Theo-Gr

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Theo-Gr's trofeeën

  1. Bedankt voor de moeite weer! Nu loop ik hier tegenaan; Ditmaal over de facturering. Ik las op deze link wat de factuureisen zijn; Ik zie dat de link over de btw gaat. Zijn er voor de aftrekposten/ inkomstenbelasting andere regels? Omdat ik met btw verlegd werk neem ik aan dat de eisen hetzelfde zijn als er met btw gefactureerd wordt? Gaat dit om verstuurde facturen en binnengekomen facturen? Het is lastig voor mij om op elke factuur te vermelden wat ik gebruikt hebt. De ene keer gaat het alleen om uren. Dat is vrij simpel. De andere keer gebruik ik ook producten die ik vervolgens nodig heb voor mijn klus. Hoe vermeld ik dit op de factuur? Nu kreeg ik een factuur van iemand die ik had ingehuurd. Deze factuur was met btw verlegd. Alleen stond er niet op wanneer hij de diensten heeft uitgevoerd en wat hij precies heeft gedaan. Wat moet ik nu met deze factuur doen? Groeten Theo. [Mod edit: lange link ingekort ivm forum layout]
  2. Bedankt voor de aanwijzingen! Moet ik elk stuk gereedschap apart opvoeren? Mag ik niet ineens die 2500 op de balans zetten er daarop afschrijven. Kom ik dan ook in aanmerking voor de kleine investerings aftrek?
  3. Is er iemand die mij kan helpen? Mijn vraag was al gezakt zag ik. Bedankt
  4. Hallo, Ik zou graag wat meer informatie willen hebben als startende ondernemer. Mijn werkzaamheden liggen in de bouw. Vaak wordt ik ingehuurd door grotere bedrijven. Het kan ook wel voorkomen dat ik zelf grotere klussen krijg. Ik heb me al erg verdiept in de regels voor het factureren. Ik weet dat ik bijvoorbeeld verplicht ben om te factureren met btw verlegd als ik wordt ingehuurd. Een aantal dingen zijn me nog onduidelijk. Ik heb erg veel gereedschap thuis liggen welke ik zakelijk ga gebruiken. Alleen heb ik geen bonnen meer. De waarde is ongeveer 2500 euro. Hoe verwerk ik dit in mijn administratie. Omdat er geen bonnen van zijn kan ik geen btw terugvragen. Wel wil ik graag kosten kunnen aftrekken met deze spullen. Hoe gaat het wanneer ik deze spullen ook wel eens prive gebruik. Wordt hier streng naar gekeken. Stel ik koop een boor van 150 euro. De btw vraag ik terug, uiteraard gebruik ik het ook wel eens prive. Moet dit verplicht aangegeven worden? Veel collega's van mij doen dit namelijk niet. Vandaar mijn vraag. Hetzelfde geldt voor een computer. Deze gebruik ik ook wel eens prive. Bedankt. Groetjes Theo [titel verduideijkt - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.