Hallo,
Ik heb al een ander topic gevonden met deze vraag hier maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Op het moment moet ik dus mijn eerste omzetbelasting aangifte doen want mn eerste kwartaal is achter de rug.
Omdat ik nog niet echt veel winst gemaakt heb en nog bezig met reclame maken etc. wil ik dit nog allemaal zelf doen.
Hier blijf ik haken, het is me niet helemaal duidelijk wat ik bij elke input moet invullen:
Bij 1a bijvoorbeeld "Bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend", koppel ik terug naar de topic die ik bovenin dit bericht geplaatst heb, hier moet dus de het TOTALE bedrag wat ik ontvangen heb van klanten het afgelopen kwartaal EXCLUSIEF de BTW?
Wat moet er dan bij "Omzetbelasting" ingevuld worden? Het BTW-bedrag dat ik aan de Belastingdienst moet betalen van het bedrag dat ik ingevuld heb bij "Bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend"?
Ik heb geen laag tarief en belast met overige tarieven dus 1b en 1c moet ik dus gewoon 0 invoeren?
Ik heb ook het gevoel dat ik iets door elkaar haal.. uitgaves en inkomen namelijk. Ik houd alle inkomen netjes bij in een Excel bestand maar hoe moet dit doorgegeven worden via dit formulier?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Met vriendelijke groet,
Jeroen