Ga naar inhoud

BerendJ

Junior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Aardig dat u mij adviseert, maar nogmaals, ik ben bij twee kantoren geweest en geen goed gevoel gekregen. Ik wil graag weten wat een kantoor nodig heeft. En waarom ik de staking niet zelf kan doen. Een winstaangifte doe ik al jaren. Winst- en verliesrekening invullen. Een balans invullen. Prive en stortingen invullen. Eventuele niet aftrekbare kosten. Etc. Wat maakt de staking dan anders? Ik wil het eerst zelf proberen met wat hulp. En wat is het verschil tussen de eindbalans en de stakingsbalans?
  2. Bedankt Henk, Zoals ik al aangaf heb ik twee kantoren benaderd met slechte ervaring. Hier heb ik ook n vraag over gesteld. Maar is t zo ingewikkeld dan? Er staat wat op mijn balans en dat moet naar Prive. Als iemand mij een journaalpost kan geven probeer ik het eerst zelf. En wat is t verschil tussen een stakingsbalans en de balans die in de aangifte moet staan, of is dat hetzelfde?
  3. Ik denk dat mijn vraag over het hoofd is gezien. Het is inmiddels niet meer te zien op pag 1 Effe n update. Excuses.
  4. Ik lees ook dat ik moet afrekenen over eventuele goodwill. Ik stop mijn bedrijf, verkoop het niet. Hoe bereken ik dan de goodwill?
  5. Hierbij wat meer info Gaat om een eenmanszaak. Klein bedrijf. Geen contracten, dubieuze debiteuren etc. Balans heden: Activa 350 Debiteuren 7000 Bank 450 Crediteuren 4000 Btw 1500 Ev 2300 Ik wil gaan stoppen met het bedrijf. Nu de vraag, kan ik dit zelf afhandelen? Zo ja hoe Daarnaast, waarom geven twee kantoren een ander verhaal. Is het noodzakelijk om te weten of ik de activa nog heb?
  6. Goedemiddag Ik hoop dat hier iemand is die me kan helpen. Ik wil mijn bedrijf gaan staken. Omdat dit wat omslachtig is heb ik met 2 administratiekantoren gesproken. Omdat de twee kantoren beiden wat anders vertelden begon ik te twijfelen. Zo vroeg de een wat ik allemaal op de balans had staan. Ook vroeg hij of dit er nog allemaal was. Ik liet hem mijn balans zien; Inventaris; Bureau. Deze heb ik 8 jaar geleden voor 500 euro gekocht. Hij is afgeschreven voor 400 euro. Er staat nu nog 100 euro op. Dit is de restwaarde. Ipad. Deze heb ik 2 jaar geleden gekocht voor 550 euro. Deze is afgeschreven tot 350 euro. Nu staat er nog 250 euro op. Met geen restwaarde. Volgens deze man moesten deze artikelen naar privé geboekt worden. Daar moet ik dan BTW over betalen. Dit moet tegen de economische waarde. De waarde van dat bureau is misschien 25 euro. Over de 25 euro moet ik dan btw betalen. Wat er met die 75 euro gebeurd moest worden kon hij me niet vertellen. Dit ging hij uitzoeken. De waarde van de Ipad is misschien 100 euro? Hierbij hetzelfde. Waarom vraagt deze artikelen nog heb? Daar hoeft hij toch niks mee? Ik snap dat hij mijn balans moet inzien, en dingen moet corrigeren. Nu het tweede kantoor. Deze vroegen niet eens naar mijn balans! Ze willen alleen mijn administratie over 2013. Ik vroeg dus of ze geen eindstand van 2012 willen hebben. Dit was niet echt nodig. Is dit normaal, ik denk dat ik het beste alles zelf maar kan doen als ik dit zo hoor. Wat denken jullie experts hierover? Groeten Berend Jan

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.