deze merknaam, op de menukaarten in de horeca verschijnen. De recepten zijn ontworpen door een kok en in samenwerking met een kennisinstituut is dit concept werkelijkheid geworden. De vraag naar de alcoholvrije drankjes begint al te groeien, en dit vooral op schoolfeesten, congressen of bedrijfsfeestjes. Dit is al een grote stap alleen nu willen we dat de drankjes echt in de horeca aangeboden worden. Het doel is dus dat, als je een horecagelegenheid binnenloopt, je op de menukaart de alcoholvrije drankjes op de kaart ziet staan. Ik ben vooral op zoek naar meningen van ondernemers in de horeca. Hebben jullie enig idee hoe de horeca zal kijken naar de komst van deze dranken of denken jullie dat de horeca niet zit te wachten op uitbreiding van het non-alcoholische aanbod? Daarnaast ben ik benieuwd hoe je het best de horeca over de streep kunt trekken om jouw producten in hun assortiment op te nemen? [schreeuwerige kopregel weer terug gebracht naar normale taal - mod]
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept