Van.Voorst

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Van.Voorst's trofeeën

  1. Ow het is weer open 8) Nee maar er is een tussenweg. Ik heb jaren een bedrijf gehad waar ik ook freelancers had, op zijn minst had ik een call-centre met dames die afspraken maakten voor de verkopers, die kregen dan 10% van de verkooporder en konden daar ruim van leven. Een verkoper uitzuigen werkt averechts.
  2. Bedankt voor je bezorgdheid. Nieuw op HL wil niet zeggen nieuw in zaken, ik heb al het een en ander achter de kiezen. Alleen had ik met zo'n buitenlandse aanvaring nog niet eerder kennis gemaakt. Het beste is een Belgische advocaat in te schakelen denk ik.
  3. Nee aansprakelijkheid is niet aan de orde, een bewezen concept voor jaren en dan een stagnatie, geen curator die dat hard gaat maken vooral als er geen muntjes in de boedel zitten.
  4. Zo wil iedereen wel verkopers >:(, zelf bellen, zelf afspraak maken, en dan kijken of er eventueel wat gekocht wordt en de klant betaalt de verkoper.
  5. Ik begrijp je redenering. De onderneming gaat na oplossing van dit probleem en nog kleinere, die ben ik al aan t oplossen ben, inderdaad in de ijskast en na verloop van tijd zal ie geliquideerd worden. Je eerste opmerking (eerder gepost) lijkt me niet van toepassing, gemakkelijker zou zijn de boel te laten ploffen toch? Maar dat wil ik niet al kost het me geld.
  6. Bedankt voor jullie reacties. Nee een faillissement zit er niet in, dat vermijd ik ten koste van alles. Het zijn advertentiekosten waar dus leads uit zouden moeten hebben gekomen, voorheen is dat bij hetzelfde bedrijf wel gebeurd, heb toen altijd ook netjes betaald. Ik heb nog twee firma's die de afbetalingslasten eventueel wel zouden kunnen betalen, ik zou dat dan intern tussen de B.V.'s kunnen regelen. Wat ik dus eigenlijk zou willen weten is, hoe zou een concreet voorstel er uit kunnen zien. Ik bedoel, een voorstel: 4000 Euro, 1000 Euro vóór 1 juni, en dan 6 x 500. Is dat redelijk in de praktijk?
  7. Geachte heren, dames, Sorry dat ik met de eerste post al meteen met een probleem kom, ik heb gezocht maar er is weinig over te vinden. B.V. heeft crisis minder omzet en kan daardoor een aantal facturen niet betalen aan BELGISCH bedrijf dat diensten heeft geleverd. De facturen dateren van oktober 2013, de laatste 26 februari 2014 (zeer recent dus). Het totaal is 5500 Euro met wat opslag (rond de 1000). Het bedrijf heeft nu een dagvaarding doen toekomen om te verschijnen voor de rechtbank van Antwerpen, wegens onbetwiste (ik kon ook niks betwisten) en onbetaalde facturen. In de B.V. is "niks te halen". Ook personeel is per 1 juli ontslagen. Ik zou dus kunnen zeggen "laat maar komen" maar ik wil het wel redelijk afhandelen, en netjes. Wat is nu wijsheid? Een betalingsvoorstel met een kleine kwijtschelding, is dat acceptabel in de praktijk? Hartelijk dank alvast voor uw commentaren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.