Hoi,
Dank voor je antwoord. In dit geval is er geen discussie over lijm, egaline, e.d.. ten overstaan van de 2 stoffeerders en 2 vertegenwoordigers heeft de vertegenwoordiger van de groothandel toegegeven dat het een productfout is. De lamellen zijn krom en te stug waardoor het niet vlak gaat liggen en niet hecht aan de lijm. Dus de gebruikte materialen zijn geen discussie punt. De groothandel beroept zich nu echter simpelweg op zijn voorwaarden. Maar het pvc verwijderen zonder het egaline te beschadigen gaat niet en een beetje bij egaliseren gaat niet dan krijg je ongelijke stukken.
De omzet is in dit geval volle winst, allemaal uren, geen materiaal en onkosten en ook nog eens uitgegaan van . De kosten voor de stoffeerders zijn extra kosten van ruim 3200,- die we bovenop de 1500,- voor de 1e keer leggen moeten betalen. De 1500,- zouden we normaliter ook al als kosten hebben gehad en de 1e stoffeerder was wellicht niet helemaal netjes in de afwerking maar heeft het probleem niet veroorzaakt en dus moeten we hem die 1500 voor gedane arbeid gewoon betalen.
Al met al kost de productiefout van een ander ons dus ruim 3200,- en zijn we dus ook nog eens minstens 2000 euro winst misgelopen doordat we 2 weken stil hebben gelegen en vanalles moesten gaan regelen. Heel veel showroomspullen zoals kasten en gordijnstalen e.d. moesten vooruit geschoven worden. Ook zijn er nog wat kleine kosten (advocaat, 1,5 uur) gemaakt voor het ingebreke stellen van de stoffeerder wat dus niet het geval bleek maar we wel op advies van hen hebben gedaan.
Al met al in een toch al moeilijke tijd om te starten niet iets waar je op zit te wachten en waarom zouden wij kosten moeten maken voor de fout (en arrogantie, de 1e keer werd er gezegd: "we hebben al 30.000 m2 van dat spul gelegd en niet 1 klacht) van een levrancier.
Ook hebben we begrepen dat de verpakkingen aangepast gaan worden en zo ook de pallets, die hebben het probleem waarschijnlijk veroorzaakt.