- Offerte maken
- Dollar/Euro
- Dollar/Euro
-
Import/Douane
Best Maarten bedankt voor je reactie. Als ik dit allemaal zo lees en goed begrijp kan dit voor complexe situaties zorgen. Het is beste is dan ook dat ik dan met afnemers hier in NL zoveel mogelijk een tarief afspreek bij levering aan deur. Op deze manier bespaar je de hele administratieve rompslomp. En kan ik mijn eigen Expediteur inschakelen bij aankomst in Rotterdam.. Dit zo ideaal zijn. Maar natuurlijk zullen er ook (grotere)afnemers in NL zijn die betere afspraken hebben met Expediteurs waardoor zij het zelf in handen willen nemen dus een tarief vragen voor levering Rotterdam haven. Er zal toch vast een constructie zijn hiervoor, ik ben toch niet de eerste die dit doet?
-
Import/Douane
Bedankt voor jullie reacties! De producten zullen neutraal verpakt worden, dat is niet het probleem hier. Opzich als de klant /afnemer ziet waar de producten vandaan(land) komen is ook niet het probleem. Het meer om de naam van de leverancier/contact gegevens en natuurlijk de inkoopprijzen. Nu kan ik er wel voor zorgen dat ik de ipv de leverancier ik als shipper sta vermeld, maar ik it te denken is dit dit contractueel verstandig? want ik spreek een CIF tarief voor Rotterdam haven met de leverancier. Als ik een tarief aflever tarief afspreek op Rotterdam haven, zijn alle kosten tot de haven mij, alles daarna is voor de klant. En als ik het niet verkeerd hebt neemt de klant zijn eigen expediteur, die vraagt natuurlijk alle documenten ook daaruit moet niet te zien zijn wie de afnemer is en de prijzen. Bij geval 2 waarbij ik de goederen aan deur bij de klant aflever is er geen enkel probeleem, want dat kan ik het zelf regelen met de expediteur. Het gaat mij meer om geval 1. Hoe dit het beste oppakken?
- Offerte maken
-
Import/Douane
Binnenkort begin ik met het importeren van grondstoffen uit het buitendland. Nu heb 2 soorten leveringcondities afgesproken met de afnemers. Afnemer Type 1 heeft een prijs afgesproken voor zelf ophaal Rotterdam haven, zij zullen dan zelf een expediteur inhuren voor formaliteiten en betalen de BTW invoerbelastingen zelf. Afnemer Type 2 is er een prijs afgesproken voor levering aan deur. Nu is het zo dat bij beide gevallen de afnemer niet mag zien wat de kostprijs is, en indien mogelijk ook niet de leverancier. Bij Afnemer Typ 2 denk ik dat dat niet zo moeilijk is aangezien ik dat zelf ga regelen met de expediteur? Maar hoe ga ik het bij Afnemer Type 1 doen? Afnemer Type 2 betaald natuurlijk een veel hoger tarief, aangezien de BTW plus invoerbelastingen door mij worden betaald. Hoe gaat dit in de prakijk?
-
Offerte maken
Klopt de goederen worden geimporteerd uit het buitenland en vervolgens verkocht in Nederland. De voorbeeld offertes die ik nodig had waren voor de offertes voor de afnemers in Nederland. Maar nu wij toch over incoterms hebben, is het voldoende als de leverancier dit op de Prijsopgave vermeld en proforma factuur. Bijvoorbeeld CIF Rotterdam Sea port. Of moet hier een totaal apart contract voor gemaakt worden?
-
Offerte maken
Ik ben pas begonnen met een Import bedrijf, het bedrijf gaat zich bezig houden met het importeren van grondstoffen. Nu bezig met het opstellen van offertes, wat moet hier allemaal instaan? Wat is teveel wat is te weinig? Algemene voorwaarden wel of niet toevoegen voor ondertekening, of het verwijzen van deponering voorwaardem bij de rechtbank voldoende? Nu wilde ik vragen of iemand hiervan een goed voorbeeld van heeft.?
Entrepreneur24
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht