Jump to content

Wendy1983

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Was niet de bedoeling, sorry. En ik heb het ook puur over de zakelijke markt. Met oneerlijke concurrentie bedoel ik bedrijven (organisatiebureaus), die soortgelijke programma's aanbieden, maar dan o.a. eigen programma's en dus niet binnen de regeling vallen. Kortom, de zakelijke afnemer krijgt hier wel netjes een factuur met de BTW er apart op vermeld. En ik snap gewoon niet waarom dat bij de reisbureauregeling niet het geval zou mogen zijn. Europese regeling of niet. Het klopt niet.
  2. Kortom, de hele regeling deugt gewoon niet.
  3. De ondernemers die niet onder deze regeling vallen worden bevoordeeld. Waarom, de klanten van deze ondernemers kunnen de BTW wel terugvorderen terwijl dit bij ons niet het geval is.
  4. Bedankt! Wie weet denken we daar zo over na een tijdje :)
  5. Klopt, maar het grote probleem voor onze organisatie (organiseren van bedrijfsuitjes) is dat zakelijke klanten straks naar andere organisatiebureaus stappen die niet binnen deze regeling vallen (omdat zij eigen programma's hebben). En ja, nu is het makkelijk om te zeggen 'zorg dan ook dat je eigen programma's hebt', maar zo werkt het niet. Ik ken jouw handel niet... maar ik kan zo bedenken dat je dan nu moet gaan verhuren op uurtje factuurtje voor de adviesen en begeleiding van de inkoop van die uitjes en een kickbackfee neemt van je inkooppartners. Facturatie laat je rechtstreeks doen.... lekkeer hip "helemaal transparant" leuk idee, maar helaas geen optie. Zullen er nog eens goed over gaan brainstormen hoe we dit gaan aanpakken.
  6. Klopt, maar het grote probleem voor onze organisatie (organiseren van bedrijfsuitjes) is dat zakelijke klanten straks naar andere organisatiebureaus stappen die niet binnen deze regeling vallen (omdat zij eigen programma's hebben). En ja, nu is het makkelijk om te zeggen 'zorg dan ook dat je eigen programma's hebt', maar zo werkt het niet. Mag ik dan nog ff verder 'schoppen" dit is prima (sorry!) maar ik vergelijk dit nu ff met de computerhandel (niet btw vergelijking maar wel de opschoning van een markt-werking) vroeger kocht je een PC bij een Specialist nu bij een dozenschuiver en voor echt 'vakwerk' neem je nog steeds een specialist Het is toch mooi dat bedrijven die nu echt iets doen (toevoegen ontwikkelen risico) eindelijk dan zo beloond gaan worden? Niet alleen voor de bedrijven maar uiteindelijk toch ook de afnemer? en ben je als dozen/reizen schuiver (toch) zo goed dan komen de klanten toch wel! Ben ik niet met je eens. Ik snap je beredenering maar je kunt niet alle organisaties over één kam scheren. De reden waarom wij geen eigen programma's aanbieden, is omdat wij onze focus leggen op het samenstellen van maatwerkconcepten en daar ook alle aandacht in steken en kunnen steken. Daar wordt de afnemer mee beloond.
  7. Klopt, maar het grote probleem voor onze organisatie (organiseren van bedrijfsuitjes) is dat zakelijke klanten straks naar andere organisatiebureaus stappen die niet binnen deze regeling vallen (omdat zij eigen programma's hebben). En ja, nu is het makkelijk om te zeggen 'zorg dan ook dat je eigen programma's hebt', maar zo werkt het niet.
  8. Klopt. Wellicht zie ik het ook allemaal heel anders, maar een nadeel van honderden euro's vind ik nogal een groot verschil. En nee ik zie niet dat ik een voordeel heb gehad t.o.v. andere aanbieders (waar ik zelf ook erg veel mee samenwerk)
  9. Zelf ben ik organisator van reizen en welke berekening ik ook maak, ik snij mezelf flink in de vingers. of je hebt altijd heel veel geluk gehad t.o. van andere (internationale) aanbieders >:( Nee, als ik de vergelijking maak kan ik dat niet zeggen.
  10. Ja dus wordt je voor de zakelijke klant duurder. En bij grote bedragen gaat dat om veel geld en dat kan resulteren in het verliezen van klanten. Daar zit dan ook mijn grote zorg.
  11. Zelf ben ik organisator van reizen en welke berekening ik ook maak, ik snij mezelf flink in de vingers.
  12. Duidelijk, maar je legt het nadeel dus bij je afnemer door in principe € 190,- duurder te worden?
  13. Kun je mij dat dan eens met een berekening laten zien?
  14. Ja en de 19% die je zelf bij de inkoop betaald en niet terug mag vragen? Wat doe je daar dan mee. Want die gaat dan wel flink je winst benadelen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept