Jump to content

Paul1985

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Ik ben ook zeker van plan om voordat er een stap genomen wordt goed alles op een rijtje te hebben zodat het optimaal gebeurd. Enige wat ik wil zeggen is dat in deze fase, waarin uberhaubt nog niets is geproefd zodat het in supermarkt 1 KAN komen, me volledig wil richten op hoe ik de meeste kans maak het product daar wel te krijgen. Daaraan wil ik toevoegen dat ik zeker niet lichtzinnig denk over alle volgende stappen. Qua naam blijf ik echt bij mijn standpunt, en waarschijnlijk doe ik dat omdat een van de beste dingen die ik door de jaren heen heb geleerd simpel denken is. Klinkt (lekker cliche) heel simpel, maar juist het simpel denken gebeurd veel te weinig waardoor er gemiste kansen ontstaan.
  2. Het is geen salade met een saus waardoor het saulade heet. De structeer en verhapbaarheid maken het tot saulade. Logistiek heb je gelijk in, dat moet ik in zn geheel nog uitzoeken. Maar dat is pas van toepassing indien het product groter wordt dan lokaal. En als ik alle meningen zo hoor dan duurt langzaam stapjes maken nog een hele tijd.
  3. Die gok met betrekking op het aantal lettergrepen en of dat al dan niet (mede) bijdraagt aan het succes die wil ik wel nemen. Saulade als merknaam klinkt mij als salade in de oren ;)
  4. Hans vindt je het goed als ik jou straks een pb stuur met wat gerichte vragen? Ik denk dat jij de ideale persoon kan zijn om me te voorzien van wat antwoorden. Wellicht dat ik dan ook wat meer inhoudelijk kan reageren zonder direct alles openbaar te hebben staan. Groet, Paul
  5. Alvast heel erg bedankt voor de nuttige feedback! Kan dit erg waarderen, top!
  6. We gaan de naam vast laten leggen. Op hoop van zegen :)
  7. Toch even een vraag uit nieuwsgierigheid dan, wat kan ik voor rechten ontlenen aan het merk Saulade? Is dat niet hetzelfde als de naam saus, die mag toch ook iedereen vrij gebruiken of mis ik iets? Het trial en repeat verhaal neem ik direct van je aan, ik zal op korte termijn met de eigenaar gaan praten hierover en desnoods vragen wat ik moet doen of kunnen bewijzen om hem overtuigd te laten zijn van de kracht van ons product. Welke stappen zou ik in de tussentijd kunnen nemen volgens jullie naast de pilots?
  8. Bedankt voor de reacties. Klein beginnen is ook de bedoeling, groot kapitaal om direct een mega operatie te proberen is er niet. Ik begrijp alleen niet goed wat er dromen aan is TwaBla? Is de werkwijze dan zo verkeerd als ik door middel van een pilot bij 1 lokale supermarkt binnen wil proberen te komen om vervolgens te zien waar het toe leidt? Het wordt inderdaad in een keuken gemaakt, in eerste instantie niet door een producent. Dat je met die werkwijze geen tientallen supermarkten kunt bevoorraden begrijp ik ook, vandaar de vraag of er iemand is met ervaring hoe je zoiets dan zou moeten aanpakken? Laat ik de vraag dan anders stellen: wat is het verschil tussen een pilot bij een supermarkt en samples bij een kantine? Een spread is het overigens niet, niet qua textuur en ook niet qua toepassing. Om een vergelijking als boerenkool-worst te maken dan plaats je ons product in als bal gehakt - saulade
  9. Hallo, Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Paul, 28 jaar oud. Samen met een compagnon is er per toeval een idee geboren dat we na er goed over na te hebben gedacht graag willen vermarkten. Zoals iedereen weet krijg je in de supermarkt tig verschillende sauzen. Daarnaast bestaan er minstens zoveel verschillende salades. Nu is het zo dat we een product hebben gevonden dat zich qua textuur en 'verhapbaarheid' precies ertussen bevindt, en dus was het idee geboren om er iets nieuws van te maken: saulade. Raar maar waar, het bestaat nog niet. Misschien dat er een reden voor is (geen idee) maar dit maakte het voor ons boeiend om deze naam eraan te geven. Inhoudelijk ga ik er niets over vermelden hier, maar we zijn dusdanig overtuigd van de smaak en de nieuwigheid ervan dat we de gok willen wagen met als doel dat dit in de supermarkt komt te liggen. Omdat we beiden niet thuis zijn in de levensmiddelen sector zijn we ons goed aan het orienteren wat er zoal bij komt kijken (een heleboel als ik bepaalde topics lees over productie, transport, uitpersen van prijzen, etc). Nu zou ik graag wat meer op weg geholpen worden door jullie om te zien of de stappen die ik in mijn hoofd heb in praktijk ook een beetje realistisch zijn: 1) Het product zelf (dus buiten de verpakking en het etiket) is er, de receptuur is volledig naar wens en op kleine schaal krijgen we louter positieve reacties. Nu zegt dit weinig over de mening van 'echte' consumenten omdat familie en vrienden vaak toch een mild oordeel geven 2) Het ondernemersplan. Hier ben ik mee bezig, en pas nadat dit geheel af is en er iemand naar heeft gekeken gaan we over naar stap 3. 3) We willen graag bij een grote supermarkt (landelijke keten) een pilot/demo houden. Gezien de eigenaar een kennis van ons is moet dit op zich weinig problemen opleveren. Echter willen we er niet zomaar een proef-show van maken, we willen ook iets tastbaars in handen krijgen. Daarom willen we deze pilot tweeledig benaderen: enerzijds laten we iedereen de saulade proeven op de naar onze mening lekkerste vleeswaren, en anderzijds willen we zorgen voor feedback. Deze feedback hopen we te krijgen door mensen in ruil voor het invullen van een briefje (voorgedrukt, waarin staat dat persoon x ons product lekker vindt en graag in de supermarkt zou zien verschijnen) een bakje saulade mee te geven. Naast de feedback geeft dit tevens de andere leden van een gezin of familie de kans de saulade te proeven. 4) Met de feedback achter de hand willen we het gesprek aangaan met de supermarkt eigenaar of de inkoopafdeling. Alvorens we aangeven wat onze bevindingen zijn (de briefjes) vragen we hoeveel klanten de supermarkt gemiddeld per dag trekt (geen idee of dat gemeten wordt). Op die manier kunnen we het gesprek ingaan met een percentage van de klanten (op die dag) dat dit product graag in de schappen ziet 5) Mocht de supermarkt er iets in zien dan willen we meedenken met hen, dat wil zeggen zorgen dat de marge voor de supermarkt aantrekkelijk is (uiteraard wel in het achterhoofd gehouden dat in geval van succes we grotere kosten krijgen gezien het dan extern geproduceerd moet worden). 6) Bij een succesvolle verkoop bij de 'instap-supermarkt' hopen we een ingang te creeeren om bij de juiste persoon uit te komen die landelijk wilt beoordelen of dit niet bij ieder filiaal in de schappen kan komen te liggen. 7) Totaal onbekend wat er moet gebeuren indien het landelijk in de schappen komt eventueel. Ik ga er totaal niet vanuit dat het product zichzelf verkoopt, zo naief wil ik niet zijn. Ondanks dat de naam geheel nieuw is zal het product voor de klant nog steeds een van de vele sauzen/salades zijn en dus moet er een trendy naam (reeds aanwezig) en vooral een goede marketing campagne aan vast komen te zitten. Is er iemand hier die meer weet over het laten produceren van saus (in geval stap 7 praktijk zou worden)? Vervliegt de winstmarge door alle kosten dan als sneeuw voor de zon? Denk je dan aan tig medewerkers die je in dienst moet nemen om alle zaken te regelen zoals transport, verpakkingen, afvullen, etc? Kortom heeft iemand daar ervaring mee? Tenslotte, voor het geval dat het hele supermarkt verhaal op niets uitloopt, zijn er dan bedrijven zoals bijv Johma of Calve (of wellicht de supermarkt zelf onder de noemer huismerk) die zulke recepten inclusief plan kopen (zoals dat bijv met de Joppie saus het geval is geweest) op basis van x bedrag per verkocht bakje/emmer? of was dat een uitzondering op de regel in deze branche.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept