Geachte forumleden,
Onze accountant heeft besloten een eindfactuur te zenden van € 593,00. Dit klinkt niet veel maar aangezien ik zelf de administratie bij hem inklop en er een afspraak is van een totaal van € 1500,00 euro en we nu wederom voor het zoveelste jaar op rij ver boven de € 2000,00 uitkomen. Heb ik gevraagd om een specificatie. De specificatie behelst o.a. het opruimen van de administratie....(dezelfde administratie die ik altijd in eigen beheer heb gehad). Zo stonden er nog een paar punten op. Ik heb gereageerd en kreeg vrijwel direct een bericht in de trend van hoe ik het in mijn hoofd haalde hun integriteit in twijfel te trekken. Goed daarop kwam een incassobureau erbij. Deze waren eerst heel vriendelijk en zouden stukken opvragen bij hun client. Nadat zij deze overigens niet complete stukken hadden ontvangen... er zou nl. bv. over 2013 nog niets gefactureerd zijn, werd het grimmiger en werd geëist dat ik ga betalen. Het incassobureau rekent hier dan nog 83,01 aan rente en incassokosten nog eens 100 euro. Zover ik heb na kunnen gaan mag er maar 8,2% rente in rekening gebracht worden en 15% incassokosten. In hoeverre kan iemand mij vertellen wat te doen. Aangezien wij niet zo'n groot bedrijf hebben zie ik erg op tegen een rechtsgang, maar aan de andere kant om je zomaar te laten slachtofferen.... Graag advies