Mootjes

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Mootjes's trofeeën

  1. hmmmm, ten eerste bedankt! ten tweede is dat dus als ik het goed lees 50628?
  2. Experts, Ik ben bezig met het uitzoeken hoeveel fiscale oudedagreserve ik mag toepassen. Mijn aangifte ib 2012 is al verstuurd, maar ik wil hem gaan aanpassen met het activeren van een for. Dit zijn de cijfers; Winst volgens winst- en verlies; 51278 + Niet aftrekbare kosten; 100 - Investeringsaftrek; 750 Fiscale winst voor ondernaftrek; 50628 Ook heb ik gebruik gemaakt van willekeurige afschrijving voor starters. Normaal zou de afschrijving op een bedrag van 56 komen ( aanschaf bedrag-restwaarde/5/365*120 dagen) Nu is dit bedrag 850 ( 950-100 restwaarde) Volgens de belastingdienst hoef ik voor de berekening van de for geen rekening te houden met de willekeurige afschrijving omdat het gaat om de winst volgens winst- en verliesrekening. Volgens dit artikel wel; http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscaliteiten/Oudedagsvoorzieningen/651 Zie het kopje bijzonderheden. Nu is mijn vraag welke bedrag kan ik hanteren voor de berekening van de for. Ik las dat dit 12% van mijn fiscale winst is. Maar wat is mijn fiscale winst? Groet Mo
  3. Toch maar een babbeltje maken met de boekhouder. Wel wil ik dan graag eerst weten waar mijn vraag over gaat: de huursubsidie. Ik loop dan meer huursubsidie mis dan dat ik teveel kosten heb opgevoerd lijkt me. Als dit zo is heeft de man naast het onjuist opvoeren van de kosten ook een fout gemaakt in de subsidie.
  4. Beste Henk Dank voor het antwoord Wanneer ik naar de bedragen kijk komen we wel in aanmerking. Ook voldoen we aan de andere eisen. Wat we graag willen weten is of het wel of niet mag met een woon winkelpand. Voorheen is het dus altijd als volledige kosten geboekt waardoor we nooit huursubsidie kunnen aanvragen.
  5. Specialisten van dit forum, Wij willen heel graag wat informatie over de constructie van ons woon winkelpand betreft de huursubsidie en de huur. Wij hebben altijd 750 euro betaald voor de huur. Dit boekte de boekhouder in als volledige kostenpost huur. Omdat wij boven de grens zaten voor huursubsidie hebben we dit nooit aangevraagd. Na wat informatie twijfelen we of dit wel goed gaat. Het contract zegt namelijk dat 60% van de huur betrekking heeft op de woning en 40% op de winkel. Dit betekend dus dat we een huur van 300 aan de winkel betalen en 450 voor de woning. 450 euro ligt onder de grens voor huursubsidie. We kunnen dit dus hopelijk aan gaan vragen. Voordat we hiermee naar de boekhouder gaan willen we graag weten of we gelijk hebben. Mochten we gelijk hebben dan hebben we dus veel geld misgelopen afgelopen jaren. De overige 300 euro willen we van onze winst af trekken onder de noemer huisvesting. Wij wachten op uw reactie. [titel aangepast - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.