Met het eerste deel van je vraag kan ik je niet helpen, maar betalen via de iPad wel. Ze hebt het zelf al over PIN en ik heb zowel goede ervaringen met iZettle als Payleven om pin/creditcard betalingen af te handelen via een iPhone en iPad (deze heeft dan wel een internetverbinding nodig, dus de 4G versie is dan aan te raden).
Geen vaste maandelijkse kosten, alleen maximaal 2,75% kosten van de transactie (hoe meer je gebruikmaakt van het systeem, hoe lager het percentage). Zelf vindt ik de app van iZettle beter, maar zij versturen geen facturen van de ingehouden transactiekosten (hoeft niet volgens hun). De applicatie van Payleven is wat trager, maar zei versturen wel iedere maand een factuur zodat je het gemakkelijker kan verwerken in je administratie. Beide partijen betalen de ontvangen bedragen (minus de transactiekosten) zeer snel uit (afhankelijk van de instellingen 2 werkdagen later, 1 keer per week of 1 keer per maand.
Een andere manier van mobiel betalen zou iDeal kunnen zijn. Zelf maak ik gebruik van Mollie om iDeal betaallinks aan te maken. Dit zou je in enkele seconde bij de klant zelf kunnen doen, waardoor die direct op je iPad op de link zou kunnen klikken en via iDeal betalen. Dit kost slechts 0,45 cent per transactie.
Zowel Payleven, als Mollie (en volgens mij ook iZettle) hebben mooie API's waardoor je ook de betaalmogelijkheden zou kunnen integreren in een app die je kan laten maken.