sara22

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

sara22's trofeeën

  1. Je hebt gelijk, ik ben nog niet eens van start gegaan en maak er nu al een issue van. En nee, het het is in principe geen kwetsbaar product en mijn doelgroep is breed, maar niet persé onbetrouwbaar. Ik probeer denk ik te veel in te calculeren, omdat ik een startende ondernemer ben en bang ben om gelijk al op deze manier verlies te draaien. Het zal allemaal in de praktijk moeten blijken. Sara
  2. Wat me nog te binnen schiet. Stel nou dat er een klant tussen zit waarbij verdacht vaak pakketjes "niet aangekomen" zijn, en ik wil niet meer leveren aan deze klant. Hoe pak ik dit dan het beste aan? Roel Jongman u had het over het recht om bestellingen zonder opgaaf van redenen te weigeren. Mag ik dit opnemen in mijn algemene voorwaarden? Of is dit ook een lastig?
  3. Helder! Ik vind duidelijkheid en goede service belangrijker dan proberen de regels te omzeilen of wat dan ook. Ik ben verantwoordelijk voor de zending tot dat het aankomt bij de klant, hetzelfde geldt voor de klant bij het retourneren. Een hele goede tip om per klant bij te houden hoe vaak dit gebeurd. Het zal inderdaad wel gebeuren daar moet ik me gewoon bij neer leggen. Bedankt Roel Jongman voor het plaatsen van een reactie, ik kreeg een paar "heldere momenten" na het lezen. Natuurlijk allemaal bedankt, iedereen heeft hele goede punten naar voren gebracht. Sara
  4. Wel heel lastig dit. Het liefst maak ik het voor zowel mezelf als voor de klant makkelijk door te zeggen dat ik volledige verantwoordelijkheid neem voor de verzending. Echter ben ik bang dat hier misbruik van wordt gemaakt. Hoe weet ik zeker dat de zending niet aangekomen is bij een klant als er niet gekozen is voor track and trace. Wat ik wel kan doen is zendingen vanaf een bepaald bedrag standaard voorzien van track and trace en verzekering en de verzendkosten dan voor een deel zelf betalen. Iemand nog een ander idee?
  5. Goede morgen, Allemaal hartelijk dank voor de duidelijke antwoorden. Ik heb gisteravond grondig research gedaan door andere webshops te bezoeken. Ik kom tot de ontdekking dat sommige webshops toch tegenstrijdig zijn wat betreft deze regel. Er zijn ook webshops die een eigen algemene voorwaarden hebben opgesteld of zelf verantwoordelijk zijn voor verlies of schade tijdens verzending. Ik wil graag duidelijkheid voor de klant, dus ik zal de laatste twee opties in overweging nemen. Het enige is als ik zelf mijn algemene voorwaarden opstel en deze deponeer bij de KVK ik er alsnog naar een advocaat of jurist naar moet laten kijken of de regels wel "redelijk" zijn. Dus ik ga nu meteen aan de slag! Groet, Sara
  6. Hallo, Ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn onderneming. Helaas loop ik ergens tegen aan, en zou het zeer op prijs stellen als iemand mij verder kan helpen. Ik heb de algemene voorwaarden van de KVK overgenomen. Eerst uitgebreid gelezen natuurlijk. Nu kom ik de volgende zin tegen: 6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Graag wil ik op mijn website vermelden dat wij niet aansprakelijk zijn voor verlies of schade aan artikelen tijdens verzending. Er staat tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, betekend dit dat ik dus bovenstaande regel wel op mijn website mag vermelden? Of is het toch tegenstrijdig? Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven. Alvast bedankt, Sara
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.