Jump to content

tggb

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    anders
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Moet niet gekker worden, zojuist werd ik gebeld die via mijn netwerk een aanbeveling had gekregen om eens met mij in gesprek te geraken. En dat terwijl ik nog niet eens officieel gestart ben! Dan doe ik toch iets goed lijkt mij. 8)
  2. @Norbert, Je eisen zijn prima. Sterker nog; ik zou er nog een bij zetten: -Inwinnen van informatie. Ik vind dat de opdrachtgever recht heeft op een overzicht van alle gesproken prospects. Met daarbij de volgende informatie: - Waarom is dienst van opdrachtgever niet interessant voor de prospect. - Wat is het tarief dat betaald wordt bij de concurrent? - Wanneer loopt het contract af? - Zijn ze tevreden zoals het loopt? - Wat zou er beter kunnen? - Wat speelt er (groei, krimp, nieuwe diensten) - etc Ik vind dat een callcenter bruikbare informatie moet inwinnen. Zodat de klant -na het stoppen van de opdracht- er evt zelf mee verder kan, of het later nogmaals wil laten nabellen. Deze bovenstaande informatie is interessant, het geeft inzicht in de markt. En deze zou je niet ontvangen wanneer er op ncnp basis wordt gewerkt.
  3. @jamie, Een kwalitatieve lead is een lead die voldoet aan de gestelde eisen van de opdrachtgever. Daarnaast zoek ik bedrijven waar een vraagstuk ligt. Case; Ik werk voor een incassobureau. Deze zoekt nieuwe klanten. Dan inventariseer ik of de prospect hier vaak mee te maken heeft en hier opdrachten voor heeft liggen, of deze verwacht. Wellicht werken ze al met een incassobureau maar willen hier mee stoppen, omdat het bijvoorbeeld een te agressief beleid voert. De prospect is dan opzoek naar een incassoburau.En ik bel op het goede moment, omdat zij opzoek zijn naar een (ander) incassobureau. Ik kan in dat geval niet controleren of mijn klant bijvoorbeeld een absurd hoog tarief neerlegt, onprofessioneel is, een k*t dag heeft etc. Maar ik weet dan wel dat het voor een incassobureau interessant is om de naam van de prospect door te krijgen.
  4. Maar als ik de leads mag doorverkopen wanneer er geen resultaat is geboekt, en een 2e partij er wel handel uithaalt, alsnog de fee in rekening mag brengen, dan wil ik wel een deal met je aangaan ;)
  5. @Norbert Wat ik veel meegemaakt heb is dat ik afspraken heb ingepland voor salesmanagers. De ene salesmanager is veel beter dan de ander. Waar de een wel handel uit haalt hoeft de ander dat niet te doen. Ik vind het onterecht, wanneer er een kwalitatieve lead is, deze wordt opgevolgd door een (onervaren, luie, startende, etc) salesmanager of bedrijf. Die vervolgens de lead verknalt, en dat daardoor het uiteindelijke resultaat niet het gewenste resultaat is. En dit vervolgens tav het callcenter wordt verweten. Dat is de reden dat ik niet op basis van no cure no pay werk.
  6. Beste JRSchneider, Wat leuk dat u met een soortgelijk idee rondloopt. Maar waarom geeft u aan dat u klanten nodig heeft (in een ander topic), terwijl juist u de man bent om voor uw eigen organisatie te acquireren? Uw Visie; betalen naar resultaat, daar wil ik even op in haken. Goed dat u op deze manier wilt werken, maar waarom niet gewoon tegen een uurtarief? Ik ben van mening dat,- als u een goede acquisiteur- bent juist niet op basis van 'no cure no pay' moet werken. Ik kijk naar de wensen van de klant, trek na welke informatie de opdrachtgever nodig heeft. Daarnaast wil ik weten wat het doel van de actie is. Stel: u wordt ingehuurd en wordt betaald om bijvoorbeeld afspraken te maken en in te plannen. Dan is het waarschijnlijk dat u bij een 'twijfelgeval' de afspraak maakt en de fee in rekening brengt. Dit wil ik niet, ik wil kwaliteit bieden. Uiteindelijk is de opdrachtgever bij mij duurder (per lead) uit maar zal hij dit terugverdienen doordat hij uiteindelijk wel terecht komt bij prospects die écht geïnteresseerd zijn. Hierdoor hoeft de opdrachtgever bijvoorbeeld de bezine niet voor koffieafspraken te gebruiken. Hierdoor is hij uiteindelijk goedkoper uit en hoeft minder moeite te doen om new business binnen te halen. Groet
  7. Beste forumleden, Nogmaals bedankt voor de gegeven input! Om even een korte update te geven, Volgende week woensdag inschrijving bij de KVK. Veel zaken zijn in werking gezet; - Een webdesigner is bezig met de website. - Bovengenoemde gaat ook de huisstijl verzorgen van briefpapier tot aan visitekaartjes. - Een telefoonlijn is aangeschaft en geïnstalleerd. - Een nieuwe computer is aangeschaft. - De algemene voorwaarden zijn opgemaakt door een jurist. En misschien het belangrijkste; de eerste klanten druppelen binnen. Ik heb gisteren een aantal bedrijven benaderd en uitgelegd wat ik voor hen kan betekenen. 3 bedrijven wilden gelijk gebruik maken van mijn diensten, een groter aantal wilde informatie. En nog een groter aantal had geen interesse. Daarnaast heb ik via mijn netwerk ook een klant gekregen ( tot nu toe de grootste, deze wil voor 3 maanden elke week één dag afnemen) Toen ik zojuist de reacties bij deze post las, viel mij op dat er velen zeiden dat ik mijn verdienmodel moest aanpassen. Wat blijkt; geen enkele potentiële klant heeft mij gevraagd om op basis van 'no cure no pay' te werken!!! Hebben jullie nog opmerkingen of tips? Bijvoorbeeld wat wel en wat niet te doen? Groet
  8. @ Norbert. Je hebt zeker een punt. Echter ben ik van mening dat bedrijven ook advertenties kopen waar niets uit komt. Maar deze wel plaatsen in de hoop op nieuwe klanten. Je spreekt ook niet van tevoren af van ; 'ik betaal de advertentie pas als het mij iets heeft opgeleverd' @ Hans. Dank voor de reactie. Klopt wat je zegt over de kwaliteit, daar moet ik het van hebben! Stel een bedrijf neem mijn dienst af onder baat het niet dan schaad het niet voor €250 willen ondernemers die klanten nodig hebben vast wel een 'gokje' wagen. Aan mij te zorgen dat het een succes wordt en dat er nog een dag wordt afgenomen. Of beter nog dat het wat oplevert en dat ik daardoor via via aan klanten kom.
  9. @ Norbert. wellicht dat ik dan veel meer kan verdienen, maar ik hoef geen mega loon te hebben. Ik vind het prettig als ik vooraf weet waar ik aan toe ben. @ John . Ik weet zeker dat ik mijn dienst kan verkopen. Ben benieuwd hoe personen als u hierover denken. om te beoordelen of (Kleinere) bedrijven deze optie om nieuwe klanten te genereren al overdacht hebben. En wat hun motivatie is om hiermee te beginnen of juist niet. Mijn taak is het om mensen te interesseren en in te laten zien dan het voor hen een succes kan zijn. En daarom vind ik het prettig om hier te lezen hoe erover gedacht wordt en wat bedrijven hier aan uit willen geven. Daarom; alvast bedankt voor jullie kritische reacties!
  10. @ Jamie. Ik ben heel zeker van de kwaliteit die ik ga leveren. Ik werk nu partime in een commerciële organisatie, en daarnaast voor een bedrijf wat mij af en toe inhuurt. Regelmatig word ik gevraagd of ik voor bedrijven wil werken die ik spreek. Niet omdat ik afspraken doordouw maar omdat ik opzoek ga naar pijnpunten en dan meedenk over een mogelijke oplossing. (oftewel een leuk gesprek voeren en gunning creëerden) Zoals eerder aangegeven heb ik ook gewerkt voor een uitgeverij waar ik advertenties als warme broodjes verkocht tegen belachelijke hoge tarieven. Daarom weet ik zeker dat ik mijn dienst aan bedrijven kan verkopen. Waarom Zou ik dan op basis van no cure no pay gaan werken? Een bedrijf krijgt bv voor € 250 een lijst met bedrijven waarvan een gedeelte een mail wil ontvangen en een aantal een afspraak wil. En omdat ik weet dat ik goed ben in telefonische acquisitie en daardoor resultaat kan laten zien aan mijn opdrachtgevers. Weet ik dat zij mij vaker zullen inhuren. Ik begin een relatie met een klant onder het mom; niet geprobeerd is zonde. Adverteren is duurder dan mij inhuren ;)
  11. Allereerst bedankt voor de reacties! @ Norbert. Werken op basis van no cure no pay begin ik niet aan. Ik denk dat er genoeg ondernemers zijn die graag een lijst met prospects ontvangen die al voor ze gebeld zijn. Daarnaast is het lastig voor mij om te controleren of er naderhand een of meerdere orders uit voortvloeien. @ John. Ik koop adressen in via een organisatie die op voorhand controleert of de bedrijven in het bel-mij-niet register staan. Daarnaast zijn er genoeg BV's in Nederland die benadert kunnen worden. @ jamie. Identiek als andere callcenters? Kan je een voorbeeld noemen van een callcenter die ééndags opdrachten aanneemt? Ik heb zelf gewekt bij oa een uitgeverij waar advertenties werden verkocht aan bedrijven voor diverse b2b media. Hier verkocht ik advertenties voor 300 tot 500 euro die nauwelijks ( of niets) wat opleverde. Ik denk dat deze doelgroep dit bedrag beter aan een bedrijf als bovenstaande beschreven kan besteden dan aan een advertentie.
  12. Beste forumleden, Sinds enige tijd heb ik het idee om een kleinschalig contactcenter op te zetten. Nu ben ik erg benieuwd of dit voor bedrijven interessant kan zijn, Ik wil kleine opdrachten aannemen van ondernemers, die mij een dag(deel) in kunnen huren. Mijn doel is om samen met de klant de branche/ belbestand te bepalen waarin hij klanten wil genereren. bijvoorbeeld een webdesigner wil extra klanten. De webdesigner huurt mij in om een lijst van bijvoorbeeld 100 adressen van startende ondernemers te bellen. Ik probeer de prospect te interesseren voor de diensten van de webdesigner en probeer een afspraak voor de webdesigner in te plannen en/of een email adres te achterhalen waar een email vanuit de webdesigner naartoe kan (uiteraard alleen naar geïnteresseerde bedrijven) Aan het einde van de beldag krijgt de webdesigner van mij het bestand waaruit ik heb gebeld inclusief de status (geïnteresseerde of niet geïnteresseerde prospects) Vervolgens kan de webdesigner naar aanleidingen van dat bestand kiezen of hij later nog een beldag wil afnemen. Kort samengevat: het bedrijf krijgt een lijst met prospects die gebeld zijn (deze kan hij evt later zelf benaderen, of dit weer door mij laten nabellen) Momenteel werk ik voor een bedrijf waar ik elke week een dag werk verricht, deze is zeer te spreken over mijn dienst. Maar toch wil ik graag weten hoe jullie hierover denken. Daarnaast ben ik ook geïnteresseerd wat ik voor deze dienst over zouden kunnen vragen als dag/uurtarief. Ik denk dat het voor bedrijven die b2b new business willen genereren dit interessanter is dan een advertentie plaatsen die vaak veel kost maar weinig resultaat oplevert. Graag jullie reacties! Bedank alvast
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept