Kenoek30

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Kenoek30's trofeeën

  1. Dank voor jullie meedenken! Onze accoountant heeft aangegeven dat de bevinding van de controleur terecht is. Het gaat inderdaad om een lening mbt financiering eigen woning. Uiteraard begrijp ik dat het geld betaald moet worden, dat was ook zo geweest als het in 2010/2011 geconstateerd was. Alleen toen liep het bedrijf een stuk beter en hadden we die kosten erbij kunnen hebben. Nu is dat echt lastig. We hebben een gesprek gehad met de accountant en het enige dat zij zeggen is dat ze het vervelend vinden voor ons en dat ze eventueel wel kosteloos willen proberen om een betalingsregeling te regelen met de belastingdienst. (belachelijk, want die optie bied de belastingdienst al in hun brief, dus hoeven zij er niks voor te doen. Het idee dat ze überhaupt daar kosten voor in rekening zouden willen brengen ...). En vervolgens gaven ze hun maandfactuur. Er was geen enkele vorm van 'medeleven', zeg maar. Het leek hen volledig koud te laten en dat is misschien ook wel waarom ik zo boos/teleurgesteld ben.
  2. Mijn man heeft een eenmanszaak. Wij doen zelf de maandelijkse BTW-aangifte, maar laten de jaarstukken door een accountantsbureau doen, evenals de inkomstenbelasting. We betalen hen hier jaarlijks ook behoorlijk wat geld voor (ca. €. 4.500,00). Nu blijkt, na controle van de belastinginspecteur (jr 201/2011) dat het accountantsbureau 2 jaar achtereen eenzelfde fout heeft gemaakt en is dat de rente-aftrek van een lening zowel zakelijk als privé is afgetrokken. Door deze fout van hen moeten we nu echter een groot bedrag ineens terug betalen. Dit is zeker op dit moment zeer lastig. Als deze fouten niet waren gemaakt, hadden we deze kosten in 2011 en 2012 gehad, dat begrijp ik, maar toen was bij ons de crisis nog niet echt toegeslagen en nu lopen we het risico dat het zijn bedrijf de nek omdraait. Is het mogelijk om het accountantsbureau hiervoor aansprakelijk te stellen of op z’n minst voor een deel / een bijdrage te laten betalen? En als dit kan, hoe moeten we dat aanpakken? Uiteindelijk hebben zij de fout gemaakt, niet wij. Wij hebben alle stukken correct aangeleverd. Als ik een aannemer een huis laat bouwen, omdat ik dat zelf niet kan, en het stort in, dan draait hij er voor op, toch? Hoe zit dit bij een accountant? Ik hoop dat iemand ons hierover advies kan geven. Bij voorbaat dank voor het meedenken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.