MarijnvanR

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Marijn
  • Achternaam
    van Rijsewijk
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Vestigingsplaats
    Den Haag

MarijnvanR's trofeeën

  1. Dat blijkt wel. Kost wat hoofdbrekens... :-\
  2. Beste Peter_CVinfo en Dennis_van_Dijk, Heel hartelijk dank voor jullie informatie en geduld. Het is me nu duidelijk. Bewijst eens te meer dat btw geen gesneden koek is, voor mij, en wellicht voor anderen evenmin. Blij dat er Legends als jullie bestaan. Eind goed, al goed. Nogmaals dank Marijn
  3. Klopt, maar daar stond ook dit bij: Die twee dingen strookten niet helemaal met elkaar en verwarden me. Hij betaalt hem, maar weet het niet, want ik heb het onherkenbaar in de prijs opgenomen.
  4. Dat is waar, punt 3 is minder relevant voor mijn prijs. Maar ik ben wel degene die de factuur opmaakt voor mijn opdrachtgever. En die factuur is niet standaard. Dus is het belangrijk dat ik weet hoe. Mijn opdrachtgever zal er niet meteen mee uit de voeten kunnen want die voert in zijn boekhoudsysteem het netto-te-betalen-bedrag in en daar wordt automatisch 21% overheen gegooid. Ik wil niet de kosten van het schip vermelden. Ik laat opdrachtgever dus alleen 21% btw betalen over mijn winstmarge. Maar dat vertel ik hem niet. Want die mag hij toch niet niet terugvorderen. En anders weet hij precies wat mijn winstmarge is en dat is niet echt gebruikelijk. Dus ik zet op de factuur: geleverde diensten: € 1400 reisbureauregeling van toepassing Totaalbedrag: €1400,- Klopt dit? En vermeld ik nu juist wel of niet die € 59,01 op de factuur? Zo heb ik € 281 verdiend.
  5. Dus samenvatting is: 1: ik betaal bij inkoop wel btw (6%) 2: ik betaal over mijn winst wel btw (21%) 3: Mijn opdrachtgever koopt bij mij belastingvrij in. Aan mij dus de taak om het nadeel van 1 en 2 te verdisconteren in mijn prijs. En ik denk zeker verkeerd, moet nl. mijn status noobie/newbie eer aandoen.
  6. Beste Peter_CVInfo, Hartelijk dank voor je uitleg. Ik denk dat ik de berekening nu begrijp. Nog even ter bevestiging: Mijn product valt inderdaad onder de reisbureauregeling. Mijn enige kosten zijn inderdaad schiphuur. De btw die ik moet betalen is € 59,01 want 21% van verschil tussen kosten en opbrengst. Maar ik zet op de factuur het nettobedrag van € 1400 en het btw bedrag van € 294 (0,21*1400). Het totaalbedrag op de factuur incl btw is 1,21*1400 = € 1694,- Zou je ajb hierop willen reageren? Hartelijk dank vast!
  7. Beste lezer, Ik heb meerdere bronnen geraadpleegd (tax,kvk, dit forum), maar ik kom maar steeds niet mijn situatie tegen. En bij het bepalen van mijn kostprijs is het behoorlijk belangrijk. Ook wanneer Omzetbelasting betaald moet worden zou ik graag geen verrassingen inbouwen. Mijn eenmansbedrijf levert excursies aan bedrijven en particulieren naar windmolenparken op zee. Omdat dat nogal ver zwemmen is, huur ik voor mijn klanten een schip. Ik bemiddel dus niet, ik gebruik een schip om ergens te komen. Maar we gaan niet van boord. Dus in die zin is het geen transportmiddel en wel een onderdeel van de excursie. Mijn kostenopbouw is (cijfers zijn denkbeeldig): huur schip: 1000 + 6% = € 1060 -deze 6% mag ik niet terugvorderen. toegevoegde dienst uit eigen bedrijf (prestatie): € 400 winst: € 100 Hoe pak ik de btw-berekening aan? Ik kies ervoor om mijn berekeningen hier niet te plaatsen, om verwarring te voorkomen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.