geertjong

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders
  • Geslacht
    Male

geertjong's trofeeën

  1. Sorry Peter, had je 2e link niet gezien. Dit is inderdaad een duidelijker artikel. Bedankt.
  2. Is inderdaad een duidelijk artikel, bedankt. Echter blijft het mij onduidelijk hoe het nu zit met een 1 daags personeelsuitje of een arrangement naar bijv. Feyenoord Ajax. Iemand heeft aan mij verteld dat dan ook die regeling van toepassing is maar volgens mij is dat dus niet zo, toch? Wij verkopen ook veel voetbalreisjes bestaande uit vlucht, hotel, kaart. Zou hier dus (helaas) ondervallen. Maar op het moment dat we deze zonder vlucht verkopen, zou het dan niet van toepassing zijn?
  3. Ik heb al even gezocht op het forum maar kom weinig topics tegen mbt de wijziging van de Nederlandse reisbureauregeling. Zie bijvoorbeeld: http://www.pleinplus.nl/opinie/artikel/18354/ Het komt erop neer dat de margeregeling van toepassing wordt voor organiserende bureaus vanaf 1/4/2012. Oftewel, er moet nu 19/119 van je marge afgedragen worden aan de Nederlandse fiscus (kort door de bocht). Ik organiseer meerdaagse buitenlandse incentives maar ook 1 daagse voetbalarrangementen of 1 daagse personeelsuitjes. Mij wordt nergens duidelijk wat men nu precies verstaat onder 'reis'. is het criterium ' meerdaags' of 'vervoer van personen' , of misschien beide? Tevens vraag ik me af of hetzelfde van toepassing is wanneer dit in Nederland is... als dat zo is betekent dit dat we geen BTW morgen vermelden op de factuur wat natuurlijk erg prijsverhogend werkt als je dit aan een bedrijf levert die normaal gesproken een deel van de BTW kon terugvorderen. Is er iemand hier die in een soortgelijke eventbranche werkt en hier meer vanaf weet. De scheiding tussen wel of niet reis kan ik nergens duidelijk vinden. Alvast bedankt.
  4. Ik snap uw opmerking, dit heeft met 2 punten te maken; verandering in de functie en flexibel kunnen zijn in economisch mindere tijden.
  5. Hallo allemaal, Wij hebben een parttime medewerker in dienst gehad voor 3 jaar. Hiervoor ontving hij een marktconform uurtarief. Aangezien hij stage moet lopen voor zijn opleiding is hij nu als stagiair in dienst (geen arbeidsovereenkomst) waar hij ook een vergoeding voor ontvangt. Deze vergoeding is wel een stuk minder dan zijn salaris was. Nu is de stage bijna afgelopen en willen wij hem een arbeidsovereenkomst aanbieden. Ik weet nu niet helemaal zeker of 3x AOvk > 1 x stge > 1x AOvk gewoon wordt gezien als 1 aaneengesloten periode. Dan zouden we hem natuurlijk gelijk een onbepaalde tijd contract moeten geven. Heb al een beetje gezocht op internet en zag wel dat een stage overeenkomst in principe geen arbeidsovereenkomst is dus zou volgens mij niet moeten tellen. Weet iemand dit zeker? Alvast bedankt voor de reactie!
  6. Bedankt voor uw reactie! Het gaat hier inderdaad om business to business dus de het bedrijf dat bepaalde omzetten haalt krijgt de reis. Ik factureer gewoon om de normale manier dus het is inderdaad het 'probleem' van onze klant. Echter twijfelt onze klant wegens fiscale redenen om deze aktie te starten. Wij willen hem graag binnenhalen dus hopen hem met wat tegenargumenten over de streep te trekken....
  7. Een klant van ons wil graag zijn klanten belonen met een reisje (die wij verkopen) op het moment dat ze een bepaalde hoeveelheid producten afnemen. In feite krijgen ze in plaats van korting een reis aangeboden. In het verleden heb ik wel e.e.a. gelezen over reizen weggeven aan klanten waarbij die klanten achteraf werden geconfronteerd met naheffingen. Ik kan hier geen specifieke regelgeving/grensbedragen voor vinden. Weet iemand of het weggeven van een reis (ipv korting) aan een klant fiscaal gezien problemen oplevert? Alvast bedankt voor uw reactie.
  8. Hallo, Een vriend van mij heeft een eigen zaak gehad en is daarna gaan werken in loondienst. Hij heeft een halfjaar contract maar deze wordt niet verlengd. Uiteindelijk heeft hij dus 26 weken gewerkt dus heeft recht op WW. Maarrrrr hij heeft ook 2 weken onbetaald verlof opgenomen. Wordt dit nu van deze 26 weken afgehaald? Of kan hij er onderuit door te zeggen dat hij een paar weken 3 dagen is gaan werken o.i.d.? Ik kon op de website vinden dat je minimaal 1 dag gewerkt moet hebben om aan 1 gewerkte week te komen dus het lijkt mij van wel. Is er soms iemand die dit zeker weet? Bedankt!
  9. Heb over die reisbureauregeling de Belastingdienst pas gesproken. Zij zeiden dus je als reisorganisatie 2 dingen kan doen: -Deze reisbureauregeling toepassen wat inhoudt dat je NL btw over je marge betaalt. Die BTW moet je niet doorfactureren aan je klant maar afdragen over de marge. -Mogelijkheid 2 was een buitenlands BTW nummer aanvragen en de BTW over de gehele reis afdragen in bijvoorbeeld Spanje. Je kan dan wel in Spanje de BTW van de hotelkosten e.d. terugvorderen omdat je daar een BTW nummer hebt. (Nu zitten wij vaak met facturen uit het buitenland waar BTW op staat maar niet terug kunnen vorderen?!) Ik vraag me nu toch ook af hoe dat precies zit want wij dragen over reizen helemaal nergens BTW af zoals hier eerder ook is genoemd (0% tarief). BTW en reisbureau's, het lijkt wel of iedereen er anders over denkt.....
  10. Er staat ergens in de kleine letters op de factuur dat er 1% rente per maand wordt doorberekend bij te laat betalen. Echter hebben we niet getekend voor die voorwaarden. Als de factuur betaald wordt ga ik zeker accoord met de voorwaarden...? Maar het doorberekenen van rente lijkt mij pas gebruikelijk na ernstige overtreding bij bijvoorbeeld het inschakelen van de incasso? Niet bij enkele dagen...
  11. Na voor meer dan 4000 euro aan parkeerkaarten te hebben gekocht bij Schiphol heb ik hier uiteraard facturen voor ontvangen. Deze zijn netjes betaald echter iets te laat. De eis is 14 dagen, wat voor een bedrijf waar ik werk erg snel is aangezien er nog getekend moet worden e.d. Een factuur is 5 dagen later betaald (19 dagen totaal dus) en 2 12 dagen. Alles bij elkaar toch vrij rap betaald als ik naar ons eigen debiteurenbestand. Nu krijg ik enkele weken later een factuur van schiphol voor de rente over 5 en 12 dagen te laat betalen van het bedrag! Degene bij de administratie wilde in geen geval coulant zijn en het totaalbedrag van 23 euro niet kwijtschelden. Nu weiger ik dit te betalen, puur om het principe. Ik vind het geen manier van zakendoen. Als ik een wanbetaler ben oke, maar dit vind ik erg kinderachtig. Nu heb ik alleen al het incassobureau achter me aan. Mag dit nu eigenlijk wel zomaar worden gefactureerd door Schiphol? bedankt
  12. Ik heb even een vraagje, wij hebben een bonusregeling waarbij mensen die niet meer in dienst zijn nog recht hebben op een uitkering. Hoe moet ik dit uitbetalen? Moet diegene weer worden aangemeld bij de bel.dienst en 1 maand verlonen. Kan het bruto worden uitgekeerd? Bedankt voor de reactie!
  13. Dank voor alle reacties, maar blijkt inderdaad erg lastig te zijn. We gaan nu wat proberen via engelse contactpersoon. Heel irritant allemaal.....
  14. Hallo, heeft iemand toevallig een tip waar je makkelijk een Engelse bankrekening kunt openen. Heb het al bij eigen bank en Barclays geprobeerd maar daar is dat eigenlijk niet te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?? Bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.