-
MM2012 startte met het volgen van Bv beginnen in het Caribisch gebied waar moet ik op letten
- VOF Contract tips
- VOF Contract tips
-
Wat valt precies onder horecalokaliteit vloeroppervlakte?
Zie hieronder: Eén lokaal moet een oppervlak hebben van ten minste 35 m2. Voor andere lokalen geldt geen oppervlakte-eis (voorheen moesten deze lokalen een oppervlak hebben van ten minste 25 m2). en Ten minste één lokaliteit moet een oppervlakte hebben van minimaal 35 m2 . Voor andere lokaliteiten geldt geen oppervlakte-eis. De bar wordt meegerekend met het vloeroppervlak van de lokaliteit. Dus wat ik hier begrijp, is dat 1 ruimte min 35m2 moet zijn, ex terras en of toiletruimte.
- Wat valt precies onder horecalokaliteit vloeroppervlakte?
- Wat valt precies onder horecalokaliteit vloeroppervlakte?
-
Huurovereenkomst tekenen
Hi Highio, Ik heb ervaring in de horeca alleen niet als ondernemer en ik ga dit samen doen met mijn zakelijke partner (chef kok), wij hebben al meerdere evenementen gehad, pop up om te zien of er vraag naar is etc. Boekhouder hebben wij uiteraard ook, dat is voor mij/ons een van de prioriteiten. Wij gaan zeker een groot risico aan, daar zijn we heel bewust van, maar elk ondernemer is ook ooit begonnen...
-
Huurovereenkomst tekenen
Dag Roel, Bedankt voor je reactie en ik kan mij zeker vinden in je uitleg! Daar maak ik mij niet druk om als leidinggevende dat ik niet voldoe, in dat opzicht is alles in orde. Het is dat de gemeente mij geen duidelijkheid nog kan geven. Garantie geven ze niet en dat accepteer ik, maar ze kunnen wel aangeven of er grote kans is dat ze de drankvergunning wel kunnen geven. Even afwachten maar wat ze gaan zeggen, ze zijn dit aan het uitzoeken.
-
Huurovereenkomst tekenen
Maar ik neem aan dat je pas de exploitatie en drankvergunning kan aanvragen bij het tekenen van een huurovereenkomst?! En niet eerder toch? Bestemmingsplan is horeca, daar is geen twijfel mogelijk , aantal keren bevestigd door de gemeente en ook de email. Waar het om gaat is dat hiervoor dus een lunchroom zat zonder drankvergunning en wij het omzetten naar drankvergunning.
-
Huurovereenkomst tekenen
Dat is nu juist het 'probleem', ze willen niet wachten, en in de huurovereenkomst wat per 1 feb ingaat, staat dat het uiteraard onze verantwoordelijkheid is wat betreft de juiste vergunningen. Gemeente kan nooit garanderen of wij de vergunningen krijgen, maar kunnen wel alvast aangeven dat ze geen problemen voorzien op het pand. Dus vandaar dat ik dacht om dat voor te stellen dat als wij toch de vergunningen niet krijgen zij de borg kunnen houden en wij van het contract afkunnen. Huurprijs hebben wij iets vanaf gekregen, dus dat is ok. En over dat iemand anders het bestaand contract overneemt als het niet loopt, heeft meer te maken met ons concept en niet zozeer de ligging van het pand etc. Uiteindelijk verdien je meer en trek je ook meer klanten aan als je alcohol verkoopt, stel dat we geen drankvergunning krijgen (was ooit een nl een non alcoholisch lunchroom) dan nog redden we het wel qua omzet, tenminste als de inschatting klopt, want dat is ook maar natte vinger werk...
-
Huurovereenkomst tekenen
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat inderdaad om 5 + 5 jaar. De afspraak bij de eerste 5 jaar, is dat wij na 3 jaar (alleen vanuit onze kant) de huurovereenkomst kunnen breken, voor het geval het niet loopt zoals verwacht. Ik wil ook in meenemen dat als het uberhaupt niet loopt, iemand anders ons contract overneemt ( indeplaatsstelling), maar moet dat in het contract of beter gezegd kunnen we dat in het contract zetten? Verder wil ik tekenen onder voorbehoud van de vergunningen die we gaan aanvragen bij de gemeente ( drankvergunning), ik voorzie geen problemen, bestemmingsplan is in orde, maar je weet nooit. Kan ik dan voorstellen aan de eigenaar, als een soort garantie voor hun, dat als wij het niet akkoord krijgen, zij de borg kunnen houden en wij van het contract afkunnen? Dat is goedkoper voor mij dan dat ik geen vergunning krijg en vastzit aan een contract! Bedankt weer voor jullie advies! Groeten.
- Huurovereenkomst tekenen
-
Onderhandelen met makelaar over oud winkelpand-tips
Goedemorgen, Ik heb een (oud) winkelpand gezien , het is casco, dus enkel glas nog, geen cv, maar een gaskachel, geen keuken, alleen een oud wasbak met een geiser wat vervangen moet worden, elektra is volgens de makelaar pas geleden gecheckt en vernieuwd, maar ik heb (als het goed) is nog een extra groep nodig. ( wil een traiteur-delicatessenwinkel openen) Ik heb een voorstel gedaan aan de makelaar met een veel lager huur dan dat zij vragen, wel een redelijk voorstel en heb ook gezegd dat ik de werkzaamheden ga uitvoeren, plus een geheel nieuwe keuken etc. Makelaar vindt de huur te laag. Als ik hem tegemoetkom, is minimaal 200/300eur meer dan dat ik voorstelde, wil ik er wat voor terug. Wat of hoe moet ik dit aanpakken? Als ik kijk naar sommige winkelpanden in de buurt, dan is de huur rond de prijs die de makelaar vraagt, alleen is alles kant en klaar en up to date , wat hier niet het geval is. Hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe te onderhandelen met ze etc. Groeten
- Waar valt nu een traiteur onder?
- Waar valt nu een traiteur onder?
- Waar valt nu een traiteur onder?
MM2012
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht