Theo9876

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Theo9876's trofeeën

  1. Dank je Reinder, Ik zit niet bij de rabo, maar ga dit zeker even navragen. Groeten Theo
  2. Nee, hoofdkantoor is zoals gezegd bezig om dit wereldwijd te regelen. Zij zijn niet de fabrikant, noch de importeur; ze houden zich voornamelijk bezig met wereldwijde distributeurs en voortgang/kwaliteitsbewaking, productontwikkeling etc. Wij zijn één van de importeurs
  3. Hallo Norbert, Normaliter heb je gelijk, dat tussenpersonen graag polissen afsluiten. Maar verzekeraars zijn angstig als het gaat om speelgoed en zeker terughoudend bij geringe omvang. Dat weerhoudt ze om een offerte uit te brengen. Dat ze een minimum premie verlengen is begrijpelijk, heb ik ook geen probleem mee. Maar bij PAV lopen de verzekeraars verhoudingsgewijs een groot risico. Dat schrikt hun af. Wij hebben alle certificaten in huis en voldoen aan alle kwaliteitseisen, keuringsrapporten etc. Dat er enkele duizenden euro's voor betaald dient te worden, is ook geen probleem. Als er maar een volledige dekking is. Grootwinkelbedrijven ed. vragen deze garantie. Zo ook Toys Rus e.d. Het product is al enkele jaren op de markt en er zijn geen schadegevallen bekend. Onze fabrikant, met hoofdkantoor in Europa is bezig dit wereldwijd te verzekeren. Op deze polis zou dan ook onze naam komen te staan. Maar dit gaat echt nog een hele tijde duren. En onze afnemers kunnen/willen daar niet op wachten. Ik verwacht dat onze leverancier t.z.t. een wereldwijde dekking regelt. Ik hoop dat met deze uiteenzetting iets duidelijker geworden is.
  4. Wij zijn een onderneming, gespecialiseerd in pluche beesten, welke in de magnetron verwarmd kunnen worden. Deze worden door kinderen, maar ook ouderen veel gebruikt. Echter ontvangen wij het dringend verzoek om een productaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten en deze te overleggen aan enkele grote afnemers. Daar dit product in de kinderschoenen staat en een enorme belangstelling voor is, is dit ook begrijpelijk. Op dit moment krijgen wij vele aanvragen, welke we d.m.v. het toesturen van samples zijn opvolging krijgt. Bij onze fabrikant (China) wordt gesteld dat zij met een wereldwijde dekking bezig zijn, maar dat dit nog een hele tijd gaat duren. Uiteraard hebben wij deze vraag voorgelegd aan onze eigen (grote) tussenpersoon. Maar zij willen om 2 redenen hier geen energie in steken. Op de 1e plaats is de omzet te laag 100 - 150 k, maar op de 2e plaats betreft het speelgoed. Beide elementen moedigt niet aan om te verzekeren. Ik zou graag willen weten of hier ervaring mee is en op welke wijze wij hiervoor wel een dekking kunnen krijgen, en bij wie? Alvast bedankt, Theo [titel verduidelijkt - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.