-
Samenwerking Twee eenmanszaken
Hallo allemaal, Ik heb al 5 jaar een eenmanszaak, met meerdere klanten. Nu ga ik met iemand anders, die sinds dit jaar begonnen is met zijn eenmanszaak een nieuwe dienst lanceren. Mijn compagnon heeft ook nog een ander product/idee, maar heeft dat nog niet uitgerold. De focus wil hij de komende tijd op onze dienst richten. De verwachting is dat we binnen een jaar minimaal 30 tot 50 klanten gaan bedienen. De winst willen we 50/50 verdelen (en de kosten ook) We zijn aan het uitzoeken wat voor rechtsvorm het beste bij ons past. We vinden het daarbij zeer belangrijk dat we niet aansprakelijk zijn voor elkaars eventuele toekomstige privé schulden. (Dus een VOF valt af). Verder willen we een dienst verband uitsluiten. Al zoekende hebben we nu de volgende opties [*] Limited (Hebben we liever niet omdat, we het idee hebben dat dit ingewikkeld kan zijn, met regelgevingen van twee landen) [*] Cooperatie [*] Twee lossen eenmanszaken. We factureren allebei de helft van de klanten en verrekenen een eventueel verschil door elkaar te factureren. Onze voorkeur gaat uit naar de laatste optie. We verwachten niet op korte termijn in de omzet range te komen, waarin een BV interessant is. Zijn er mensen die een suggestie hebben, of ervaring met iets vergelijkbaars? We horen graag jullie reactie!
- Inkomstenbelasting werkzaamheden december gefactureerd in januari
-
Inkomstenbelasting werkzaamheden december gefactureerd in januari
Hallo, Ik zit even te tobben met het volgende: De werkzaamheden die ik in december 2013 voor een klant doe, factureer ik in januari. Stel €1210 (inc BTW). Dan moet ik de €1000 (ex BTW) (voor mijn werkzaamheden in December) in mijn aangifte Bij mijn netto-omzet optellen, toch? Is dit dan ook bij mijn activa een vordering op mijn handelsdebiteuren (€1210) ? En bij de passiva bij Te betalen btw 210? of moet ik dat op een andere manier verwerken in de balans? Alvast bedankt voor de antwoorden!
- Zakelijke occasion afschrijven
-
Zakelijke occasion afschrijven
Hallo, Het volgende: Ik heb een zakelijke occasion gekocht voor €7352 inclusief BTW(1000), BMP en een korting van 1000 euro. Zonder BTW heb ik dus daadwerkelijk €6352 (€7353 -1000 (BTW)) betaald. Moet ik nu af gaan schrijven op : - €6352 (het daadwerkelijk betaalde) of - €7652 (het werkelijk betaalde + de korting) - Ongeveer €7000 (Reele dagwaarde) Met andere woorden, mag je ook gaan afschrijven op een ander bedrag als het factuurbedrag? Ik hoor graag van jullie!
mbwebexperience
Newbee
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht