hdegr

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

hdegr's trofeeën

  1. Deze situatie ken ik. Ik kreeg wel een aangifte voor ondernemers, maar was in het begin meer voor de werkgever bezig dan voor mijn bedrijf. Wel vulde ik de winstaangifte in. Zo kreeg ik wel mkb winstvrijstelljng. De uren haalde ik ook niet. Dat is overigens nu wel anders. Wat wel apart is dat je als resultaatgenieter geen administratie hoeft bij te houden, maar bij controle moet je het wel laten zien. Weggooien is dus geen optie. Dan toch maar archiveren?
  2. Sorry, dat is omzet. Het werk is belast met 6%
  3. Hier ook een vraag voor de kor Aangegeven kw 3 1E 331 5B 9 Terug 9 Kw 4 1B 229 ( te betalen btw) 1D 137 1E 743 2A 30 5B 470 Terug 74 ( 470-229-137-30) Jaaraangifte 1B 229 1D 137 1E 1074 ( stukadoorswerk 6% is 64 2A 30 ( bedrag 500 x 6%) 5B 479 Totaal te ontvangen 19 Wanneer ik kw 3 en 4 optel is dat 83. Dat heeft met 1e te maken. Maar nu de vraag, doe ik het zo goed, of kan ik op een of andere manier nog de kor toepassen. Moet ik 6% berekenen bij 1e en 2a. Overigens is 2a ook bij 5b teruggevraagd.
  4. Hallo, Ik ben nieuw hier en heb wat vragen over mijn boekhouding. Dit jaar ben ik begonnen als ondernemer en doe de boekhouding zelf. De boekhouding is niet groot. Mijn werkzaamheden zijn vooral het monteren van keukens. Nu loop ik op het volgende vast. Ik heb een aantal dingen gekocht waar ik geen bon meer van heb, of alleen een pin bon. Kan ik hier nog wel BTW van terugvragen? Ik denk het haast niet maar wil dit wel graag weten. Ik hoorde van de belastingdienst op een bijeenkomst van de kvk dat je voor de inkomstenbelasting geen factuur nodig hebt om iets als kostenpost op te voeren. Omdat ik dus alleen nog een pin bon heb wil ik dit wel graag als kostenpost opvoeren. Kan dat zomaar? Hoe bewijs ik dat dat ik het voor mijn bedrijf heb gebruikt? De facturen die ik nu aan het inboeken ben zijn allemaal zakelijk. Het zijn facturen zoals inkoop materiaal, telefoonkosten etc. Waar ik niet echt uit ben, stel ik krijg een controle, hoe bewijs ik dan dat het allemaal zakelijke kosten zijn. Zoals een factuur van de Technische Unie. Hier koop ik materiaal om te gebruiken bij een klus. Moet ik dit ook vermelden op de factuur die ik stuur voor deze klus? Hetzelfde geldt voor een nieuw keukenblad. Ik lever deze af bij de klant en monteer deze. Moet ik dan ook op de factuur zetten dat ik dit blad heb geleverd? Dit zijn bepaalde dingen waarvan ik niet zo goed weet hoe ik dit moet verwerken. En mijn laatste misschien wat rare vraag. Een collega van mij die zei me dat wanneer je gaat trouwen, en ik nodig een iemand uit die met mijn zaak te maken heeft ik de hele bruiloft zakelijk kan boeken. Mag dit? Nou, ik hoop dat er iemand is me mij het een en ander kan vertellen. Mvg, Hans
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.