Mimamo

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female

Bedrijfsinfo

  • Vestigingsplaats
    Amsterdam

Mimamo's trofeeën

  1. De tekst van de prijsafspraak was simpel: Zoals afgesproken stuur ik je een email: 'onderdeel' € 499,- per stuk ex. btw Inderdaad. uit dit stukje tekst is niet echt op te maken of het een eenmalige aanbieding is of een vaste aanbieding en hoe lang deze prijs geldig is. Ik heb destijds onderhandeld over de prijzen voordat ik met hem in zee ging. Hij is ermee akkoord gegaan. Ik kan dit onderdeel (gelijk aan kwaliteit) goedkoper halen, al een tijdje, dit heb ik voor zijn apparaat nooit gedaan. Ik maak zeker de afweging, gewoon, omdat ik het geld en de tijd niet heb :)
  2. Na een (bijna) gratis telefoontje bij de jurofoon bericht als volgt: Bij het afsluiten van een contract komen eerdere prijsafspraken niet te vervallen tenzij dit specifiek is genoemd in het contract. Nou valt er natuurlijk te betwisten of onderstaande zin specifiek genoeg is. Als u geen serviceovereenkomst wenst, dan zijn de tarieven voor 2012 als volgt: 'mijn onderdeel' € 750,- Neen, want je zou er ook uit kunnen lezen: Bij het wel afsluiten van het contract blijven eerdere prijsafspraken staan. Flauw, ik weet het, maar voor mij om aan te geven dat het echt wel onduidelijk was. Er is dus geen betalingsverplichting. Echter, ik wil er geen heisa van maken dus heb ik de leverancier weer een mail gestuurd met een verzoek tot compromis. Ik wil echt wel die factuur betalen tegen oorspronkelijk afgesproken prijs en dat het contract verder loopt met de afgesproken prijs, of, en dat is mijn compromis, een acceptabele verhoging. Ik ben heel benieuwd hoe hij reageert.
  3. Zeer bedankt voor jullie reacties, ik ben erkentelijk dat er moeite wordt gedaan voor mij! De tekst van de prijsafspraak was simpel: Zoals afgesproken stuur ik je een email: 'onderdeel' € 499,- per stuk ex. btw Ik ga morgen toch maar juridisch hulp zoeken, want zoals john zo treffend weergeeft, ik ben geen jurist. Mijn probleem heeft specialistische hulp nodig ;D Verder wil ik nog wel wat kwijt op de laatste alinea van henkh Ik heb de kosten meegenomen, op basis van de afspraak die we hadden. Ik bedoelde er mee te zeggen dat ik vind dat afspraken niet eenzijdig gewijzigd kunnen worden. Dat is het heeeeeeeeele punt ;) Evengoed ben ik het ermee eens, ontzettend dom van mij om er maar van uit te gaan dat de vermelde prijzen niet voor mij golden. Ik had het na moeten vragen / laten wijzigen voordat ik ook maar iets ondertekende. Laat dit een les zijn voor mij! En iedereen die dit leest: bij twijfel, gewoon even navragen, kost je niets maar scheelt je bij problemen een hoop narigheid. Ook al is je relatie nog zo goed, pas als er problemen zijn zul je merken hoe mensen echt gaan reageren. Meeste ondernemers weten dit waarschijnlijk al. Willen jullie nog weten wat de jurist gaat zeggen (als ik antwoord heb) om het verhaal een einde te geven? Waarschijnlijk niet veel anders dan jullie vermoed ik.
  4. Heren, Ik ben niet afhankelijk van deze leverancier voor onderhoud. Elders kan het beter en goedkoper. Waarom ik hem dan heb aangehouden, loyaliteit en afspraken, plain en simple. Het klopt inderdaad dat ik vijf maanden garantie heb gehad, maar om het verhaal te belichten, in die vijf maanden heb ik er geen gebruik van gemaakt. De omruilservice is niet van toepassing geweest (immers ten tijde van het defect had ik nog geen contract) Het is met de post gegaan (daar gaan de voorrijkosten) en arbeidsloon en korting hebben we het over een kostenplaatje van nog geen € 100,- Ik heb overigens aangegeven dat ik dit bij ontbinding ook met terugwerkende kracht wil betalen. De leverancier heeft overigens al gezegd het contract niet te willen ontbinden omdat hij de rest van het bedrag dan misloopt (afgelopen periode is netjes voldaan). Er is dus geen sprake van diensten die geleverd zijn waarvoor ik niet wil betalen. Ik kwam pas achter de verhoging toen het behandelstuk weer aan vervanging toe was (bepaalde frequentie van gebruik) en de factuur te zien kreeg. Dat te hebben gezegd, daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat erom dat je betaald voor een service voor ALS er wat gebeurd. Hier kan ik me dan ook volledig in vinden. Echter, we hadden een afspraak over de prijs van het vervangen van het betreffende onderdeel. Omdat ik geen dure prijzen hanteer naar mijn klanten is het voor mij niet gunstig om 750 euro ipv 500 euro te betalen. We hebben het over een onderdeel wat 1x in de twee maanden moet worden vervangen. (Waarom duurde het dan vijf maanden eer dat ik weer een stuk moest vervangen vraag je, goede vraag, ik had nog twee reserve stukken liggen en niet voldoende middelen om ze alle drie tegelijk te vervangen, is ook niet nodig op dit moment.) In anderhaf jaar tijd een verhoging van 50%? Dat is toch wel erg veel van het goede? Daarnaast heeft hij eerst aangegeven de korting nog eenmalig te hanteren, toen ik het lef had om het hier niet mee eens te zijn dit weer terug draaien? Uiteraard ben ik niet voornemens om van hem afhankelijk te zijn in de toekomst. Ben ik nu ook niet. Om terug te komen op mijn vraag (wellicht niet helder genoeg geweest): Kan ik dit contract ontbinden wegens niet nakomen van prijsafspraak? Heeft iemand dit trouwens ook meegemaakt en hoe heb je dit opgelost, ben ik wel nieuwsgierig naar.
  5. Hallo John, De afspraak zit in mijn mail, dus in die zin is het vastgelegd. Er staat geen geldigheidsduur bij genoemd. Wat voor werkzaamheden is wel specifiek opgenoemd Wat houdt een Serviceovereenkomst in?  Jaarlijks onderhoud  24 uur omruilservice  Geen voorrijkosten  Geen kosten voor arbeidsloon  10% korting op aanschaf onderdelen  Gratis montage Daarnaast staan er wel bij vermeld: Als u geen serviceovereenkomst wenst, dan zijn de tarieven voor 2012 als volgt: 'mijn onderdeel' € 750,- Maar goed, ik ging er dus vanuit dat dit niet voor mij geldt (standaard contract) omdat wij een prijsafspraak hadden staan. Verder staat er niets in vermeld over opzeggen, slechts het volgende: De overeenkomst wordt aangegaan voor 12 maanden en loopt daarna automatisch af. Wat kan ik doen?
  6. Wat een goede website, ik heb het hier vaker doorgespit en ben altijd antwoorden op mijn vragen tegen gekomen. Fijn dat iedereen meedenkt en mee helpt. Nu zit ik met een probleem waar ik met wat gegoogle niet zo snel uitkom. Hopelijk weet iemand raad. Ik run een beauty salon en heb een leverancier voor een apparaat. Dit apparaat heb ik ruim een jaar staan en hij functioneert ook prima. Voor een goede werking van het apparaat hoort er na een bepaald aantal gebruik een vervanging van de kop te geschieden. Hiermee heb ik met de leverancier een prijs afgesproken van € 499,- ex begin januari 2011. Toen was het apparaat ook net aangeschaft. Goed, in mei dit jaar is er een defect opgetreden wat snel geholpen moest worden omdat ik nou eenmaal afhankelijk ben van dat apparaat. Ook dit gebeurde snel en ik heb de factuur betaald. Wel herinnerde hij me eraan dat het jaar garantie verlopen was en of ik een onderhoudscontract wil tekenen voor het apparaat. Dit bood nl. een aantal voordelen. Of ik dit ook snel wilde doen want dan kon de betreffende defect met korting worden verholpen. Dit heb ik gedaan, ondanks mijn twijfel omdat ik het contract wel duur vond. Maar goed, dat terzijde. Nu staat er in het contract, getekend in mei wel genoemd wat de prijzen zijn zonder contract, voor de lamp € 750,- Goed om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een factuur ontvangen van € 750 minus 10% (onderhoudscontract). Ik heb bij ze aangekaart dat ik het er niet mee eens ben omdat we een prijs hadden afgesproken van € 499,- De leverancier heeft toen gezegd deze keer nog € 499,- te rekenen, maar de volgende keer de gewone prijs te hanteren. Hier ben ik het niet mee eens en ik heb ze voorgesteld om het contract maar te beeindigen en dat ik die € 750,- wel gewoon betaal. Hier is hij het niet mee eens want dan loopt hij € 1200,- mis (heeft hij ook zo gezegd) per jaar voor het contract. En, heel coulant van hem, hij heeft erbij vermeld dat na overleg, er toch besloten is om ook die ene keer het bedrag van € 450,- niet meer te hanteren en ik nu de factuur van € 750,- moet betalen. Ik heb hem verteld dat ik juridisch ga uitzoeken hoe het zit (hoewel hij niet weet dat ik daar op dit moment helemaal geen financiele middelen voor heb). Maar nu meteen een mail ontvangen met een betalingsherinnering. Ik wil van het contract af omdat ik graag fijn contact wil met leveranciers en niet als het zo moet. Hij is niet bereid coulant te zijn merk ik na het telefoongesprek. Kan ik de factuur van € 499,- gewoon voldoen en mijn contract opzeggen volgens eigen inzicht of kan dat echt niet? Wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken? Bedankt voor alle hulp alvast!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.